alec1 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Har funnet to bøker om C++ på bokklubben.no men tenkte jeg skulle høre med dere før jeg bestemte meg for hvilken jeg skal kjøpe. Valget står mellom disse to: 1. Programmering i C++ : en innføring i strukturert og objektorientert programmering 2. C ++ og objektorientert programmering På begge står det at man ikke trenger noe programmeringskunnskaper på forhånd, noe som passer perfekt for meg. Den andre boken har en leseranmeldelse der han sier at boken hadde vært vanskelig å lese uten noe programmeringskunnskaper fra før (noe som han hadde). Jeg kan litt basic PHP, men vet ikke helt hvor mye det har å si. Hvilken av de bøkene tror dere egner se best som nybegynnerbok for C++? Lenke til kommentar
Mr. K Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Jeg har selv lest halvparten av den første boken du nevner: Programmering i C++ : en innføring i strukturert og objektorientert programmering. Jeg synes det var en grei bok da jeg var nybegynner. EDIT: Du kan jo sjekke om de har noen av bøkene på et bibliotek i nærheten. Endret 18. november 2007 av double-a Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Jeg vil anbefale deg C++ How to Program sixth edition, det er to gode grunner til å lese den boken. For det første, så følger det med en kode inne i boken som gjør at du får tilgang til ja, HELE boken på nettet. For det andre, så går boken i dybden. Den går sånn i dybden at du forstår og lærer det du leser, for min del er dette en genial bok. Men den er på engelsk, hvis det går greit. Lenke til kommentar
Mr. K Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hvis man kan anbefale andre bøker, synes jeg at C++ Primer er en veldig bra bok. Den kan virke litt kjedelig i lengden, men jeg synes den er veldig bra. Accelerated C++ : Practical Programming by example er også en god bok, bare ikke gi opp selv om den går veldig fort fram. Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Ser helst at boken er på norsk, ikke at jeg har problemer med å forstå engelsk men føler at jeg lærer bedre når jeg leser norsk. Skal kjøpe boken på bokklubben.no, så valget står kun mellom de to bøkene der. Endret 18. november 2007 av alec1 Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Skal du ha noen fremtid innen programmering bør du helst lese på engelsk, og bedre og billigere bøker får du kun kjøpt på f.eks amazon.com. Ditt tap uansett Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Vet jo så klart at bøkene på engelsk har et mye høyere nivå enn de norske, men tenkte jeg skulle starte med norsk for så å se hvordan det går. Bokklubben.no gir jo ut bøker (og med bøker mener jeg gavekort) så der er det jo gratis. Lenke til kommentar
madxmc Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 C++ for dummies er jo ikke så verst Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 C++ for dummies er jo ikke så verst Uenig med deg der. Lenke til kommentar
hean Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Vet jo så klart at bøkene på engelsk har et mye høyere nivå enn de norske, men tenkte jeg skulle starte med norsk for så å se hvordan det går. Bokklubben.no gir jo ut bøker (og med bøker mener jeg gavekort) så der er det jo gratis. Du kan også sjekke www.w3schools.com, en av de beste sidene jeg vet om innen web/prog. Du får ikke kjøpt bøker der men er det noe i bøkene du ikke forstår finner du det kanskje godt forklart der. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 C++ for dummies er jo ikke så verst Uenig med deg der. Enig med deg der. Jeg har aldri hatt mindre nytte av en bok... Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg vil anbefale at du heller kjøper C++ How to program -- Sixth edition, da den Programmering i C++ hopper over en del ting som er greit å vite innen alle de emnene jeg forløbig har lest i C++ How to program. Jeg synes også at C++ How to program forklarer tingene på en bedre måte, dog på engelsk. Så vidt jeg har forstått så er det en fordel å få begreper og uttrykk på engelsk i forhold til bransjen, men jeg har forløbig ikke noe bransje-erfaring - så kansje noen andre kan bekrefte/avkrefte akkuratt det. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Vet jo så klart at bøkene på engelsk har et mye høyere nivå enn de norske, men tenkte jeg skulle starte med norsk for så å se hvordan det går. Bokklubben.no gir jo ut bøker (og med bøker mener jeg gavekort) så der er det jo gratis. Du kan også sjekke www.w3schools.com, en av de beste sidene jeg vet om innen web/prog. Du får ikke kjøpt bøker der men er det noe i bøkene du ikke forstår finner du det kanskje godt forklart der. C++ er ikke web-programmering, og derfor finner du lite/ingenting om det på w3schools. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg vil anbefale at du heller kjøper C++ How to program -- Sixth edition, da den Programmering i C++ hopper over en del ting som er greit å vite innen alle de emnene jeg forløbig har lest i C++ How to program. Jeg synes også at C++ How to program forklarer tingene på en bedre måte, dog på engelsk. Så vidt jeg har forstått så er det en fordel å få begreper og uttrykk på engelsk i forhold til bransjen, men jeg har forløbig ikke noe bransje-erfaring - så kansje noen andre kan bekrefte/avkrefte akkuratt det. Det er vel ikke bare i forhold til bransjen egentlig. Når man er ferdig med boka og skal finne informasjon på egenhånd kommer man ikke langt med de norske uttrykkene. Da finner man ekstremt lite, om noe i det hele tatt. Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Jeg har også sett etter en bok, men hva er forskjell på C++ How to program 5th edition og 6th edtition*? Lenke til kommentar
Mr. K Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 6th edition er en nyere utgave av 5th edition.. Inneholder litt nye emner og slikt. Lenke til kommentar
noesIdel Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 6th edition er en nyere utgave av 5th edition..Inneholder litt nye emner og slikt. Syns du skulle søke på internett du finner masse der f.ex cplusplus.com og cprogramming.com Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Du kan velge bok 2 i C++og C porogrmmering. Jeg ar selv erafring med C++. Du kan laste ned C++ programmet her:http://www.bloodshed.net/dev/devcpp.html . Programmet heter DevC++. Mvh,fantomena Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Fraråder bruk av Dev-C++ da det er gammelt og utdatert. Bruk heller Code::Blocks. Endret 12. januar 2008 av Jaffe Lenke til kommentar
laaw Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 På høgskolen min brukes "Objekt-Oriented Programming in C++, Fourth Edition" av Robert Lafore. En bok jeg personlig er veldig fornøyd med, samt tydeligvis skolen da den har blitt brukt en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå