Gå til innhold

Den store Tanke-tråden


Anbefalte innlegg

Her kan du diskutere det du lurer på anngående tanking eller komme med gode tips om tanking.

 

Generell info om Tanking:

 

Hva er en Tank?

En Tank er en karakter som har spesialisert seg i å kunne ta så så mye skade som mulig og få mobs til å angripe han isteden for andre i party eller raid. Det er hittil tre klasser som egner seg for a tanke: Paladin, druid og warrior. Når neste expansion kommer vil vi også ha deathknights som også kan tanke.

 

Warrior: Warrior er den klassen som hovedsakelig blir brukt til tanking av flere grunner; Warriors kan bruke plate, De kan bruke skjold og Med riktig talents har warriors utrolig mange abilities de kan bruke for å holde aggro og de har også mange talents som gir mer armor mer hp og mer defense som rett og slett hjelper for å kunne holde seg i live under lange bossfights.

 

Druid: Druids er den klassen som har mest hp og armor og veldig høy dodge%, men har ikke block og parry siden druids ikke bruker våpen eller skjold i bear form. Druid er den enste klassen som har Melee dps i samme talent tree som Tanking og kan derfor uten problemer hoppe rett fra en tanke rolle til en dps rolle bare ved å gå fra bearform til catform uten at talents hindrer dem i å gjøre mye skade. Det er derfor druids ofte blir brukt som OT.

 

Paladin: Paladins er den tredje klassen som kan brukes som tank. paladins bruker plate og kan også bruke skjold. Paladins har den fordelen at de kan heale og bruke skjold for å holde seg i live, men greier ikke å bygge like mye aggro som en warrior tank mot en mob, men er en mye bedre tank hvis det er mange mobs om gangen på grunn av AoE angrepene de har som bygger mye aggro.

 

 

Hva slags utstyr trenger en tank?

For en god tank er utstyret veldig viktig. Det er forskjellig hva slags utstyr forskjellige velger, noen går for mye block andre mye dodge osv, men de tre viktigste er mye stamina, defense og armor. Disse er de tre viktige statsa for en tank. I lavere lvler er det stamina og defense som er viktigst. hovedsakelig stamina. Når du når level 70 blir ting som Block value, block rating, dodge rating o.l viktigere. Som tidligere nevnt går forskjellige tanks for foskjellige stats, så du må egentlig bare finne ut hav som funker best for deg.

 

Hva skal jeg gjøre for å holde aggro?

Det å holde aggro er litt som det med gear. Du må bare finne en måte som funker for deg. Har du mye block value gear vil shield slam bygge mer aggro go du burde da bruke det mye hvis du har mye block value. Personlig bruker jeg shield slam hele tiden hvis det er av CD samme med revenge og shield block. Når alle de er på CD spammer jeg sunder armor helt til mob har 5 sunders og bytter ut sunder med devastate. Har jeg mye rage legger jeg inn noen heroic strike samtidig som jeg gjør alt det andre. Det er min måte å holde aggro på. Den funker bra for meg, men det betyr ikke at den er best for deg.

 

Hva er viktig under bossfights?

Under en bossfight er det flere ting som er nyttig å kunne som en tank. En viktig ting er å passe på at du har debuffs på bossen som thunder clap, Demo shout o.l. Pass også på at du alltid har buffs på deg f.eks husk å bruke shield block hele tiden og pass på at du har commanding shout.

Som warrior burde du også kunne "stance dance" som er å bytte kjapt mellom forskjellige stances kjapt for å bruke abilities som abre funker i f.eks Berserker stance. Dette går det ann å lage en makro for.

 

 

 

 

Konstruktiv kritikk tas imot med takk.

Endret av Hamaestra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HP versus avoidance?

9633680[/snapback]

 

Snart kommer nok " Den store Healing tråden" Og " Den store DPS tråden"

 

Men pytt pytt. Bra laget :)

9633710[/snapback]

Hehe tenkte det samme, men syns det virka greit aa ha en tank traad paa forumet.

9633732[/snapback]

 

Ja, det er det nok. Så derfor bra mekka ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...