Gå til innhold

Hvordan opprette VPN tilkobling?

Anbefalte innlegg

lurer på å opprette en VPN tilkobling, slik at eg og nokken andre kan være på "virituelt LAN" men hvordan skal eg få til dette?

Kanskje denne skulle vært i nettverks kategorien siden det også omhandler det, men siden det er en ting som er innebyg i win. så valgte eg dette forumet, tråden er rapportert og er no opp til en moderator/admin å flytte den.

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du skal ignorere den linken. Så vidt jeg kan se så var det en innføring i hvordan du kobler deg opp mot et eksisterende VPN-nettverk.

Dersom du skal bruke VPN-et til å spille og dele litt filer og sånt så bær du se på hamachi. Det er et gratis lite program som fungerer med nettverksadaptere som daemon tools og alcohol fungerer for CD-stasjoner. Det oppretter virtuelle nettverkskort og setter opp passordbelagte VPN mellom klienter.

www.hamachi.cc

Lenke til kommentar
Jeg tror du skal ignorere den linken. Så vidt jeg kan se så var det en innføring i hvordan du kobler deg opp mot et eksisterende VPN-nettverk.

Dersom du skal bruke VPN-et til å spille og dele litt filer og sånt så bær du se på hamachi. Det er et gratis lite program som fungerer med nettverksadaptere som daemon tools og alcohol fungerer for CD-stasjoner. Det oppretter virtuelle nettverkskort og setter opp passordbelagte VPN mellom klienter.

www.hamachi.cc

5449331[/snapback]

har allerede det programmet, men liker ikkje IPen eg får av det, og at eg vet om en annen som bruker VPN, og mener det liksom skal vær emye bedre.

på bilde under, ka ska eg velge der?

post-26579-1137442502_thumb.jpg

Lenke til kommentar

For å sette opp VPN må du ha ein VPN server. Windows XP Pro kan settes opp til å godta ein innkommande VPN forbindelse. Dersom du skal holde deg til windows må du ha ein windows server som godtar meir enn ein tilkobling per server.

Endret av smh
Lenke til kommentar
men hvordan?? ingen som vet hvordan, eg vet også at ting kan skje, men vet ikkje hvordan. :)

5450386[/snapback]

I linux, eller windows? På klienten eller serveren?

På bildet som du viser til må du skrive inn ip til din vpn server.

Endret av smh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...