JFM Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hvordan skal jeg klokke Amd Athlon 64 3800+ x2 s939? HK: Asus A8N-SLI Premium Jeg har prøvd å klokke i bios. Jeg får klokka til 2.2ghz. Men hvis jeg klokker mere går frekvensen ned til 1.6ghz når jeg måler med cpu-z. Har standar kjøler på cpu-en Lenke til kommentar
JFM Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Legger med noen bilder. På det øverste bilde ser man at det er noe rart med frekvensen på cpu-en. (dårlig kvalitet på bildene) Endret 28. oktober 2007 av JFM Lenke til kommentar
Brian Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Har du skrudd av cool'n quiet eller hva det het igjen? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Den er av. Kanskje vedlagte bilder kan avsløre noe Lenke til kommentar
Brian Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Hva slags minne har du? value minne? Har du isåfall redusert frekvensen på minnet litt slik at det ikke holder igjen? I tillegg kan du jo prøve å sette cpu multiplier manuelt samt vcore og se om det hjelper. Endret 28. oktober 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
JFM Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Hva slags minne har du? value minne? Har du isåfall redusert frekvensen på minnet litt slik at det ikke holder igjen? I tillegg kan du jo prøve å sette cpu multiplier manuelt samt vcore og se om det hjelper. Har denne rammen. Kan du forklare litt bedre hva du mener jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Du kan sette CPU multiplier fast til 10x slik at den ikke forandrer verdi iallfall. Det høres ut som om den klokker seg ned av seg selv, siden du nevner den faller ned på 1,6ghz. CPU multipliern står nå på auto, noe som kansje kan forårsake at PC-en setter denne ned. I tillegg kan du sette vcore manuelt til 1,4v til å begynne med slik at den holder seg også. Minnet kan du også prøve å sette ned hastigheten litt på, bare for å være på den sikre siden. Minnet klokkes uansett sammen med cpu når du øker fsb. Se om du finner minnefrekvensen inne på biosen, der den vil stå som 200mhz stock. Denne kan du i første omgang sette til rundt 160mhz. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Du kan sette CPU multiplier fast til 10x slik at den ikke forandrer verdi iallfall. Det høres ut som om den klokker seg ned av seg selv, siden du nevner den faller ned på 1,6ghz. CPU multipliern står nå på auto, noe som kansje kan forårsake at PC-en setter denne ned. I tillegg kan du sette vcore manuelt til 1,4v til å begynne med slik at den holder seg også. Minnet kan du også prøve å sette ned hastigheten litt på, bare for å være på den sikre siden. Minnet klokkes uansett sammen med cpu når du øker fsb. Se om du finner minnefrekvensen inne på biosen, der den vil stå som 200mhz stock. Denne kan du i første omgang sette til rundt 160mhz. Hvor finner jeg vcore? Endret 28. oktober 2007 av JFM Lenke til kommentar
JFM Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Bump.... Hvor finner jeg vcore? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) På det første bildet du posta fra biosen, så ligger det under CPU voltage. Dette kalles også vcore, men det er akkurat det samme. Endret 29. oktober 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
JFM Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Funka nå.. Men stilte ikke på rammen. Gjør det noe? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Nei ikke så lenge det virker stabilt. Men har du nå prøvd å klokke til 2,4ghz? bare for å sjekke at det ikke klokker sg ned igjen som tidligere? Hvis det blir ustabilt så reduserer du minnefrekvensen en smule, men den tid den sorg. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Klokka til 2.3. Prøvde høyere men fikk da Bluescreen Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Hm, mulig det kan være minnet som holder igjen da. Siden du nå har justert multipliern til cpu og vcore, så skal ikke det være noe problem. HTT står på auto så det håper vi bare stiller seg inn selv, noe det skal gjøre. Dermed står minnet igjen. Se etter en mhz verdi du kan stille som heter memory frequense eller noe i den duren, post bilder hvis du er usikker. Den skal på stock stå på 200mhz, så denne setter du til 166mhz nå i første omgang. Endret 29. oktober 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
JFM Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Finner noe som heter "Memclock index value". Den er stilt til 400 Mhz. Er det den du mener? Edit: Prøvde å stille den ned til 333Mhz. Så klokka jeg CPU-en til 2.35Mhz. Det funka. Skal nå teste 2.4 på CPU Edit2. Fikk klokka CPU til 2.45 Mhz. Da er vel alt som det skal? Endret 29. oktober 2007 av JFM Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Finner noe som heter "Memclock index value". Den er stilt til 400 Mhz. Er det den du mener? Edit: Prøvde å stille den ned til 333Mhz. Så klokka jeg CPU-en til 2.35Mhz. Det funka. Skal nå teste 2.4 på CPU Edit2. Fikk klokka CPU til 2.45 Mhz. Da er vel alt som det skal? Jepp, stemmer bra det. Virker som ditt hk oppgir effektiv hastighet på minnet, hos meg står det halvparten av den oppgitte hastigheten. Tipper du klarer oppimot 2,8ghz stabilt 24/7, men dette varierer fra cpu til cpu. Bare fortsett og post cpu-z bilde hvis det stopper igjen, så kan jeg se om noe må stilles på. Klokk så det griner etter, hehe. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Prøvde nå å kjøre 3dmark 06 med cpu på 1.45. Men etter cpu test en eller var det to, klikket pc-en. Bildet frøys og ingen ting skjedde. Funker det om jeg klokker litt ned? Eller er det andre årsaker? Edit: Tester 3dmark på nytt nå med 1.4 Mhz BTW: Bruker min bærbare til forumet nå. Endret 29. oktober 2007 av JFM Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) post cpu-z bilde av klokken der det klikket. Både den første siden og den med minnet. Endret 29. oktober 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
JFM Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Da må jeg klokke opp igjen. Har klokka ned til 1.4 nå (Det klikka på 1.45). Skal bare kjøre 3dmark ferdig først. Er på siste 3dmark test Endret 29. oktober 2007 av JFM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå