Gå til innhold

Mye forskjell fra Canon EOS 350D til 400D?

Anbefalte innlegg

Hei! ;)

er mitt i et dilemma her. vet ikke om jeg skal gå for Canon Eos 400 D eller 350 D som er en del billigere.

det skiller 2 mp så det er vel ikke all verden? lest noen tester der 400D er et kjempe kamera osv osv..

Men jeg er fotograf på hobbybasis og lurer egentlig på hvor bra kamera jeg trenger?

Jeg skal enten ha 350 D eller 400 D men trenger litt råd og veiledning på hvilket kamera som er best og hva som bør holde til mitt bruk. Hovedbruket blir å ta bilbilder på treff, og litt annet småtteri.. altså, bildene må bli klare og helst ikke kornete!

sjekket litt rundt på priser og finner 350 D til 4000,- og 400 D til 5500,-

legg gjerne inn bilder tatt med disse kameraene! :)

Mvh

_Ryengen_

Endret av _Ryengen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

350d er et like godt kamera om 400d, dei einaste nevneverdige forskjellane er at 400d har større skjerm, og betre autofokus, (dvs, fleire af-punkt, raskere og meir nøyaktig.)

Det du også kan sjå på er brukte 20d/30d, desse ligg ei klasse over, men sidan det no er mange som hopper fra 20d/30d og til det nye 40d, selges desse for ein slikk og ingenting på bruktmarknaden.

Lenke til kommentar

Jeg har 350D og ingenting ved 400D gav meg lyst til å bytte.

Kjøp det som du får en god pris på og med så god optikk som du ser deg råd til. Start gjerne med Tamron 17-50 f/2.8 eller Sigma 18-50 f/2.8.

Hvis påslaget for 400D er lite så får du tross alt en litt oppdatert modell som blir lettere å få solgt om du trenger det. Hvis påslaget er stort så får du mye mer igjen for å legge pengene i litt bedre optikk.

-k

Lenke til kommentar

at 400D slår alt og alle er litt vel overdrevet da...

for en liten sum penger mer får man f.eks Samsung GX10 (Pentax K10d) som jeg vil påstå er et mye bedre kamera, bare det at Canon dytter reklamen sin opp i baken på de fleste, og alle tror at det ikke finne noe som er like bra eller bedre enn Canon...

Seriøst vurder andre merker og modeller før man tar et valg, for all del 400D er et bra kamera, men kanskje ikke det absolutt enerådende beste??

400D ca 5500,-

GX10 ca 6000,-

GX 10 gir følgende som 400D ikke har:

- værbeskyttelse, pakninger rundt minnekort og batteri, noe tilsvarende Nikon D200 til doble prisen.

- et noe bedre kit objektiv (ifølge mange)

- bildestabilisator på alle objektiver (integrert i huset)

- det føles mye mer solid, om det er bedre bygd vet jeg dog ikke

Lenke til kommentar
Jeg har 350D og ingenting ved 400D gav meg lyst til å bytte.

Kjøp det som du får en god pris på og med så god optikk som du ser deg råd til. Start gjerne med Tamron 17-50 f/2.8 eller Sigma 18-50 f/2.8.

Hvis påslaget for 400D er lite så får du tross alt en litt oppdatert modell som blir lettere å få solgt om du trenger det. Hvis påslaget er stort så får du mye mer igjen for å legge pengene i litt bedre optikk.

-k

Takker for svar :) Hmm, fått en pakke pris på canon 350 D, veske og 2 gb minnekort til 4400,- inkl frakt

mens 400 D må jeg oppi 6200,- inkl veske og minnekort

Jeg har forsåvidt råd til begge, men er ikke vitsi å bruke mere penger enn man trenger hvis 350 D holder som førstegangs speilreflekskamera ;) klarer 350 D samma jobben som 400 D å ta klare bilder i fart? at man liksom fokuserer på en ting og resten blir sladdet vekk. og tydelig og detaljerte bilder i både sollys og i mørket? Jeg har ikke all verdens erfaring, så mulig jeg forklarer litt dumt eller rart : :whistle:

Lenke til kommentar
at 400D slår alt og alle er litt vel overdrevet da...

for en liten sum penger mer får man f.eks Samsung GX10 (Pentax K10d) som jeg vil påstå er et mye bedre kamera, bare det at Canon dytter reklamen sin opp i baken på de fleste, og alle tror at det ikke finne noe som er like bra eller bedre enn Canon...

Seriøst vurder andre merker og modeller før man tar et valg, for all del 400D er et bra kamera, men kanskje ikke det absolutt enerådende beste??

400D ca 5500,-

GX10 ca 6000,-

GX 10 gir følgende som 400D ikke har:

- værbeskyttelse, pakninger rundt minnekort og batteri, noe tilsvarende Nikon D200 til doble prisen.

- et noe bedre kit objektiv (ifølge mange)

- bildestabilisator på alle objektiver (integrert i huset)

- det føles mye mer solid, om det er bedre bygd vet jeg dog ikke

Ja, det er godt mulig :p det var ikke mine ord, bare leste litt om det istad.. Jeg vil helst ha Canon siden jeg har hatt det før, og er vant til det. kan vurdere Nikon, da jeg har prøvd dette også og syns det fungerte greit :)

Lenke til kommentar

vel, det siste du skreiv der vart berre dumt. Men javel.

Du spør om 350d er like godt til action-bilder som 400d, men det er det ikkje, 400d har arvet autofokusen fra storebror 30d, og denne er ein god del raskare og meir presis enn den som sitt i 350d.

men før du kjøper, kjenn korleis 350d/400d ligg i handa, også deretter prøver du nokre andre kamera, ergonomien har mykje meir å seie for kor godt du liker kameraet enn tekniske finesser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...