Gå til innhold

Regelen om fjorten tegn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

14 tegns reglene er til for at man kunne drive et informativt forum.

Hvis en bruker spør om for eksempel "Er det lurt å kjøpe en SATA harddisk i dag?" og svaret er bare "ja" så sitter ikke den som spurte igjenn med NOE som helst ekstra info hvis han/henne ikke kan spessielt mye om data. Eller andre gennerelle ting også.

Ved å legge med for eksempel at "ja, det er kanskje ikke så lurt å satse på P-ATA per dags dato fordi det er litt på vei ut av markede og hastigheten mellom P-ATA og SATA er ganske stor og kan gi deg mye økning av ytelse".

 

At enkelte bruker ikke orker å skriver mere en 14 tegn viser bare på ren latskap, og at de ikke har så spessielt lyst til å bidra på forumet i det hele og det store. Derfor tror jeg at 14-tegns reglen har blitt innført, så folk kan få mere tekst og søke på, og dermed er sjangsen større at man kan få hjelp hvis man driver å søker anngående et emne.

 

Som dere ser, så kom ikke den forrige diskusjonen noe sted og jeg tviler på at et kommer et godt forslag som opphever denne regelen egentlig.

Lenke til kommentar

At enkelte bruker ikke orker å skriver mere en 14 tegn viser bare på ren latskap, og at de ikke har så spessielt lyst til å bidra på forumet i det hele og det store.

5150744[/snapback]

Det var et utrolig dustete svar. Det har ikke noe med at man ikke gidder, men noen ganger er det ikke behov for mer. Og når jeg ikke en gang tenker på det når jeg skriver (gjør du det?), så er det utrolig irriterende å komme til et helt annet sted enn der du skrev innlegget.

 

Når noen spør etter en hurtigtast for å komme direkte til adresselinja i FF. Hva er det beste svaret:

Ctrl + L

eller:

Ctrl + L. Ja dette er en fin tastekombinasjon. Kanskje ikke så enkel som F6 i IE, men det duger.

Lenke til kommentar
14 tegns reglene er til for at man kunne drive et informativt forum.

Hvis en bruker spør om for eksempel "Er det lurt å kjøpe en SATA harddisk i dag?" og svaret er bare "ja" så sitter ikke den som spurte igjenn med NOE som helst ekstra info hvis han/henne ikke kan spessielt mye om data. Eller andre gennerelle ting også.

Ved å legge med for eksempel at "ja, det er kanskje ikke så lurt å satse på P-ATA per dags dato fordi det er litt på vei ut av markede og hastigheten mellom P-ATA og SATA er ganske stor og kan gi deg mye økning av ytelse".

 

At enkelte bruker ikke orker å skriver mere en 14 tegn viser bare på ren latskap, og at de ikke har så spessielt lyst til å bidra på forumet i det hele og det store. Derfor tror jeg at 14-tegns reglen har blitt innført, så folk kan få mere tekst og søke på, og dermed er sjangsen større at man kan få hjelp hvis man driver å søker anngående et emne.

 

Som dere ser, så kom ikke den forrige diskusjonen noe sted og jeg tviler på at et kommer et godt forslag som opphever denne regelen egentlig.

5150744[/snapback]

Det oppsummerer alt ganske bra, men skulle noen ha det de mener er et bra forslag til hvorfor den bør fjernes så kan dere sende det på PM til meg så skal jeg vurdere det videre.

 

Og siden diskusjonen kun vil gå frem og tilbake mellom ja/nei så er det like så greit å stoppe her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...