Gå til innhold

Fujitsu Siemens Amilo xi1546 og viftestøy

kig

Anbefalte innlegg

Viftestøyen er plagsom. Vifta går kontinuerlig ved vanlig jobbing på pc-en. Jeg trykker på knappen ”stille funksjon” for å skru ned vifta, men intet skjer. Noen som har erfaringer med maskinen i så måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Last ned Notebook Hardware Control. Når programmet er installert og kjører åpner du fanen CPU speed i dialogboksen og velger "Dynamic switching" i rullegardinmenyen "CPU settings".

NHC overvåker også temperaturen og gir deg mulighet til å undersøke når vifta øker hastighet.

8269718[/snapback]

Ja, så ble gjort; NHC ble innstallert og startet opp. Reduserte støyen noe. Og så gikk jeg meg en tur. Når jeg kom inn hadde maskinen hengt seg opp. Måtte trekke ut strømledningen, og den slo seg etterhvert av. Nå får jeg ikke opp påloggingsruta for windows.. Hva i h...gjør man så?

Synd, jeg har jobba en del de siste dager, og mister nå dataene, siden alt ligger på en og samme hd, som ikke ble partisjonert.

Endret av kig
Lenke til kommentar
Er det slik at du ikke får startet Windows, eller starter windows uten å gi deg påloggingsbildet?

8271733[/snapback]

Windows starta uten å gi meg påloggingsbilde, ja. Dette ordna seg etter en tid.

Klarer ikke viftestøyen, og ønsker nå å benytte angreretten. Netthandelen sier i dag at det kan jeg ikke fordi maskina er tatt i bruk, så det så. Her sitter jeg da med en h..ves maskin, som stløyer for mye. Nok å laste epostprogram, så går vifta kontinuerlig.

Lenke til kommentar

Hva sa du at de sa.... :ohmy:

Selv om du har brukt varen, kan du likevel benytte deg av angreretten. Det eneste unntaket er om du har skadet maskinen.

Lovdata - Angrerettloven kapittel 4

Jeg antar at angrefristen ikke er utløpt. Dersom jeg har rett i min antagelse, bør du straks sende inn de rette skjemaet til selger. Jeg tror dessuten jeg ville ha kontaktet den selgeren du snakket med og fortalt ham/hun at du ikke kan se at det bruk av maskinen fratar deg retten til å angre. Vis til angrerettloven og be om skriftlig svar dersom han/hun ikke gir seg.

Lenke til kommentar
I morra går maskinen i retur i Posten.

Bør jeg forut  slette alle data  + programvare?

8276496[/snapback]

Har du fått med en CD for å tilbakestille datamaskinen til fabrikkoppsett (Windows CD eller lignende) kan du jo legge inn den på nytt. Husk å formatere harddisken i denne prosessen.

Lenke til kommentar
I morra går maskinen i retur i Posten.

Bør jeg forut  slette alle data  + programvare?

8276496[/snapback]

Har du fått med en CD for å tilbakestille datamaskinen til fabrikkoppsett (Windows CD eller lignende) kan du jo legge inn den på nytt. Husk å formatere harddisken i denne prosessen.

8276536[/snapback]

Recovery cd-en starter ikke på autokjør?? Jeg har frist til tirsdag, og får se på dette i helga. Jeg bør vel kjøre recovery før tilbakelevering?

Og da jeg restarta PC-en etterpå kommer jeg ikke inn i wind. Får feilmelding om noe slikt som at en annen bruker har låst maskina. Får heller ikke skrevet noe i påloggingsruta. Så dette virker gøy, ja. Heldigvis har jeg hivd alle data over på en ekstern disk. Og kan egentlige formatere skiten. Må uansett konmme meg inn først, eller..

Endret av kig
Lenke til kommentar
Recovery cd-en starter ikke på autokjør??
Da må du nok titte innom BIOS en tur, og sjekke at CD-ROM står foran HDD i oppstartsrekkefølgen.

8282584[/snapback]

Takk så langt!

Jeg må nok inn i Biosen først, ja. For å få tilbake d eopprinnelige innstillinger, må jeg da LEGGE INN DRIVERE på nytt -dvs kjøre Drivers&Utilities cden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...