Gå til innhold

Feilraten på Xbox 360 er 55% ?

Strands

Anbefalte innlegg

A UK magazine invited readers to answer a survey. The results are nowhere near Microsoft's claimed failure rate of the 360.

Out of the 2181 survey submissions so far:

891 (40.85%) say they have NOT had a console fail

825 (37.83%) say they've had one console fail

465 (21.32%) say they've had more than one console fail

Overall, 1290 (59.15%) of respondants claim to have experienced Xbox 360 hardware failure.

913 (41.86%) submissions purchased their first Xbox 360 before January '06. Of these 913 submissions:

602 (65.94%) claim their Xbox 360 broke

311 (34.06%) say their Xbox 360 is still going strong

Head over to 360-gamer for the full list of stats and a pretty graph.

http://www.gwn.com/news/story.php/id/11941...ure_Survey.html

Sannheten kommer kanskje frem endelig. Skjønner ikke hvordan MS slipper unna med dette. Er jo helt enormt høyt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt om mye dårlig service fra MS sin side. En kar jeg kjenner måtte vente fem uker på å få konsollen sin tilbake og fikk ikke noen form for kompensasjon fra MS. Slikt ville ikke jeg funnet meg i. Ville krevd å få et gratis spill i det minste.

Lenke til kommentar
"Slipper unna med"? Betyr det at de med problemer har vært nødt til å kjøpe ny konsoll?

8272915[/snapback]

De sier feil prosenten ligger på den vanlige 3-5%. Det er jo helt opplagt ren løgn. Og et produkt skal heller ikke være så skrøpelig. Sikker på at det er noen lover i mot å selge ting med så høy feil prosent.

Lenke til kommentar
"Slipper unna med"? Betyr det at de med problemer har vært nødt til å kjøpe ny konsoll?

8272915[/snapback]

De sier feil prosenten ligger på den vanlige 3-5%. Det er jo helt opplagt ren løgn. Og et produkt skal heller ikke være så skrøpelig. Sikker på at det er noen lover i mot å selge ting med så høy feil prosent.

8272952[/snapback]

Og det baserer du på hva, 2200 personer av 10 millioner kunder?

Lenke til kommentar

8272915[/snapback]

8272952[/snapback]

Og det baserer du på hva, 2200 personer av 10 millioner kunder?

8272961[/snapback]

vel, man kan jo ikke spør 10 millioner heller da :roll:

Dette gir da en ganske klar indikasjon på at det er trøbbel i 360. Jeg har selv levert inn konsollen en gang, og den har låst seg et par ganger i oblivon. Men antar det kanskje er spillet sin feil.

Men de har grei service for de som snakker svensk ivertfall :thumbdown:

Lenke til kommentar

2200 er ingen indikasjon på 10 millioner. Skal man spørre alle? Nei, men 1% av den totale gruppen kunne vel ikke være for mye å forlange? :p

Hvordan andre har opplevd sin 360 har jeg ikke oversikt over, men jeg selv og mine venner iallefall, har ikke hatt noen problemer enda.

Lenke til kommentar

Ehh dette er vel like pålitelig som en holmgang-undersøkelse..

Man hører alltid mer til de som har problemer enn de som ikke har problemer...

Men er vel ikke til å stikke under en stol at 360 har hatt litt vel mye problemer. Hadde bare vært litt mer interessant hvis det var noe annet enn en slik svada-undersøkelse da.

Lenke til kommentar

Undersøkelser der man får høre temaet før man velger om man vil delta er per definisjon upålitelige, da temaet vil påvirke hvilke personer du får svar fra. En person som ikke har hatt noe trøbbel med 360'en vil trolig bry seg lite om hva feilprosenten sånn generelt er, og har større terskel for å gidde å svare på en spørreundersøkelse om temaet enn en som har hatt trøbbel og følgelig blitt engasjert i temaet.

En mer troverdig undersøkelse ville bestå i å få folk til å ringe opp en representativ mengde 360-eiere, og spørre om de ville svare på noen kjappe spørsmål (uten å si spesifikt hva det dreier seg om). Først når de har sagt seg villig til å svare, avslører du hva temaet gjelder. Således er du sikker på at temaet for undersøkelsen ikke påvirker hvorvidt noen gidder svare eller ikke.

Lenke til kommentar
Undersøkelser der man får høre temaet før man velger om man vil delta er per definisjon upålitelige, da temaet vil påvirke hvilke personer du får svar fra. En person som ikke har hatt noe trøbbel med 360'en vil trolig bry seg lite om hva feilprosenten sånn generelt er, og har større terskel for å gidde å svare på en spørreundersøkelse om temaet enn en som har hatt trøbbel og følgelig blitt engasjert i temaet.

En mer troverdig undersøkelse ville bestå i å få folk til å ringe opp en representativ mengde 360-eiere, og spørre om de ville svare på noen kjappe spørsmål (uten å si spesifikt hva det dreier seg om). Først når de har sagt seg villig til å svare, avslører du hva temaet gjelder. Således er du sikker på at temaet for undersøkelsen ikke påvirker hvorvidt noen gidder svare eller ikke.

8273123[/snapback]

Det var dette jeg egentlig ville frem til :)

Lenke til kommentar
Jeg og en kompis gjorde vår egen undersøkelse, og i den kom vi frem til at feilraten var på 0% (siden ingen av våre bokser har blitt returnert pga feil).

:woot:

Lars

8273117[/snapback]

Stemmer, samme kom me fram til her og. Av 3 launch boksar kjøpt av meg og venner, har ingen feila. Feil på 0 av 3 boksar. Ganske bra.

8273123[/snapback]

Bra formulert og bra skreve! +1
Lenke til kommentar

8273123[/snapback]

Veldig bra formulert, er veldig enig der. Jeg glemte å nevne det i sist post. Men 50% er latterlig mye. Det kan aldri være så mye. Så det er nok mye i det du skriver. Men av vi er over 10% er jeg ikke i tvil om.

Lenke til kommentar

360 er uten tvil maskinen med mest feil på.

XBOX1 er maskinen med minst feil på.

Dette er ivertfall mine erfaringer

av Second gen var det ps2 som var mest skrøplig med sine elendige lasere.

Tredje gen er det helt klart 360 som har en vanvittig feilprosent. Langt over normalt.

Nintendo har hatt stabil hardware både på GameCube og WII.

Litt crappy lasere på gamecuben kanskje, men ikke nok til å klage egentlig.

Lenke til kommentar

EA har jo også tidligere gått ut og sagt at rundt 50% av boksene de har fått har feil. Så det er vel ikke ren løgn.. tenk også på de få stakkarene som er på sin xbox nr. 5 :p, Men tviler på det er så høyt som det kommer frem i undersøkelsen likevel.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

LOL - dette er en online-undersøkelse der hvem som helst kan gå inn og svare hva som helst. De har ikke engang et par sjekkspørsmål som stort sett bare kan besvares av 360-eiere for å sortere ut folk som bare søpler til undersøkelsen.

Man vet altså ikke engang om de som faktisk svarer har en 360. Jeg fylte ut undersøkelsen nå uten problemer. Undersøkelsen er null verdt, som de fleste andre online-undersøkelser.

http://www.360-gamer.com/xbox360hardwarefailuresurvey.asp

Edit: Og på toppen av det hele kan man fylle ut skjemaet så mange ganger man vil :!:

Se kommentaren min her: http://www.360-gamer.com/xbox360hardwarefailurecomments.asp

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...