Gå til innhold

Viva Piñata: Advarsel!


avtrekkeren

Anbefalte innlegg

Jepp, jeg kjøpte dette spillet etter masse flotte reviews... Da jeg satte meg ned for å spille, sa dama noe sånt som "seriøst? et barnespill?", og så rart på meg. Det gikk derimot ikke lang tid før hun begynte å kjefte på meg fordi jeg slo piñataene... Jeg fikk beskjed om å være snill.

 

Hun satte vel og så på meg spille en par timers tid, før hun plutselig ba om at hun måtte få prøve... Greit nok, jeg lagde en profil til henne slik at hun kunne få gått igjennom tutorials og slikt... Vel og merke ble jeg litt overrasket da dama mi er av den typen som foretrekker shopping og hotell cæsar, og ikke rører dataspill overhodet!

 

Så da, hva skjer? Jo - hun blir totalhektet! Lest igjennom hele manualen et par ganger, surfet nettet etter informasjon, og sitter i timesvis foran TV'n og boxen, og lar meg knapt slippe til!

 

Dette er nå tredje dagen på rad hun sitter oppe og spiller til langt på natt... Sålangt har hun oppnådd 300 i gamerscore (15 achievements - blandt annet å ha spilt i over 10 timer...).

 

Hun har som nevnt omtrent aldri spilt et dataspill før på sine snart 23 år, men det er tydelig at det ikke har noe å si - makan - nå forstår jeg virkelig hvordan det er å være henne når jeg sitter oppe til langt på natt foran PC'n og 360'n :p

 

Ikke at jeg klager egentlig, det er gøy at dama endelig er litt interessert... err, veldig interessert... Jeg og en kompis bruker å ha fifa-kvelder rimelig ofte (3-4-5 ganger i uka hvor vi spiller fifa07 og drikker kaffe fra tidlig kveld til sen natt), men de siste dagene har disse fått tidlig stopp pga dådyrøyne og andre sleipe triks for å få lov til å spille hagen sin i Viva Piñata!

 

Vi får se hvor lenge hun holder på, jeg antar vel at hun kanskje går lei etterhvert - når ting begynner å gjenta seg litt for ofte. Hun er foreløpig going strong, og stakkars meg har nesten ikke fått spilt dette meget gøyale spillet, har ikke oppnådd 10-timers-medaljen ennå :cry:

 

Anyways, la dette bli en advarsel til alle dere som har dame og tenker på å la henne prøve, eller se på dette spillet... Dere får neppe ha boxen deres i fred etterpå! ;)

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte World of Warcraft til dama mi, noe jeg nesten begynner å angre på! Neida, det er koselig at hun kan dele hobbyen min (dataspill og datamaskiner -- ikke World of Warcraft!), men de siste par ukene har hun sittet pal i timesvis hver eneste dag foran skjermen. Hun saumfarer Internett etter informasjon og hun vet vel mer enn jeg gjør noe, noe som er litt skremmende. Hun kan sitte til langt ute på natt, og vanligvis ender det opp med at jeg sitter i stua og ser på TV alene mens hun spiller på det andre rommet. Hadde aldri trodd jeg skulle bli WoW-enkemann! :-)

 

Men, neida. Det er som sagt morsomt at hun liker det. Men det er første gang i mitt liv at jeg har en kjæreste som faktisk spiller mer enn meg!

Lenke til kommentar

Lurte nesten på om jeg skal levere spillet tilbake til elkjøp. Det er i utganspunktet en gave til minstemann, men nå ble jeg litt engstelig. Kona mi er overhodet ikke hypp på spill. Det eneste unntaket er når hun og guttungen spiller Star wars lego 2 sammen på 360. Har lenge lurt på hvordan jeg skal få henne med på wow, eq2 etc. Hadde jo vært gøy å være tank mens hun kunne heale. Samtidig, så vet jeg ikke hvor artig det hadde vært om hun ble helt hekta, og jeg fikk smake min egen medisin.

 

Det er vel ikke til å stikke under en stol at hun av og til gir meg litt dårlig samvittighet for at jeg "bare" sitter ved pc'en. Den vanlige talen om at hvis det begynte å brenne så hadde jeg berga den før hun og sånn.

 

Spiller en del eq2, og er med i en guild hvor de fleste er fra usa. Får et inntrykk av at jenter/damer der kanskje har et litt annet forhold til mmorpg enn kanskje norske damer har. Men, det er mulig jeg tar helt feil.

 

Hadde kanskje et budskap til å begynne med...men det har jeg glemt. Å ja, jeg gleder meg forresten til å prøve Viva Pinata jeg og :)

Lenke til kommentar

Om ikke kjærringa ble interessert etter at jeg kjøpte dette spillet ble ihvertfall guttungen på 7 fornøyd.. Aldri sett han mer engasjert i et spill! Skikkelig ovenpå når han fikk Quackberrys i sin hage.. noe jeg ennå ikke har fått til.. damn you piñatas! Også quackberrys da.. som sikkert er noe av det første en får i hagen..

Lenke til kommentar

Har dere lest reviewet om han som fikk ormene Earthraper og Soilhumper til å lage ungen Concieviedinsin, og dermed fikk Earthraper til å ha seg med avkommet sitt?

 

"If you'd asked me a year ago what I thought the first bit of Viva Piñata would be like, it's very unlikely that I would have guessed correctly that Earthraper and Soilhumper would have given birth to Conceivedinsin, and that I would then get Earthraper to have it off with Conceivedinsin to bring Incestibrate into the world, and then flog Soilhumper to a dodgy old lady so I could buy a lamp, before serving Earthraper and Incestibrate up to Flutterface and Gallantflaps so they could do the deed and produce Wingwrong.

 

After all, none of that makes sense. So let me translate: in the first hour that I played Viva Piñata, I got the worms I was encouraged to name and nurture to have sex multiple times, including with their own children, and then sold one of them to a hag and fed the others to sparrows because that's the only way to get them to go into their little birdhouse and pound the headboard.

 

This, by the way, is Microsoft's first attempt at a kids game for Xbox 360."

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=70047 :D

Lenke til kommentar
Har dere lest reviewet om han som fikk ormene Earthraper og Soilhumper til å lage ungen Concieviedinsin, og dermed fikk Earthraper til å ha seg med avkommet sitt?

 

"If you'd asked me a year ago what I thought the first bit of Viva Piñata would be like, it's very unlikely that I would have guessed correctly that Earthraper and Soilhumper would have given birth to Conceivedinsin, and that I would then get Earthraper to have it off with Conceivedinsin to bring Incestibrate into the world, and then flog Soilhumper to a dodgy old lady so I could buy a lamp, before serving Earthraper and Incestibrate up to Flutterface and Gallantflaps so they could do the deed and produce Wingwrong.

 

After all, none of that makes sense. So let me translate: in the first hour that I played Viva Piñata, I got the worms I was encouraged to name and nurture to have sex multiple times, including with their own children, and then sold one of them to a hag and fed the others to sparrows because that's the only way to get them to go into their little birdhouse and pound the headboard.

 

This, by the way, is Microsoft's first attempt at a kids game for Xbox 360."

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=70047 :D

7483156[/snapback]

 

Vet ikke helt om dette sier mer om Revieweren enn det det sier om utviklerne av spillet, Rare..

 

But either way, Priceless!

Lenke til kommentar

Hehe, ja dette er absolutt en anbefaling av spillet - det er bare helt rått!- Men som sagt, pass på ;)

 

Hadde min lillebror på 8 på besøk, og fikk han hektet... Spilte i nesten 4 timer til modern kom for å hente han... Da satte hun og så på sikkert i en halv time og det virket nesten som om hun ble hektet hun óg... Hun sa i allefall at hun måtte ønske seg xbox 360 til jul :p

Lenke til kommentar

som oftest dukker de opp, så lenge kravene er lagt til rette for dem

 

EDIT: Jeg lurer på noe. Når man ser i journalen og spillpremier man har fått, så står det: Visning, Bosatt og flørt o.s..v

 

Hva står det etter flørt? Vanskelig å se.

Endret av Zic0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...