Hashtægg Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Emnetittel sier vel seg selv egentlig. Var Jesus egentlig en kjekkas? På bilder av han ser han jo noe "kjekk" ut, men kanskje de er litt overdrevne? Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Er bare et misjonærtriks for å få naive små jenter som deg til å bli kristen. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Emnetittel sier vel seg selv egentlig. Var Jesus egentlig en kjekkas? På bilder av han ser han jo noe "kjekk" ut, men kanskje de er litt overdrevne? 7954509[/snapback] Det finnes ingen samtidige bilder elelr tegninger av ham. Det som er klart er at vestens bilde ikke stemmer, ettersom vi fremstiller ham med vesteuropeisk utseende, mens vi burde benyttet utseende fra midtøsten. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Han så nok helt normal ut i eventyret. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg har hørt at Jesus egentlig var rimelig stygg.. Men hvorfor da ikke tegne han stygg =D Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Jesus var en barsk neger! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) HorSe sin teori støttes. =) BTW: Hva om Jesus var homofil? Har alltid lurt litt på det! Endret 16. februar 2007 av Glisevask Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg har hørt at Jesus egentlig var rimelig stygg.. Men hvorfor da ikke tegne han stygg =D 7954532[/snapback] Fordi det ville vært dårlig reklame for kristendommen? Akkurat her er jeg helt blank. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Så utseende har noe å si, selv i religion. Skuffende. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 HorSe sin teori støttes. =) BTW: Hva om Jesus var homofil? Har alltid lurt litt på det! 7954536[/snapback] Siden bibelen ble skrevet rundt den tiden, så tviler jeg. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Siden bibelen ble skrevet rundt den tiden, så tviler jeg. 7954551[/snapback] Fantes det ikke homofili da? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Så utseende har noe å si, selv i religion. Skuffende. 7954547[/snapback] Finnes bra mange stygge folk i andre religioner, men hvis jesus ikke var stygg hvorfor skulle de tegne han stygg? Vi kan vel ikke finne ut et svar. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Finnes bra mange stygge folk i andre religioner, men hvis jesus ikke var stygg hvorfor skulle de tegne han stygg? Vi kan vel ikke finne ut et svar. 7954556[/snapback] Ja, det som er greia er at han var visst stygg. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Siden bibelen ble skrevet rundt den tiden, så tviler jeg. 7954551[/snapback] Fantes det ikke homofili da? 7954555[/snapback] Det kan jeg dessverre ikke uttale meg om, men alle vet hvilket forhold bibelen har til homofili. Og om det var noen, så tviler jeg på at selve Jesus var en av dem. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Klart Jesus var kjekk! Hvordan ellers skulle han kunne klare å smelte så mange hjerter, og overbevise en hel verden om at han er en liten gud? Og sønn av den ekte Gud ... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Antaglig nokså lik Arafat. Men skjønnhet er avhengig av øynene som ser. Og de var ikke vesteuropeiske... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Discovery har tilegnet et helt program for å finne ut av dette. De brukte mange av de samme metodene som FBI bruker for å finne ut hvoordan ansiktet til en hodeskalle har sett ut. Nå har de ikke funnet Jesu' hodeskalle, men de tok en 2000 år gammel jøde på samme alder. De dekket den med tannpirkere (for å måle dybde), og deretter plastellin som representerer kjevemuskler og sånt. Til slutt kunstig hud og hår. De mente at han måtte ha kort svart hår, som alle andre jødiske menn på den tiden. Vi vet at han ikke skilte seg spesiellt ut, fordi judas valgte å gå helt bort til ham og kysse ham, for å vise romerne hvilken mann som var Jesus. Hvis jesus hadde skilt seg ut, kunne Judas bare ha sagt: "det er han med hvit kappe, langt hår og glorie". Videre: Han må ha vært muskuløs, for han jobbet hardt både som snekker og taler. Han var ute mye og talte, så ansiktet var værbitt. Resultatet var ikke sånn: Men mer sånn: Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Kerrigan: Blasfemi! Jesus var mørkeblond med blå øyne Endret 16. februar 2007 av tjalla Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Det står et sted i bibelen at jesus var ingen vakker mann eller noe i den dur. Har jeg hørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå