Gå til innhold

XClio A380 Supertower / Acase Twin Engine. Samme?

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å gå i innkjøp av enten ACase Twin Engine eller XClio A380 Super Tower.

Etter hva jeg kan se er begge identiske produkter. De har 2x250mm kabinettvifter med viftekontroll.

I viftene sitter det en del blå led's. Lurer på om noen har dette kabinettet og kan svare på om det er mulig å slå av lysene i viftene? Dette pga. jeg har pc'en på soverommet, og sjelden slår den av.

Lurer også på om noen kan fortelle meg om støynivået i denne kassa.

Hvordan er luftgjennomstrømning og støy når viftene står på det laveste nivået?

På forhånd takk for evt. tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tydeligvis ingen som har den.

Lurer selv på dette kabinettet, da jeg tror at den vil gi ganske bra luft gjennomstrømning.

Store 250mm vifter vil flytte masse luft ved lave turtall. Lav turtall = lite støy...

Kunne tenkt meg å bygge en Pc med godt under 25dB.

Hei.

Vurderer å gå i innkjøp av enten ACase Twin Engine eller XClio A380 Super Tower.

Etter hva jeg kan se er begge identiske produkter. De har 2x250mm kabinettvifter med viftekontroll.

I viftene sitter det en del blå led's. Lurer på om noen har dette kabinettet og kan svare på om det er mulig å slå av lysene i viftene? Dette pga. jeg har pc'en på soverommet, og sjelden slår den av.

Lurer også på om noen kan fortelle meg om støynivået i denne kassa.

Hvordan er luftgjennomstrømning og støy når viftene står på det laveste nivået?

På forhånd takk for evt. tilbakemeldinger.

6824102[/snapback]

Lenke til kommentar

Fant en test av kabinettet på tweak.dk

Jeg har tatt sjansen på å bestille meg et Acase twin engine. Skal prøve sammen med seasonic s12 strømforsyning og noctua mh-u12 cpu kjøler påmontert en 120mm nortq silent tornado vifte. Skal også bruke samme vifte til utblåsning i kabinettet. For justering av viftene skal jeg bruke akasa sin pro AK-FC-03. Så får håpe dette blir et relativt stille oppsett.

Endret av traveler
Lenke til kommentar
Fant en test av kabinettet på tweak.dk

Har lest den testen før, fant en annen test på http://www.tweakup.dk/article/917/dk/ som var omtrent jevngod.

Synes det virker så lovende at jeg kommer til å kjøpe det neste uke. :thumbup:

Når det gjelder navnet så står det jo XClio på fronten av begge kassene så det er nok samme produsent men to forskjellige merkenavn.

Har forresten samme CPU kjøleren som traveler bare i Coolink versjon, har en PAPST 4412F2GM som skal stå bakerst i kabinettet og blåse ut. :cool:

Lenke til kommentar

Dette er ingen tvil et av kabinettene som gir godt første inntrykk med tanke på kjøling. 2x250mm må jo kjøle bra, men spørsm om de gjør dette i praksis.

En annen ting. Er litt skeptisk til avstanden mellom HDD. 5 HDD i samme kabinett og jeg trro dem ligger alt for nærme hverandre slik at de vil aldri dra nytte av stor vifte.

Men det er bare noe jeg tror og høper at ikke stemmer fordi jeg har lyst på dette kabinettet.

Ser lissom ikke andre alternativer, som kan gi meg od kjøling og lav støynivå.

Dere må bare skrive erfaringene deres når dere får teste dette kabinettet. OK? :)

Lenke til kommentar

Bestilte kabinettet i sort (acase sin utgave) fredag 08.09.06 fra Amentio. Fikk beskjed om at det var på lager å ble sendt så fort som mulig... Det er enda ikke sendt :-( Så venter spent...

Synes det er penest i sort. Men som kjent; smaken er som baken ....

post-14262-1158434802_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tøffe bilder, helsvart er ganske pent det også ja! :)

Ser man nederst på side 1 av den Tjekkiske testen så ser man at det går an å koble ut lyset på den viften i fronten. Vurderer allerede å lage et lite panel med brytere og potmetere til floppybrønnen for vifter og lys.

Bestilte mitt kabinett her i Bergen i uken og det har allerede stått og ventet noen dager, tok bare to dager fra Norek til butikken! :)

Endret av Bugs_Bergen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

:hmm: Endelig ankom kabinettet i dag, sammen med ny cpu kjøler, viftestyring, disk og strømforsyning. :D

Alt bestilt fra Amentio som servicepakke. Alle varer jeg har bestilt fra Amentio som servicepakke har ankommet som Bedriftspakke på døra :-). Ikke verst.

Betalte bare 119,- kr i frakt for ca 20 kg. Fordelt på 4 forsendelser. Det får en si er billig.

Jeg hadde bl.a. bestilt en Noctua NH-U12 cpu kjøler. Første overaskelse var at det fulgte med en AKASA Ultra Quiet Amber Vifte 120mm til en verdi av 153,- kr. Da det ble spesifisert ved kjøp av vifte ikke fulgte med. Jeg ble også informert ved bestilling at det ikke fulgte med kjølepasta. Dette var også vedlagt :-)

... Men alle gode ting rakk ikke å bli 3. Jeg ble først litt overasket da jeg så embalasjen til kabinettet. Jeg hadde bestilt Acase Twin Engine versjonen. Men embalasjen var Xclio A380 Supertower. Inne i eska derimot var et Acase Twin Engine, Med Acase reklamen på siden. På Acase versjonen er selve innsuget til 250mm vifta foran i sølv, mens på Xclio er kabinettet helsort. (noe jeg i ettertid fant ut hadde vært penere). Men til saken. Kabinettet hadde tydelig fått seg en trykk på venstre side. Viftestyrings enheten var brukket av festet, og lå løst inne i kabinettet . Også resetknappen foran var knekt av festet sitt. Ved nærmere ettersyn ser det ut til at skaden må ha skjedd under montering/produksjon. Ingen skader på embalasjen. Men designet på kabinett er slik at kjølekanalen innover fra 250mm vifta foran står såpass mye ut på sidene at de ligger helt inntill pappen på sidene. Så det skal ekstremt lite til for at kabinettet får seg en trøkk under frakt. Litt merkelig at de ikke har valgt å bruke litt bredere embalasje fra fabrikk.

Det er selvsagt et jævlig surt, og ett nederlag å innrømme overfor meg selv at kabinettet faktisk må returneres. Den første delen av kjølekanalen på fronten og fortsettelsen på sidedøra "liner" ikke opp. Ved kanten kommer døra ett par millimeter lengre inn. Sannsynligvis pga. skaden.

Nå blir det forferdelig tungt å sitte å se på alle komponentene som ligger klar for montering rundt omkring, mens jeg venter på svar ang. retur av ordre. Føler på meg at dette kan ta tid...

Men hittil vil jeg i allefall skryte av god oppfølging og kundeservice hos Amentio. Håper bare at alt går bra med retur og erstatning av defekt produkt. Har lest litt av hvert ang. returproblemer via Amentio, men får bare håpe på det beste..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja. Det tar faan meg tid å få ordnet seg nytt kabinett.

Kabinettet ble bestilt hos Amentio 08.09. Kabinettet ble sendt fra Norek 27.09. Jeg mottok det 28.09, men det var defekt.

Måtte søke om retur hos Amentio, noe som ble gjort samme dag 28.09. Får ikke returnert varen uten RMA nummer. Purret noen ganger, og først 02.10 får jeg RMA nummer og klarmelding for retur.

Sender kabinettet i retur til Norek samme dag. Måtte betale 191,- som blir refundert hvis de kommer til den konklusjonen at kabinettet var defekt før jeg mottok pakken.

Kabinettet ble hentet ut av Norek 06.10 etter å ha ligget på posten ett par dager.

Ringer for å purre igjen 09.10. Norek påstår da at de først har mottatt pakken i dag. Til tross for at det i følge pakkesporing ble utlevert 3 dager tidligere.

De sier også at de må ha minst en uke for å pakke opp pakken og avgjøre om skaden på kabinettet er påført av meg, eller oppstått før jeg fikk den. Altså EN UKE!! De tar også en diagnose avgift på 312,50 (250,- + moms). + at det blir returnert i oppkrav hvis konklusjonen ikke går i mitt favør.

Dette betyr at jeg kan risikere å sitte igjen men ett defekt kabinett, som til sammen har kostet meg ca. 1.800,-, som i utgangspunktet kostet 910,- .....

Tiden vil vise .... :cry:

Lenke til kommentar

Har hatt kabinettet i bruk i litt over 3 uker her nå. Har hatt det litt for travelt til å kunne svare her før men bedre sent enn aldri :)

Der var ingen skader på mitt kabinett fra transporten, men der var ikke mye til isolering mellom pappesken og kabinettet her heller nei. Bortsett fra en ramme i skumgummilignende materiale som holdt kabinettet fast i toppen og bunnen så var det for det meste luft imellom. Den versjonen jeg fikk av kabinettet er identisk med Svart/Sølv APlus versjonen som er nevnt tidligere i denne tråden. Den er egentlig ganske fin. :)

Det første jeg merket meg var at kabinettet innvendig minnet meg mye om de nyere Chieftec kabinettene. Det neste var at der bare fulgte med skinner til 4 harddisker mens det var laget spor til 6. Fikset det midlertidig ved å sette inn den 5 harddisken min i et 5 1/2" spor. Der er forresten ca 5 mm rom mellom harddiskene, men på grunn av at viften går utenfor harddiskene på begge sider så er det god sirkulasjon rundt dem.

Videre så oppdaget jeg at skinnene til Floppy drevet ikke fungerte som det skulle, de klarte ikke å låse Floppydrevet i posisjon. De forhindrer ihvertfall at drevet faller innover i maskinen og utover holder døren igjen såpass at det er ikke noe stort problem for meg, men litt irriterende var det. Harddisk- og 5 1/2" skinnene fungerte som de skulle så dem var det bare å sette på og dytte inn i sporet.

Døren i fronten er jo slik at den dekker nesten helt inntil drevene, den virker mye mer solid enn dørene til f.eks. Chieftec og har et par magneter som holder den lukket men ingen lås dessverre. Men de som vil ha viftestyringen der må gjerne fram med dremelen og kutte ut i platen på innsiden av døren for å få plass nok. Det er satt inn lys i frontdøren så jeg ville nok ha brukt en av de to øverste drevplassene til dette for å unngå kluss med ledningene og lysdiodene. Der er dessuten ca 5 mm klaring imellom så jeg tviler på at en diskett skal være nok til å hindre at den lukkes.

Viften i sidedøren ble et lite problem for meg fordi den gikk litt for langt inn i kabinettet i forhold til den plassen Coolink U8-120-1600(identisk med Noctua NH-U12) CPU kjøleren min bruker. Jeg løste dette enkelt ved å sette viften fast på utsiden i stedet. Det var ikke noen vanskelig oppgave. Så det å bygge inn hele maskinen i kabinettet tok meg rundt 2-3 timer i alt. Altså bare en fjerdedel av den tiden jeg brukte på å sette på UV reaktive strømper, krympestrømper og kontakter på ledningene UV lys osv. Men pent ble det til slutt! :cool: Har ikke fått tid til å sette på noen bryter på lyset i viftene enda men synes ikke det er noe særlig plagsomt.

Så til de mest positive sidene ved dette kabinettet, der er god plass å bygge i det og luftgjennomstrømningen er ganske god, faktisk bedre enn noen av de andre vanlige kabinettene jeg har brukt; bl.a. Aopen, Chieftec og Avance. Harddiskene holder en temperatur på 30 C grader pluss eller minus 2-3 grader. Tempen på CPU, Nordsiden og hovekort sensorene holder seg jevnt rundt 20-40 C grader med en romtemperatur på 20-30 C grader, og går bare opp toppen 10 C grader når jeg klokker "litt". :innocent::whistle:

Tallene på Avance og Chieftec kabinettene lå 10-30 grader over dette så der er jeg veldig fornøyd med valget av dette kabinettet.

Lyden fra viftene som følger med er merkbar når de går på full styrke men ikke plagsom. De suser og gir ikke fra seg noe slags motorstøy eller brumming. Wilfa bordviften på 53w jeg brukte før overdøver dem lett på laveste hastighet. Dempet hastighet gjør at man ikke hører noen lyd fra dem i det hele tatt.

PS: Håper det har ordnet seg for deg traveler... Irriterende når slike ting skjer! Men det er i slike stunder man merker hvor god service en butikk har.

Lenke til kommentar

Var og henta mitt kabinett hos Amentio i dag.

Viste seg at Norek hadde returnert ett nytt kabinett nesten umiddelbart. Men i stedet for å sende det tilbake til meg hadde de sendt det til Amentio sine kontorer her i trondheim. Så sånn sett tok det 2 uker fra jeg returnerte det defekte kabinettet til jeg fikk ett nytt.

Det nye kabinettet er ikke helt likt det andre. Etter å ha åpnet pakken (inne på kontorene hos amentio) fant vi ut at også dette kabinettet ikke var helt bra.

Det begynte med at vi nesten ikke klarte å få av sidedekselet. Når vi først fikk det av for å undersøke innsiden, klarte vi ikke å få det på plass igjen. 250 mm vifta på sidedekselet var montert så langt mot venstre at det kommer i veien for ramma. Så må nok skjære av litt plast for at det skal gå greit å ta av og på dekselet.

Montering starter nok i løpet av uka. Men det blir sannsynligvis jeg også må montere vifta på utsiden av dekselet for å få plass til noctua kjøleren. Får vel håpe det går greit. Litt skeptisk enda på å begynne å file ut deler av frontdekselet for å få montert viftestyringa. Skal først prøve å få montert den litt lengre inn i kabinettet, slik at reguleringshjulene ikke kommer i veien for luka.... Hvis jeg får det til :whistle:

.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har jeg tatt bilder, ikke lett å ta bilder i UV belysningen da men har gjort et forsøk. De to andre er tatt med blits, et etter at alt er montert og et av harddiskene under monteringen siden det var nevnt i tråden. Håper de er til hjelp. :)

post-13721-1161109794_thumb.jpg

post-13721-1161109823_thumb.jpg

post-13721-1161109844_thumb.jpg

Endret av Bugs_Bergen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Tenkte også jeg skulle nevne at på grunn luka foran på kabinettet kan det oppstå problemer med bl.a. viftestyring.

Jeg kjøpte en Akasa 5 1/4" Pro viftekontroll

314645.jpgi_146458-300x200.jpg

og knappene på denne er såpass lange at det ikke er mulig å lukke luka.

Lurer på at det faktisk er så liten plass at du ikke får lukket luka om du har en diskett i 3,5" drevet.

.

6959639[/snapback]

Døren i fronten er jo slik at den dekker nesten helt inntil drevene, den virker mye mer solid enn dørene til f.eks. Chieftec og har et par magneter som holder den lukket men ingen lås dessverre. Men de som vil ha viftestyringen der må gjerne fram med dremelen og kutte ut i platen på innsiden av døren for å få plass nok. Det er satt inn lys i frontdøren så jeg ville nok ha brukt en av de to øverste drevplassene til dette for å unngå kluss med ledningene og lysdiodene. Der er dessuten ca 5 mm klaring imellom så jeg tviler på at en diskett skal være nok til å hindre at den lukkes.

7078653[/snapback]

Har fått satt inn det meste av utstyret i kabinettet nå. Men er ikke opp å kjøre enda. (Problemer med hovedkort).

Vil egentlig bare kommentere at det ikke oppsto noen problemer i forbindelse med montering av viftestyringen til Akasa.

På monterings-skinnene som følger med kan man velge mellom 3 monteringsdybder. Ved montering i ytterste spor på skinna, kommer viftestyringa såpass dypt inn i kabinettet at det er god klaring frem til frontluka.

Så det skal nok veldig lange brytere til for at det ikke skal gå.

Viften i sidedøren ble et lite problem for meg fordi den gikk litt for langt inn i kabinettet i forhold til den plassen Coolink U8-120-1600(identisk med Noctua NH-U12) CPU kjøleren min bruker. Jeg løste dette enkelt ved å sette viften fast på utsiden i stedet. Det var ikke noen vanskelig oppgave. Så det å bygge inn hele maskinen i kabinettet tok meg rundt 2-3 timer i alt.

7078653[/snapback]

Oppsto akkurat samme problemet til meg også med Noctua kjøleren, som du antydet. Vifta tar veldig mye plass på innsiden av døra. Men den var jo lett å flytte på utsida. Kun åpne 4 skruer. Skaffet meg 4 tynne bolter med 2 skiver. Lagde også gummipakninger som jeg satte mellom skivene, vinduet og vifteenheten for å forhindre unødvendig støy/vibrasjoner i kabinettet.

Er derimot litt usikker på om det vil bli litt ekstra støy, da det i utgangspunktet er skjært ut mønster i glasset på døra. Nå som vifta er plassert på utsiden vil jo luftgjennomstrømmingen minke, da vifta må blåse igjennom mønsteret i glasset. Mulig dette også skaper litt "vindstøy". Det vil tiden vise...

Driver nå å leter etter ny prosessor, hovedkort, minnebrikker og skjermkort.

Vurderer en å kjøpe en C2D E6400, for så å klokke denne opp til 3,33GHz. Noe som bør gå bra med en Noctua kjøler og den gode luftgjennomstrømmingen :-)

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...