the_fire Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Disclaimer: Siden det er mye diskusjon om TMN i SO4, tror jeg vi kan flytte den hit. I spill-forumet vil denne tråden være for OT. ###################################### Bilder Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor ###################################### Hva er Trackmania? Trackmania er en serie bilspill. I denne serien inngår Trackmania Nations, også kalt TMN. Spillet er gratis, ja helt gratis! Man kan spille TMN på internett, mot mange andre spillere. Det er ikke et løp hvor det er fellesstart (selv om alle starter nesten samtidig), man kjører mot hverandres tider. For å starte på nytt, trykker en ENTER og tidtakingen starter på nytt. Trackmania på wikipedia Trackmania Nations offisielle side, TrackmaniaNations.com Last ned TrackMania Nations herifra Gamer.no har ok nedlastingshastighet. ###################################### Hvilke spesielle taster finnes det? (fra trackmania.no) Du kan konfigurere de som du vil under “Profile -> Advaced ” inne på spillerprofilen din. Men følgende er standard: TAB - Se resultater. C - Se hva som har blitt skrevet i chatten. | (pipe) - Vis/skjul spillernavn. 0 (null på bokstavraden) - Se FPS og stats. 0 x2 - Se mer info. S - Lagre replay. Numpad 1-3 - (kameravinkler i bilen) Numpad 7 - Fugleperspektiv Enter / Del - Enter starter i TMO/TMS fra sist checkpoint. Del begynner på nytt i “Time Attack”, eller gir opp i “Rounds”-modus. Begge starter fra nytt i Trackmania Nations. ###################################### Konfigurering: Før du skal starte TMN kan det være lurt å konfigurere TMN. Dette gjøres ved å trykke CONFIGURE i den menyen som kommer opp når man starter TMN (er PLAY, CONFIGURE, HELP, UPDATE og EXIT i den menyen). Her kan du velge språk, skjermoppløsning, volum på musikk og lydeffekter (som mange har spurt etter), tilkobling og benchmarker. Trykker en på ADVANCED, får en opp flere avanserte valg i faner. Fanene: DISPLAY, AUDIO, NETWORK, PEERTOPEER, GAME og INPUTS. Jeg har ikke funnet noen måte å endre på Controlls (ikke noe fanevalg etc.). ###################################### OT-barens egen server?: Jeg har laget en server, kaldt hw.no/HW.NO. Passordet er SO4. Om noen andre har lyst til å lage en likens server, følg disse rådene: Last ned fila (her: hw_server.txt) Lagre den i mappen kaldt internett (sti: C:\Programfiler\TrackMania Nations ESWC\GameData\Tracks\MatchSettings\Internet) Trykk på INTERNET i startmenyen og gå til menyen hvor du kan velge SUGGESTED SERVERS Trykk på OPTIONS Trykk LOAD SETTINGS Trykk på INTERNET Velg hw-server.txt-fila Deretter trykker du OPEN, velger tracks du vil ha med i spillet og trykk OK. Spillet vil starte Har tatt et par skjerm-dumper hvordan man gjør det. De ligger i vedlagt zip-et fil. TMN.zip ###################################### Om alle fra OT-baren, og forumet generelt, kunne bruke hw.no i server-navnet hadde det vært meget fint. Da blir det letter å kjenne serverene igjen. ###################################### For å lagre baner, finn baner, f.eks. herfra http://nations.tm-exchange.com/main.aspx?action=tracksearch Lagre de i mappen kalt My Challenges (sti: C:\Programfiler\TrackMania Nations ESWC\GameData\Tracks\Challenges\My Challenges). Du kan også lagre baner når du er i spillet. Trykk esc>advanced>Save challenge Noen bane har haddis lagt ut. De finnes her: Baner_haddis.zip ###################################### Edit: Oppdaterer fortløpende, ettersom det kommer spørsmål i denne tråden. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Bra initiativ! SO har nesten bare handlet om TMN i det siste. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 En server med passord! Yay! Ble gretten da jeg ble slått av tre ikke-SO'ere på serveren vi spilte på i kveld Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Dermed sank antall poster daglig i SO4 drastisk. Håper bare ikke ttt kommer inn og stenger denne og. Må bare si at TMN kan anbefales på det varmeste. Ingen volk, ingen månedpris, til tider sosialt. Lykke til alle sammen. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Hurra, nå slipper jeg å føle meg utafor i SO4 på ett område. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Kan vi få en link til nedlastingen og? Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 kan noen forklare hva slags spill detta er? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 La til en kort beskrivelse, download, kontroller og noen linker. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jøss. Visste ikke TMN var gratis :/ Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Tenkte vi kunne få opp en liste over de som deltar i TMN her fra forumet og. Noen som vil poste nick? Mitt er Doffer(T_F). Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Mitt er: Bo *fjortentegn* Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 jeg heter Spazz.... se etter meg på toppen av lista [/klysemodus] Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Mitt er: Skarstad... se etter meg på toppen av lista, over Spazz, men under ØB. Endret 23. mars 2006 av Skarstad Lenke til kommentar
Solid Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg heter Solid_. Spiller bare solo atm. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg melder meg på her, selv om jeg ikke er SO-hore. Jeg er sluffy. Noen som kan forklare hvorfor det nesten ikke spilles Rounds? Det er jo helt klart det gøyeste. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Jeg er også en av de som spiller. Kaller meg Agressive - se etter meg nederst på lista. Endret 23. mars 2006 av Agressive Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg er DurinVIII. Jeg er på tredjeplass, bak Spazz og Ø.B. Satser vi på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå