Gå til innhold

Bøllene styrer diskusjon.no


Anbefalte innlegg

En ting som irritert meg i en god stund er at gode tråder blir stengt grunnet Off Topic-snakk/usakligheter/personangrep fra noen få enkeltpersoner. Bare for å sitere en moderator (velger å ta med navnet da dette ikke er noen uthenging):

 

Det er lov og være uenig og det er lov å provosere på sak. Dersom tråden utvikler seg til drittslenging og personangrep vil den derimot få ett kort og brutalt endelikt. Så er det sagt.

5574347[/snapback]

 

Bør det gå utover trådstarter og de saklige debatantene at noen ikke klarer å holde seg på matta?

 

I mine øyne er dette den rette fremgangsmåten:

#1. Midlertidig stenging med kommentar som forklarer hvorfor den blir stengt og at den vil bli åpnet på nytt.

#2. Sletting av innlegg

#3. Utdeling av advarsler/ferier

#4. Gjenåpning med kommentar

 

Til slutt så mener jeg at enkelte moderatorer bør roe ned språkbruket (har ingenting med moderatoren jeg siterte ovenfor). De fremstår tidvis som arrogante og utrivelige.

 

Hva mener folket?

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Stygg å/og feil i innlegget mitt :blush: )

Jeg er i utgangspunktet enig med Larsern. "Bøller" skal selvsagt ikke få styre diskusjonenen. Noen ganger må man imidlertid vurdere hvor mye tid en skal bruke på en enkelt tråd framfor å moderere i flere ulike tråder hvor regelbruddene kanskje er mer alvorlige.

 

Edit:

Glemte å spørre: Hjalp det?

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Stenging av tråder på permanent basis bør aldri finne sted om det er et emne som er iht retningslinjene og som skaper konstruktiv diskusjon.

 

En moderator bør primært redigere/slette off topic, til tider stenge tråder på midlertidig basis. Worst case scenario så bør det reageres overfor brukere om man ikke føyer seg, da holder det forhåpentligvis med en pm til den aktuelle brukeren. Trådene bør aldri bli "ofrene".

 

Og vi moderatorer bør selvfølgelig gå foran med et godt eksempel. Slik at man ikke ender opp med en "do as I say, not as I do" praksis.

 

Men husk at moderatorer er mennesker vi også. Vi kan ha både gode og dårlige dager. Send moderatorer en pm om man mener de opptrår frekt eller modererer feil, er tilbakemeldinger som gir moderatorer mulighet til å bli bedre i sin jobb.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...