koronag Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hei! En kompis har gitt meg en haug med opptak fra ungdomstiden, som er omgjort fra vhs til avi. Hvordan går man frem for å brenne dette til dvd? Jeg prøvde med Nero, men programmet insisterer på å "se gjennom" all footage før brenning, og det tar jo sykt lang tid. Er det noe lurt jeg ikke har hørt om? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Tja, hvis DVD-en ikke skal vises på en DVD-spiller, kan dere brenne som data-DVD. Tipper dere prøver å brenne den som DVD-video når dette skjer? Lenke til kommentar
koronag Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Jepp, Data-DVD er ikke noe problem, det går fort og greit, men Video-DVD er problemet. Jeg nekter å tro at det skal ta så lang tid. Er det andre programmer som egner seg bedre enn Nero? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Videoen må konverterast til MPEG2, noko som gjerne tek ei stund. Det kan vere at andre program er raskare enn Nero, men det vil ta ei stund uansett. Kanskje WinAVI Video Converter er raskare? Ingen garantiar, men du kan jo teste demoen fyrst. Den vil leggje eit vannmerke på videoen. Lenke til kommentar
poffy Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Leste for en stund siden om ett programm som heter Super som hvistnok er ett gratis konverterings programm. Kansje du kan bruke det. Ta ett søk på det å skjekk det ut du. Mvh poffy Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Et alternativ kan være TMPGEnc som er gratis for MPEG1 og har en 30 dagers trial på MPEG2-encoding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå