Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Telenor eier ikke forretningsmoral.

Gjest Slettet-10579

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig i at telenor ikke er bra på noe som helst. Men kan vel være vanskelig å vite om en person er slik eller ikke, man kan jo liksom ikke spørre om personen er normal når man ringer. Han har jo tydligvis svart ja til en selger. Vel vet jo hvor ufattelig sleipe selgerene på telenor er, men det er vel ikke det denne saken går på. Alt skulle personen kjøpe moped, og da blir jeg litt redd; vi har en person som kan kjøre moped, men vet ikke hva adsl er, og svarer ja uten å vite noe om dette. Til slutt burde så klart telenor lagt seg flate om de vet noe om service, uansett hva de måtte mene er loven i denne saken.

*Glad ikke jeg har noe med telenor å gjøre*

Edit: Leif

Endret av Leben
Lenke til kommentar

Telenor burde ikke engang måtte nøle med å betale tilbake pengene, her er det snakk om så sleipe selgere at jeg blir helt kvalm. Ren utnyttingstaktikk, telenor er helt sikkert kjent med dette men bryr seg ikke, de vil sikkert snu om denne saken får litt tid i media, men ellers blir det nok et helvete for de aktuelle å komme gjennom systemet til Telenor.

Boikotter alt av Telenor og råder alle jeg kjenner til å gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Dette gjelder sikkert ikke bare Telenor, men er helt enig i at de har ekstremt dårlig moral. Driver og sprer løgn de telefonselgerne deres og. Jeg anser bare telenor som useriøs og kommer aldri til å gidde bruke de mer. Rart at et "statseid" selskap skal ta til slike metoder.

Lenke til kommentar
Helt enig i at telenor ikke er bra på noe som helst. Men kan vel være vanskelig å vite om en person er slik eller ikke, man kan jo liksom ikke spørre om personen er normal når man ringer. Han har jo tydligvis svart ja til en selger. Vel vet jo hvor ufattelig sleipe selgerene på telenor er, men det er vel ikke det denne saken går på. Alt skulle personen kjøpe moped, og da blir jeg litt redd; vi har en person som kan kjøre moped, men vet ikke hva adsl er, og svarer ja uten å vite noe om dette. Til slutt burde så klart telenor lagt seg flate om de vet noe om service, uansett hva de måtte mene er loven i denne saken.

*Glad ikke jeg har noe med telenor å gjøre*

Edit: Leif

Enig i det meste du har å si her, men i bunn og grunn burde Telenor drite i om fyren er tilbakestående eller ikke, siden det har lite med saken å gjøre. Sakens faktum er at de har en kunde som har sagt ja til ADSL, men som ikke har fått det, og sTjelenor har likevel krevd (og fått!) betaling. Uansett kundens metale tilstand burde Telenor legge seg langflat her!

Lenke til kommentar

Er det mulig? Om jeg har hatt noe form for telenorabb. nå har jeg sagt det opp med en gang på prinsipp. Høres kanskje litt dramatisk ut, men dette skal ikke gå an :no: Oppfordrer alle til å sende en kommentar til telenor via mail.

Endret av rottert
Lenke til kommentar

Det står dårlig i den artikkelen om ADSL-linja er koblet opp (men ikke montert). Han kan ha kjøpt en gjør-det-selv pakke og så har denne havna ett eller annet sted hjemme hos han. Linja kan være oppe og gå uten at har gjør nytte av det. Hvis dette er tilfelle, så har han overhodet ikke rett på pengene tilbake og jeg synes ikke Telenor har gjort noe som helst feil.

Hvis heller ikke linja er oppe og går, så skal han selvsagt ha tilbake alle pengene + renter, siden vi da snakker om en kjøpsrettslig mangel.

Hans mentale tilstand har overhodet ikke noe med saken, men pressen er jo ekstremt glade i å hause opp slikt. Ingen kan vite om en person er normal i hodet eller ikke når man ringer til dem. At han kan ha svart ja, har jeg ingen grunn til å tvile på.

Jeg sier igjen, hans mentale tilstand skal ikke ha en dritt å si. Jeg mener han ikke skal behandles noe anderledes enn alle oss andre. Hvis han har hatt ADSL i to år uten at familie, verge ( som styrer økonomien til vedkommende) eller kommunen har oppdaget det, så er det disse instansene som har feilet TOTALT. Telenor er uten skyld ( så lenge linja er koblet opp i sentralen ).

Lenke til kommentar
Det står dårlig i den artikkelen om ADSL-linja er koblet opp (men ikke montert). Han kan ha kjøpt en gjør-det-selv pakke og så har denne havna ett eller annet sted hjemme hos han. Linja kan være oppe og gå uten at har gjør nytte av det. Hvis dette er tilfelle, så har han overhodet ikke rett på pengene tilbake og jeg synes ikke Telenor har gjort noe som helst feil.

Hvis heller ikke linja er oppe og går, så skal han selvsagt ha tilbake alle pengene + renter, siden vi da snakker om en kjøpsrettslig mangel.

Hans mentale tilstand har overhodet ikke noe med saken, men pressen er jo ekstremt glade i å hause opp slikt. Ingen kan vite om en person er normal i hodet eller ikke når man ringer til dem. At han kan ha svart ja, har jeg ingen grunn til å tvile på.

Jeg sier igjen, hans mentale tilstand skal ikke ha en dritt å si. Jeg mener han ikke skal behandles noe anderledes enn alle oss andre. Hvis han har hatt ADSL i to år uten at familie, verge ( som styrer økonomien til vedkommende) eller kommunen har oppdaget det, så er det disse instansene som har feilet TOTALT. Telenor er uten skyld ( så lenge linja er koblet opp i sentralen ).

Endelig en son har forstått det. Hadde ikke lart å si det bedre selv.

Lenke til kommentar
sendte en klagemelding til suppeskallene, :mad:

Leste du seriøst innlegget til ufo ovenfor?

Jeg lurer på når det går av moten å være wannabee-snillist, og beskytte folk i hue og ræva. Det kan være at Telenor har skylda, men jeg tror heller på muligheten som ufo skisserer ovenfor. Telenor hadde nok fått en del gratis pr hos snillister ved å gi den stakkaren tilbake pengene sine, men det er allikevel alt for dumt.

punkt#1: Gi oss fakta. Hadde han fått en gjør det selv-boks, var linja koblet opp i sentralen, etc. etc.

punkt#2: stjelenor har ikke nødvendigvis skylda i dette tilfellet. Om jeg velger å betale for å være tilkoblet, men ikke bruker denne muligheten, er det mitt eget valg, uansettt min mentale tilstand. Det er kommunen, og særskilt vergen som har størsteparten av skylda her. De har tatt på seg ansvaret for å passe på ham, og bør da greie å lese hva det står på ei regning litt før 2 år har gått.

Lenke til kommentar
ymse

Joda, mulig Telenor er uten skyld i dette som sådan, men jeg synes likevel at et firma som skryter så uhemmet av sitt samfunnsengasjement på websidene sine, bør vite bedre enn å ikke gi fyren pengene tilbake med en eneste gang!

Hadde det dreid seg om en liten drittbedrift fra indre pokkerivold, så kunne jeg forstått det om de ikke hadde råd til å se bort ifra om de hadde gjort noe galt, men et milliardkonsern som Telenor? Ikke planer!

Lenke til kommentar

Latterlig nyhet. Minner meg om nyheten som var for en stund siden hvor en eller annen journalist-idiot hadde laget en sak fordi en mindreårig hadde kjøpt et kontantkort i butikken. "Fyfy, store slemme firmaet som prøver å lure barn" .Det fikk hvertfall alle fjort-tiss-mentalitet-telenor-hatere til å sprette fram, akkurat som nå. Enhver idiot skjønner da at det er ikke noen taktikk fra Telenor sin side å lure barn og mentalt tilbakestående til å kjøpe produkter. Men det er jo for mye å forvente fra visse personer i denne tråden tydeligvis. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...