Gå til innhold

Kan dere endre på søkemotoren ?

Anbefalte innlegg

Er det bare meg som irriterer meg at jeg alltid må trykke "Flere innstillinger" når jeg skal søke ?

Pleier aldri å bruke den vanlige metoden.

Dere hadde en tråd tilbake om det var noe dere kunne forbedre dere på, og siden den er litt langt bak, så lagde jeg en ny en med et tips til forbedring.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tar det virkelig så lang tid å trykke "flere innstillinger"?  :p

5880547[/snapback]

Nei, men jeg gjør det hver gang jeg skal søke.

Har aldri funnet nåværende søkemetode noe nyttig for å si det sånn.

Får vi en tilbakemelding på dette ?

Lenke til kommentar
Tar det virkelig så lang tid å trykke "flere innstillinger"?  :p

5880547[/snapback]

Det er snakk om god eller dårlig UI design. :)

når den jevne forbruker ikke gidder å vente mer enn 7 sekunder på at en side lastes inn før de heller besøker en annen side, sier det litt om hvor mye som skal til for å tilfredsstille kravene.

Søkemotoren bør være tilpasset begge typer brukere, men jeg vil tro at de fleste som faktisk bruker søkemotoren er såpass drevne at de klikker seg inn på "flere innstillinger", iallefall med tanke på hvor ubrukelig den er uten...

En annen ting jeg har savnet. At søkemotoren beholder innholdet i feltene hvis jeg trykker tilbake (som oftest fordi jeg har enten glemt ett tegn i søkestrengen, eller glemt en intilling på datoer o.s.v.... mulig det bare er ett problem i firefox, men det er rimelig irriterende å måtte skrive inn søkestrengen på nytt hver gang, samt sette søkedato og forum instillingene på nytt for hver gang.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
*snip*

5904041[/snapback]

Veldig enig med deg her, har ikkje noko tru på at det finnes så mange uerfarne brukarar her inne eller som vitjar forumet generelt at det er noko problem å ha avanserte innstillingar som standard. Det er jo håplaust å få søkeresultat opp som innlegg i staden for emner.

Dette med at søkeordene forsvinn når du går tilbake er også noko som eg har irritert meg over, skjer i både Opera og IE. Det skjer imidlertidig ikkje på alle forum, så det må vel kunne endrast?

Ein "Enkelt\Avansert"-knapp i foruminnstillingane hadde i grunn vært det beste, men om det lar seg gjere er jo ein annan sak.

Lenke til kommentar
Får vi en tilbakemelding på dette ?

5903697[/snapback]

(håper jeg ikke er masete, men en liten "ja det kan vi!" , eller "holder på med det" fra en som apedoktor eller lignende personell hadde vært flottings :) )

Edit: påske ja...det kom jeg ikke på.

Burde kanskje ha ventet til etter helgen med dette spørsmålet.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Det er påske og smør dere litt med tålmodighet folkens ;)

Må vel si meg enig i at den standard-løsningen som søkemotoren står på i utgangspunktet ikke er den beste nei, dog mener det var en diskusjon om akkurat dette og en eller annen kom med en begrunnelse for det var slik :shrug:

Lenke til kommentar

En annen ting med søkemotoren, er at når man skal velge en viss kategori å søke i, så må man scrolle og leite i en evighet for å finne riktig kategori.

Hadde vært mye bedre om man lagde det som et tre, og hvis man trykker på en gren så åpner den seg. Så underforaene viser seg.

Lenke til kommentar
En annen ting med søkemotoren, er at når man skal velge en viss kategori å søke i, så må man scrolle og leite i en evighet for å finne riktig kategori.

Hadde vært mye bedre om man lagde det som et tre, og hvis man trykker på en gren så åpner den seg. Så underforaene viser seg.

5975098[/snapback]

...eller rett og slett lager større vindu som de diverse kategoriene er i.

Lenke til kommentar

Mitt største problem er likevel begrensingen på hvor korte søkeordene må være. Færre en 4 tegn er ikke lov. Dette hindrer meg derfor i søke etter mange grunnleggende ting.

Et eksempel er når man lurer på en filendelse, og er sikker på at det finnes en tråd om dette. Eller nå, når jeg skal finne tråden som omhandler rss. Vel, det går ikke. Så jeg lager en ny. Og neste gang lager en annnen en ny. En begrensing på 1 eller 2 tegn kan jeg skjønne, men dette å ikke kunne søke etter 3 tegn er for dumt. Hadde vært fint om noen kunne revurdere dette.

Ny tråd om rss lages igjen. Så får jeg vente til noen linker til en eksisterende da eller?

Lenke til kommentar
Mitt største problem er likevel begrensingen på hvor korte søkeordene må være. Færre en 4 tegn er ikke lov. Dette hindrer meg derfor i søke etter mange grunnleggende ting.

Et eksempel er når man lurer på en filendelse, og er sikker på at det finnes en tråd om dette. Eller nå, når jeg skal finne tråden som omhandler rss. Vel, det går ikke. Så jeg lager en ny. Og neste gang lager en annnen en ny. En begrensing på 1 eller 2 tegn kan jeg skjønne, men dette å ikke kunne søke etter 3 tegn er for dumt. Hadde vært fint om noen kunne revurdere dette.

Ny tråd om rss lages igjen. Så får jeg vente til noen linker til en eksisterende da eller?

5977187[/snapback]

er helt enig med dette, man kan ikke søke etter alle ting som man egentlig skulle hatt med som raptorx 74 gb eller noen skriver det som dette også raptor x 74 gb.

hvorfor er det egentlig lagt inn begrensing på 3 tegn?

Lenke til kommentar

Det viktigste nå Ueland er å få det ned på tre tegn, så får dere ta to tegn senere en gang. Jeg vil heller vente en måned for støtte med bare 3 -tegnssøk uten 2 -tegnssøk enn et år for å få støtte for 2 -tegnssøk og 3 -tegnssøk, samtidig.

Litt vel overdrevet, men dog.

Men dere hadde støtte for 3 -tegnssøk en liten periode før det forsvant igjen, dere hadde jo klart det da, hvorfor gikk det så greit den gang da, men ikke nå? Har vel stilt dette spørsmålet en del ganger nå, men aldri fått et svar på det tror jeg.

Når det gjelder valget mellom enkelt og avansert syns jeg avansert skal være standard. Nå er ikke jeg noen ekspert på ytelse og hva som bruker mye båndbredde etc. men kunne dere ikke spart en del om vi ikke hadde måttet trykke på "Avansert søk" hver gang?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...