Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sorte ringer rundt øynene

Mojo Pin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En garantert vinner; få mer søvn.

7707244[/snapback]

Vell jeg er selv ofte mørk under øynene, uansett om jeg sover 10-12 timer.

Kjøpte "ZIRH Restore" på et parfymeri for ei lita stund sia, påfører et tynt lag under øynene om morgen og ettermiddag. Dette fungerte heeeelt prima på meg iallefall ;)

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Når jeg er trett eller stresset, kan jeg ofte bli svart under øynene. Kan det motvirkes?

Underskudd på søvn kan være årsak til svarte ringer og poser under øynene. Når man er trett, blir nemlig musklene slappe. Huden rundt øynene er tynn, løs og ettergivende, og det betyr at væskeopphopning i kroppen synes best der. Med alderen mister bindevevet under øynene dessuten elastisiteten, og det gjør problemet større. Men først og fremst er svarte ringer og poser under øynene arvelig. Sunt levevis kan forebygge svarte ringer. Dessuten kan man sove med hodet høyt for å unngå væskeopphopning.

Kilde: Illustrert Vitenskap, spørsmål og svar.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

7707244[/snapback]

Kjøpte "ZIRH Restore" på et parfymeri for ei lita stund sia, påfører et tynt lag under øynene om morgen og ettermiddag. Dette fungerte heeeelt prima på meg iallefall ;)

7713296[/snapback]

Det må prøves.

Lenke til kommentar

7707244[/snapback]

7713296[/snapback]

Det hørtes fint ut!

Er dette dyrt eller? Tar det lang tid før det fungerer?

Lenke til kommentar

Koster nå 300 NOK for ei lita tube så relativt dyrt vil jeg si den er. Dog så smører man på rimelig lite så ved bruk 2 ganger daglig holder den sikkert i 2-3 måneder. Jeg merket forandringer ganske fort allerede den første uken ;)

Lenke til kommentar
Koster nå 300 NOK for ei lita tube så relativt dyrt vil jeg si den er. Dog så smører man på rimelig lite så ved bruk 2 ganger daglig holder den sikkert i 2-3 måneder. Jeg merket forandringer ganske fort allerede den første uken ;)

7722636[/snapback]

Okei!

Men blir man på noen måte avhengig av det?

Slik at man blir enda mørkere rundt øynene dersom man slutter å bruke det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...