Gå til innhold

Verneplikt - hvordan vri seg unna?

Anbefalte innlegg

Hvordan slipper man unna millitæret? Jeg har brukbart nedsatt syn, og håper at dette kan være nok. Vil helst slippe å stå opp kl 6.00, for så å springe 3 km, og krype i gjørme for en sak jeg ikke tror på.

Noen som har noen tips for hvordan man kan vri seg unna? Er takknemlig for alle gode tips- :)

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et tips.

Ærlighet.

Jeg var ærlig på min sesjon. Sa "må jeg så må jeg". Jeg har nedsatt syn, men det var ikke mye til hjelp. Men jeg var en ærlig sjel, sa jeg så ingen ting negativt med militæret, og måtte jeg så måtte jeg.

Jeg er nå 22 år. Fikk et brev fra forsvaret at jeg ikke kom til å bli innkalt til førstegangs tjeneste. Om jeg innen jeg fylte 28 år fikk en utdannelse hæren er ute etter, kom jeg til å bli innkalt. Om jeg ikke hadde fått noe slikt når jeg fylet 28, ville jeg bli utskrevet fra forsvaret.

Lenke til kommentar

Jeg sa rett som det var at jeg ikke hadde lyst til å gå i militæret, samt at jeg hadde gått til psykolog for noen problemer tidligere. Spedde også på med en halvsannhet om dårlig rygg. Sesjonslegen trengte ikke legeattest eller noe sa han, så jeg fikk "ikke tjenestedyktig"-stempelet 4 timer før de andre i det hele tatt slapp ut. Siviltjeneste trengte jeg heller ikke å ta.

Tror det hjalp litt at legen var full (i hvertfall snakket han høyt, obskønt og snøvlete).

I ettertid tenker jeg at jeg kanskje ikke hadde hatt vondt av militæret, men der og da var det uaktuelt. Hadde de kommet noen år senere hadde jeg muligens blitt med. Hvis jeg var deg ville jeg nok tenkt meg nøye om, du kommer tross alt i god form og får deg et skikkelig hardkjør, en ballast som sikkert kan komme godt med. Dessuten er det massevis av muligheter for gratis ditt og datt; utdannelse, sertifikat, vekterkurs etc.

Lenke til kommentar
Hvordan slipper man unna millitæret? Jeg har brukbart nedsatt syn, og håper at dette kan være nok. Vil helst slippe å stå opp kl 6.00, for så å springe 3 km, og krype i gjørme for en sak jeg ikke tror på.

Noen som har noen tips for hvordan man kan vri seg unna? Er takknemlig for alle gode tips- :)

5829267[/snapback]

Jeg tror du har godt av det

Lenke til kommentar

Her er det mye flotte forslag gitt... Bare så det er sagt - Hvis du er så tett at du sier at du går med selvmordstanker, vil dette bli gjort en notis av, slik at du ved senere anledning ved jobbsøknad, f.eks ved ett transportselskap, vil kunne få avslag på søknaden på bakgrunn av dette.

Ingen har vondt av å gå førstegangstjenesten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...