Gå til innhold

En skikkelig skrekkfilm

Schnickaschnicka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er på jakt etter skrekkfilm, den skal være skikkelig skummel og få hårene til å reise seg. Den bør være på dvd, noen forslag?

7408270[/snapback]

Er ikke The Shining en slik film da? Den e i alle fall av mine klassikere. Eller av litt skumle filmer kan jeg anbefale:

*Pitch Black(action/skummel)

*Saw I, II og III

*What lies beneath (huske ikkje norsk tittel)

*Seven

*Nattsvermeren, Hannibal, The Red dragon

Er lite fan av sånn slasher(the hills have eyes, texas chainsaw massacre) filmer. Syns i grunn ikke de er noe skumle. Vel vel...du har da fått noen tips.

Lykke til, og hold godt rundt dama eller puta om du er alene :tease:

Lenke til kommentar
*Saw I, II og III

*What lies beneath (huske ikkje norsk tittel)

*Seven

*Nattsvermeren, Hannibal, The Red dragon

7408344[/snapback]

- "Saw"-trilogien er ikke skummel.

- "What Lies Beneath" heter "Skyggen fra fortiden" på norsk, og fungerer greit som en mild skrekkfilm.

- "Se7en" er en thriller, og derav heller ikke spesielt skummel.

- Trilogien om Hannibal Lecter regner vel heller ikke som skrekkfilmer, selv om "Silence of the Lambs" har noen skvettesekvenser.

Selv kan jeg anbefale The Eye og The Shining, som er to av mine favoritter blant skrekkfilmer.

Lenke til kommentar
Alien, enkelt og greit, eneste skrekk filmen jeg har synes vært skummel

7409051[/snapback]

Til og med nå?

7409074[/snapback]

Nå har jeg sett det så mange ganger at den er ikke direkte skummel lengre, men den har en del skvette sener, og ikke minst en vendlig creepy feel over seg. som gjør at den fremdeles er den drit bra skrekk film

Lenke til kommentar
The descent.

Genial film!

7409009[/snapback]

Henger meg på den! Noe av det beste som har kommet de siste åra.

The Shining, som er nevnt før her, er jo absolutt en klassiker.

The Ring er også ganske creepy.

Unngå slasherfilmer siden disse som oftest ikke er skumle.

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar

Nyere filmer: The Descent, Haute Tension

Eldre filmer: The Exorcist, Pet Sematary, Psycho, The Thing, The Shining, IT, Childs Play

Asiatisk: Ringu, Ju-On: The Grudge, The Eye

Og om du er nostalgiker: Nosferatu: eine Symphonie des Grauens, Frankenstein, Dracula

Ellers er jeg uenig med noen, og vil så absolutt anbefale The Texes Xhain Saw Massacre(orginalen).

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Nyere filmer: The Descent, Haute Tension

Eldre filmer: The Exorcist, Pet Sematary, Psycho, The Thing, The Shining, IT, Childs Play

Asiatisk: Ringu, Ju-On: The Grudge, The Eye

Og om du er nostalgiker: Nosferatu: eine Symphonie des Grauens, Frankenstein, Dracula

Ellers er jeg uenig med noen, og vil så absolutt anbefale The Texes Xhain Saw Massacre(orginalen).

7410440[/snapback]

Vel, har ikke sett den originale The Texas Chainsaw Massacre, men remaken er ikke særlig skummel. Da vil jeg heller anbefale Wolf Creek. Den har det Motorsagmassakren manglet.

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar

7410440[/snapback]

Jeg skulle likt å se noen bli skremt av en stumfilm fra 20-tallet. Frankestein er forresten ikke så verst, mens Dracula ble en smule kjedelig for min del.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...