Fisker Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Før fantes det ikke noe spoiler-tag på forumet, og enkelte irriterte seg veldig over det. Så kom den - den etterlengtete spoilertagen. Den fungerte helt fint. Men så begynte folk å bruke den i hytt og pine, i signaturer over alt - men ikke minst: Til å vise ting som overhodet ikke er spoilere. Dette er grundig irriterene, og er nevnt i Filmprat i Film/Tv-forumet. Per dags dato finnes det to måter å skjule en tekst på. 1. Bruke spoiler, som blir slik som dette: James Bond ble drept av Tyra Banks 2. Bruke skjul, som blir slik som dette: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): *100 linker og bilder* Jeg synes at det bør være regler om dette. Bruken av 'spoiler' bør kun brukes når det handler om en spoiler, der noe kan bli avslørt fra f.eks. en film. 'Skjul' bør brukes når noe skal skjules - uten at det omhandler en direkte spoiler. Som hvis man har masse linker eller bilder eller noe lignende, slik at folk skal slippe å måtte scrolle gjennom mye tull. Noen som har noen meninger om dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg bryr meg ikke så mye om en spoiler legges i en spoiler- eller skjul-tag, så lenge jeg vet det er en spoiler. Men det med signaturer er jeg enig i, ser ofte brukere som har et par linjer med signatur, pluss en spoiler med langt flere linjer i. Dette er vel egentlig ikke helt lov? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Dette er absoulutt en ting vi bør se nærmere på, men vi kunne tenkt oss litt mer tilbakemelding om saken Tråden bumpes i forbindelse med en større rydding og besvaring i dette forumet. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Hei og hopp. Jeg irriterer meg over hvor mye dårlig bruk det er av skjulfunksjonen. La oss ta et spill f.eks: Likte det godt, men syns det var dumt at Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor det tok over en halvtime å installere. Et alternativ er Likte det godt, men syns det var dumt at Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor (Hovedperson) døde i den siste kampen med bossen. Dette er ikke konkrete eksempler, kun min oppfatning av den generelt dårlige bruken av skjul. Et eksempel fra film: Kjempekul film! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Skamfett når *masse plotspoilers her* Hater at det ikke advares mot spoilers i skjul når majoriteten av skjulbruk faktisk ikke spoiler noe. Går det ikke an å få noen retningslinjer på riktig bruk av skjul? Edit: Ops, glemte å søke. Fant et relevant emne, bare slett denne hvis ønskelig, selvom den andre tråden er et år gammel. Endret 20. juni 2007 av smilefjes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg