Unlimited Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hei, hvordan kan jeg rense tastaturet til min bærbar? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Selv renset jeg tastaturet på min laptop i går, en Fujitsu Siemens Amilo Pi 1556. Det jeg gjorde var å vippe av tastene en etter en med et skrujern (vær forsiktig når du løsner store taster slik som enter eller space, da disse er festet på flere plasser og lettere kan knekke eller få små hakk som følge av presset fra skrujernet). Etter alle tastene var løsnet la jeg dem i en skål med varmt vann og litt såpe i godt og vel en time. Noen av tastene var ekstra skitne, så her brukte jeg en skrubbesvamp for å rense dem ekstra godt. Vær obs på å ikke ta i for godt med en slik svamp, slik at teksten på knappene slites bort! I mens tastene lå til tørk støvsugde jeg hele understellet for å fjerne smuler og støv som hadde samlet seg mellom tastene. Etter at tastene hadde tørket begynte jeg på det møysommelige arbeidet med å presse alle tastene tilbake på plass. Når du skal rense et tastatur på en laptop må du aldri legge tastene i oppvaskmaskinen da dette fører til deformerte taster som ikke fungerer optimalt etterpå. Bruk heller aldri en ordinær støvsuger rett på tastaturet for å rense imellom tastene, da dette ofte kan føre til at hele taster løsner og suges opp av støvsugeren. Da er det mindre kult å sitte å rote i støvposen etterpå for å finne dem igjen. Lykke til! Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Selv renset jeg tastaturet på min laptop i går, en Fujitsu Siemens Amilo Pi 1556.Det jeg gjorde var å vippe av tastene en etter en med et skrujern (vær forsiktig når du løsner store taster slik som enter eller space, da disse er festet på flere plasser og lettere kan knekke eller få små hakk som følge av presset fra skrujernet). Etter alle tastene var løsnet la jeg dem i en skål med varmt vann og litt såpe i godt og vel en time. Noen av tastene var ekstra skitne, så her brukte jeg en skrubbesvamp for å rense dem ekstra godt. Vær obs på å ikke ta i for godt med en slik svamp, slik at teksten på knappene slites bort! I mens tastene lå til tørk støvsugde jeg hele understellet for å fjerne smuler og støv som hadde samlet seg mellom tastene. Etter at tastene hadde tørket begynte jeg på det møysommelige arbeidet med å presse alle tastene tilbake på plass. Når du skal rense et tastatur på en laptop må du aldri legge tastene i oppvaskmaskinen da dette fører til deformerte taster som ikke fungerer optimalt etterpå. Bruk heller aldri en ordinær støvsuger rett på tastaturet for å rense imellom tastene, da dette ofte kan føre til at hele taster løsner og suges opp av støvsugeren. Da er det mindre kult å sitte å rote i støvposen etterpå for å finne dem igjen. Lykke til! 8324440[/snapback] Nyttig å vite.. Har griset potetgull nedi jeg Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Sier dem alle.. en kamerat fikk.. Hva skal man si, han gjorde seg "ferdig" med onanering oppå bærbar tastaturet, haha, det var skolePC Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) han gjorde seg "ferdig" med onanering oppå bærbar tastaturet 8326986[/snapback] Haha! Den er litt kjip Endret 7. april 2007 av vivalamorten Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 en kamerat fikk.. Hva skal man si, han gjorde seg "ferdig" med onanering oppå bærbar tastaturet, haha, det var skolePC 8326986[/snapback] Aaahahaha, fantastisk. :!: Lurer på hva man tenker like etter å ha gjort noe så dumt. Må være litt av en panikktilstand. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Ja... Han skulka et par dager faktisk, bare for å renske tastaturet ^^ Lenke til kommentar
Minus Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Ja... Han skulka et par dager faktisk, bare for å renske tastaturet ^^ 8328268[/snapback] Har han ikker mer kontroll på seg selv enn det, så kan han bare ha det så godt. Til trådstarter: Luft på boks kan være en grei løsning om det er smuler, og ikke fettflekker o.l. Bare spray over hele tastaturet i alle mulige vinkler, så vil smulene fly bort. ta en halvtørr klut og tørk over tastene. Endret 8. april 2007 av KristianG Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Satset ikke på at fjerne alle knappene på tastaturet jeg... Brukte heller sånn høytrykk greie. Den som pappa bruker for å fylle luft i dekke på bilen Lenke til kommentar
.sere Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ikke støvsug det, vertfall! To litt løse knapper forsvant da jeg gjorde dette. Fant bare den ene igjen da jeg måtte grave i støvsugerposen, som forsovet ikke var en herlig opplevelse. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Satset ikke på at fjerne alle knappene på tastaturet jeg...Brukte heller sånn høytrykk greie. Den som pappa bruker for å fylle luft i dekke på bilen 8333582[/snapback] Det heter kompressor. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Fukt kluten Dra over tastene fra æ til a Gjenta om nødvendig Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Veldig godt forklart av fargoth. Selv tar jeg støvsugeren (den kan stilles på høy og lav styrke) Etterpå bruker jeg en fuktig klut over tastene. JegFantJegFant Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 TUSEN TAKK fargoth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå