Gå til innhold

TV på prosjektor med dir inngang.


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter med et hjemmekinoanlegg, en prosjektor og en tv-kabel.

 

Problemet mitt er at jeg ikke forstår hvordan jeg skal koble til sånn at jeg ser TV på prosjektoren.

 

Har sett en del på andre tråder, men ikke funnet det ut.

 

Har en LG LH-W551 hjemmekino og en NEC VT560prosjektor.

 

Prosjektoren har RBG In/Out, Video In, S-video in, USB(PC) og PC-controller

 

Hjemmekinoanlegget har Scart in, S-video out, Monitor Out, av-in video og component video out

 

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Projektorer har så og si aldri tuner, nei. Du kan bruke en videospiller, en TV eller en DVD-opptaker som tuner.

6454681[/snapback]

 

Jeg har en grei Sony 29", svart fra midten av 90-tallet og jeg ønsker å koble denne til prosjektor... Jeg lurer på om min tv har en slik TV TV-tuner som videospillere og viasat/digital tunere har? (videospilleren og tunerne er oppe i stuen, ikke nede hvor jeg skal se...)

 

Innganger og utganger i tv'en:

 

BAK: 2 eller 3 SCART-innganger, men disse går vel bare "inn" og ikke ut?

Foran: vanlig AV3 (gul, hvit, rød) samt s-video. Dette er vel og bare "inn"?

 

Jeg har to ledninger. En s-video/s-video (vanlig), og en s-video/scart. Kan jeg benytte disse?

 

Jeg setter utrolig stor pris på eventuelle svar da jeg håper på Brasil-Norge med storsjerm! På forhånd takk! :w00t:

Endret av cbraathen
Lenke til kommentar
BAK: 2 eller 3 SCART-innganger, men disse går vel bare "inn" og ikke ut?

Det kan godt hende at det bare er innganger, du får se om du finner innstillinger for dette i menyen. Du kan også se i bruksanvisningen hvis ikke denne er over alle hauger, eller du kan se bakpå TV-en. Inngangene er ofte merket med et symbol med en TV-skjerm e.l. og en pil som går inn, ut eller begge veier.

 

På de TV-ene jeg har tilgjengelig har jeg et valg i menyen for å sette output på den ene scarten til "TV", altså TV-tuneren.

Foran: vanlig AV3 (gul, hvit, rød) samt s-video. Dette er vel og bare "inn"?

Det er nok bare inn ja.

Jeg har to ledninger. En s-video/s-video (vanlig), og en s-video/scart. Kan jeg benytte disse?

Så lenge du har tilsvarende innganger på projektoren kan du bruke disse kablene. Hvis du ikke har en videospiller eller (helst) en DVD-opptaker tilgjengelig er det sikkert en sjel som kan låne deg en et par timer.

 

Lykke til!

 

 

 

Edit:

 

Nå vet jeg ikke om jeg har misforstått, men en videospiller og en digitaltuner har ikke samme type tuner. TV-en har samme tuner som du finner i videospilleren. Hvis du skal ha signal fra en digitaltiner til projektor må du ha kabel fra denne tuneren til projektoren.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Det du trenger er en slik en:

scart-adapter.jpg

 

Sett den i scart kontakten på tv'en og sett den på ut. Så kobler du videokanonen til denne kontakten. Da får du tv-sendinger på prosjektoren ;)

6704789[/snapback]

 

 

Skal også prøve å få tv på projektor på en eller annen måte. Blir nok enten en gammel videospiller eller videreføre en scart fra vanlig tv'n. Hvordan er det med scart utgangen(e) på tv'n, speiler de bare den kanalen du ser på? slik at man skifter kanal på tv og projektor samtidig med TV kontrollen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...