Gå til innhold

program til å lage enkle byggtegninger?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har et prosjekt på gang hvor jeg skal bygge en forholdsvis romslig terrasse. Det meste av prosjektet er egentlig klart oppe i hodet, men jeg kunne tenkt meg og lage en tegning av hele greia før jeg starter for fullt. Har søkt litt, men søket kombinert med akutt jernteppe har gitt dårlige resultater. Vet disse programmene finnes, men er ikke i stand til å finne de.

 

Noen som har tips?

Endret av Sabbath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikkje hør på MItjmannen eller ikkeno. det er kun grafiske programmer, etter det eg skjønner vil du ha et program som lager en slags arbeidstegning?

 

isåfall kan du bruke dyre programmer som AutoCAD. eller gratis/billige programmer som eg ikkje har snøring på. men vertfall ikkje Sketchup.

Lenke til kommentar

Sikker på at det ikke er enklere å lage en arbeidstegning på papir? kjøp deg blyant, viskelær, linjal og noen A3 ark. Det er mye enklere å holde oversikt på et ark.

Jeg er tømrerlærling, og når jeg bygger hus må jeg uansett ha huset på et ark. Diverse plantegninger og fasadetegninger.

Og jeg har alltid foretrukket å lage byggetegninger på ark i forhold til pc. du sparer ikke noe tid på å bruke pc hvis du ikke kan programmet fra før. Sette seg ned å lære autocad tar antagelig lengre tid enn å bygge terrassen.

Husk også at på en pc så har du ofte ikke mer enn 19" å rutte med, og hvis det blir flere store tegninger så blir det et kaos.

Lenke til kommentar
Sikker på at det ikke er enklere å lage en arbeidstegning på papir? kjøp deg blyant, viskelær, linjal og noen A3 ark. Det er mye enklere å holde oversikt på et ark.

Jeg er tømrerlærling, og når jeg bygger hus må jeg uansett ha huset på et ark. Diverse plantegninger og fasadetegninger.

Og jeg har alltid foretrukket å lage byggetegninger på ark i forhold til pc. du sparer ikke noe tid på å bruke pc hvis du ikke kan programmet fra før. Sette seg ned å lære autocad tar antagelig lengre tid enn å bygge terrassen.

Husk også at på en pc så har du ofte ikke mer enn 19" å rutte med, og hvis det blir flere store tegninger så blir det et kaos.

6503451[/snapback]

ja totalt enig. tømrer lærling eg også. styr unna Sketshup til slite formål. sketshup er et leke program.

 

blyant og papir er det enkleste og det beste :)

Endret av vegis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...