Gå til innhold

Hva er det å finne på i Polen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Polen er et herlig land. Fattern bor der, så jeg har vært på besøk et par ganger.

 

Kommer alt ann på hvor du skal.. Vi bodde på hotel i Wroclaw. Ganske stor by, mye og finne på.. Fantastik uteliv der.

 

Polen er IKKE et nedråtna sovjethelvette med murbygg fra 60 tallet og rustne biler. Det er VELDIG fint der.

 

Mitt råd:

 

Handle klær/stuff osv.

Drikk deg full.

Internetcafe.

Gå rundt i byen.

 

OSV. :)

Lenke til kommentar
Polen er et herlig land. Fattern bor der, så jeg har vært på besøk et par ganger.

 

Kommer alt ann på hvor du skal.. Vi bodde på hotel i Wroclaw. Ganske stor by, mye og finne på.. Fantastik uteliv der.

 

Polen er IKKE et nedråtna sovjethelvette med murbygg fra 60 tallet og rustne biler. Det er VELDIG fint der.

 

Mitt råd:

 

Handle klær/stuff osv.

Drikk deg full.

Internetcafe.

Gå rundt i byen.

 

OSV. :)

6621577[/snapback]

Støttes.

Lenke til kommentar

Stakk en tur innom Gdansk, gdyna og sopot (de 3 sammenhengene byene) når vi var i Polen dette året.

 

Kjekke og flotte byer.

Gamlebyen i Gdansk er absolutt å anbefale å se.

Stranda i Gdyna må du også se. veldig brei.

Og hovedgata gjennom Sopot mot moloen er nokså utrolig (spesiellt når du ser det ene helt forvridde "kunstneraktike" huset). Ser ut som det har smelta helt i sammen :p

 

Men fortsatt liker jeg Szczecin (Stettin) mye bedre pga. billigere priser, mye mer handleplasser (minimalt med spennende handleplasser i gdansk), og mer å finne på i hele tatt.

 

Personlig vil jeg si å reise til Gdansk på ferie når du kommer fra Norge er litt dumt.

Du vil tjene mye mer kos å morro på å reise til Szczecin.

Gdansk er bare en plass du reiser for 3-7 dager for å se hvordan det er der, Szczecin er plassen du blir resten av livet.

Lenke til kommentar
Polen er IKKE et nedråtna sovjethelvette med murbygg fra 60 tallet og rustne biler. Det er VELDIG fint der.

6621577[/snapback]

"Autobahn" gjør ikke akkurat godt for demperene i bilen da det smeller høyt annenhver meter pga de enorme sprekkene i veien. Bortsett fra like mange Fiat 650'er som inbyggere i Polen og noen gamle Sovjetbygninger i slummen er det veldig fint der.

Lenke til kommentar
Polen er IKKE et nedråtna sovjethelvette med murbygg fra 60 tallet og rustne biler. Det er VELDIG fint der.

6621577[/snapback]

"Autobahn" gjør ikke akkurat godt for demperene i bilen da det smeller høyt annenhver meter pga de enorme sprekkene i veien. Bortsett fra like mange Fiat 650'er som inbyggere i Polen og noen gamle Sovjetbygninger i slummen er det veldig fint der.

6624369[/snapback]

Hvor mange år siden er det du var der sist?

Og hvor var det? sør?

 

Veiene i Nord er da mye mer strøkne enn de i Norge..

 

Eneste plassen nær Polen jeg har opplevd drittvei er i øst-tyskland.

Lenke til kommentar
Polen er IKKE et nedråtna sovjethelvette med murbygg fra 60 tallet og rustne biler. Det er VELDIG fint der.

6621577[/snapback]

"Autobahn" gjør ikke akkurat godt for demperene i bilen da det smeller høyt annenhver meter pga de enorme sprekkene i veien. Bortsett fra like mange Fiat 650'er som inbyggere i Polen og noen gamle Sovjetbygninger i slummen er det veldig fint der.

6624369[/snapback]

Hvor mange år siden er det du var der sist?

Og hvor var det? sør?

 

Veiene i Nord er da mye mer strøkne enn de i Norge..

 

Eneste plassen nær Polen jeg har opplevd drittvei er i øst-tyskland.

6624973[/snapback]

Jeg var der i September, og ikke pokker om mange av veiene vi kjørte på var bedre enn de her. Det er ikke alle som er sånn, men en god del av de svære motorveiene virket som de var slik. Vi var både nord og sør. Umulig å få sove når det rista som pokker i to timer. :D

Lenke til kommentar
Polen har vel gått over til asfalt de siste årene. Før var veiene ofte bygget av 5-6 meter lange betongblokker med en grov skjøt mellom hver, som spiste dekk, felger og støtdempere til frokost :)

6625870[/snapback]

Det stemmer.

Du finner det noen veldig få plasser fortsatt.

Men de fleste plassene jeg har vært, så har det vært fersk, ny asfalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...