frodegh Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Vet ikke helt om denne passer i "casemod" kategorien, men mener jeg så noe lignende her en gang, så jeg kjører på .. Modifiserte et defekt Atari-kabinett (Rampart) fra 1990 og puttet pc'en oppi.. Bruker originalskjermen og en del spesialhardware for input og video. Bygget kontrollpanel fra bunnen av, med hurtigkoblinger så jeg senere kan lage et eller flere til. Hadde f.eks vært konge med tre 360graders-ratt (til Super Sprint!), eller et par fastmonterte maskinpistoler (til Terminator 2 o.l.). Spinner og trackball kontrollere til de gode gamle spillene hadde også vært rått.. Men det blir nok lenge til.. Har forsåvidt en del kontrollere i tillegg til kontrollpanelet allerede, inkl Xbox-, og amigahåndkontroller, playstation-lyspistoler (ikke ferdig hacket enda) og et logitech ratt. Har forøvrig tegnet grafikken selv (inspirert av Per Gustafson). Og myntinnkastet er omprogrammert til nye mynter. Noen småting gjenstår: - Nye flipperknapper på sidene - Montering av nye høyttalere - Finpussing av software, mm. Mye retro-moro! Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Et ord: vakkert! Og, forresten... Jeg vil ha! Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Flott pc frode. Må være kjekt å spille pacman i emulator der. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Rett og slett nydelig. Hvis du har bilder fra byggingen så vil jeg veldig gjerne se dem. Lenke til kommentar
frodegh Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Takker og bukker. Har ikke spilt pac-man enda faktisk men har en del gamle gode spill på den ja. Bruker den ellers til amigaspill jeg hadde i gamledager, og som jukebox koblet til sterero'n i stua.. Kingkong: Har ikke bygget selve kabinettet, jeg fikk tak i et gammelt et, koblet og herjet, puttet i pc'en, og lagde nytt kontrollpanelet. (mdf med grafikk og plexi oppå) Jeg laget en halvhjertet worklog her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå