Gå til innhold

Vekkerklokke til S60 3rd Ed. - Nice Alarm

Anbefalte innlegg

Kjøpte i dag Nice Alarm fra Nokias nettbutikk.

http://www.softwaremarket.nokia.com/?produ...2506&itmId=9008

Programmet virker å være veldig bra. Jeg har savnet repetisjon av daglig alarm og snooze mer enn 30 min på Symbian Series 60-telefoner. Nice Alarm kan alt dette og mer til. Man kan velge ukedager, samt snoozeintervall og total tid for snooze. F. eks kan man angi at det skal ringe hver 10. minutt i en time.

Dette har jeg ventet på riiiimelig lenge. Kan ikke se at noe annet tredjepartsprogram har hatt en vekkefunksjon som fungerer slik som er en selvfølge på Nokias Series 40-telefoner. Helt idiotisk at man ikke har slikt standard i Series 60-telefonene.

Har ikke fått testet programmet over tid, men det ser lovende ut. Det koster 60-70 kroner. Man laster da ned en tidsbegrenset versjon (1 uke). Man får tilsendt programvarenøkkel, som etter registrering fjerner tidsbegrensningen. Manual kan lastes ned på samme side som produktinformasjonen til Nice Alarm.

Kommer tilbake med mer når jeg har flere erfaringer.

EDIT:

Har problemer med snooze-funksjonen. Når jeg trykker på Snooze, stoppes alarmen, men i stedet for å varsle igjen etter angitt tid (f.eks 10 minutter) forblir den stum som en østers. Da er jo hele vitsen med snooze borte! Skal se om jeg kan finne årsaken eller løsning på problemet.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som http://very-soft.com/ ikke oppdaterer programmene sine så ofte, og hvor er NiceAlarm?

8293637[/snapback]

Nei, si det. Nice Alarm er ikke med på hjemmesiden.

Når det gjelder problemet med snooze, fikk jeg raskt svar fra Very-Soft. Det dreier seg om en bug, men det skal komme en ny versjon om 2-3 uker, der dette er fikset. Denne kan hentes fritt for de som har kjøpt produktet.

Følgende foreslås av produsenten for å unngå problemet:

"Bug description: Bug appears when application is active and alarm rings. After you press "snooze" button alarm falls into "deactivated" status.

After you set up the alarm just exit the main screen (simply close the application). With the next alarm, snooze function will work well."

Lenke til kommentar
Dette har jeg ventet på riiiimelig lenge. Kan ikke se at noe annet tredjepartsprogram har hatt en vekkefunksjon som fungerer slik som er en selvfølge på Nokias Series 40-telefoner.

8287069[/snapback]

Igor Dontsov Alarm Manager har vært på markedet en god stund da...

Denne har også en par mindre "bug" for S60 3rd edition foreløpig.

Valg virker ikke, slik at du f.eks. ikke får valgt hvilke dager som er arb.dager. Og ikonet av bjellen kommer ikke automatisk opp etter restart av telefonen (denne alarmen er m.a.o. prøvd implementert inn i den innebygde).

Ellers fungerer den slik som du sier er en selvfølge på S40-telefoner (snooze-funksjonen virker på denne m.a.o.)... :)

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
Dette har jeg ventet på riiiimelig lenge. Kan ikke se at noe annet tredjepartsprogram har hatt en vekkefunksjon som fungerer slik som er en selvfølge på Nokias Series 40-telefoner.

8287069[/snapback]

Igor Dontsov Alarm Manager har vært på markedet en god stund da...

Denne har også en par mindre "bug" for S60 3rd edition foreløpig.

Valg virker ikke, slik at du f.eks. ikke får valgt hvilke dager som er arb.dager. Og ikonet av bjellen kommer ikke automatisk opp etter restart av telefonen (denne alarmen er m.a.o. prøvd implementert inn i den innebygde).

Ellers fungerer den slik som du sier er en selvfølge på S40-telefoner (snooze-funksjonen virker på denne m.a.o.)... :)

8305770[/snapback]

Får vente til produsenten er klar med oppgradering. Men irriterende at Nokias nettbutikk har klarert denne. Jeg bruker den på E65.

Lenke til kommentar

Holder på å teste ut Nice Alarm selv nå, og finner ut at snooze-funksjonen fungerer på min N73...

Synes snooze-funksjonen faktisk fungerer bedre enn på Igor..., i.o.m. at du har mulighet til å velge "snooze by any key".

Denne muligheten har jeg savnet siden jeg gikk fra SE til S60... :)

MEN... Du kan fort bli SvartePer hvis du er uheldig å trykker legg på-tast, for da deaktiveres hele alarmen... :(

Nei, tror ikke Igor blir byttet ut til fordel for Nice Alarm nei. Både p.g.a. "bugen" med legg på-tasten og jeg liker godt at Igor er implementert i den innebygde klokken/alarmen.

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt Handy Alarm  og synes den fungerer fint. Eneste er at det virker som den slutter å snooze etter 3-4 ganger (kan være treg om mrg ja). Har Nokia e65.

8307914[/snapback]

Den må kunne snooze minst 5 ganger!! :)

Hvordan satt du opp Alarm Duration, Alarm Intervals og Alarm lifetime? Går ut fra at tidsangivelsen er HH.MM.SS, eller tar jeg feil?

Jeg vil ha den til å ringe kl 05.50 på arbeidsdager, og at den snoozer hvert 10. minutt i opptil en time.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Kom det noen oppdatering, hvor mye koster denne tjenesten?

9045549[/snapback]

Husker ikke hva den koster, men det er ikke noe stort beløp :)

Har ikke sett noe mer til oppdatering, så nå driter jeg i hele greia.

Men det dummeste er at dette ikke er implementert i telefonens operativsystem.

Dog er det en slik alarm på Nokias nyeste S60-telefoner, som f.eks 6110 Navigator, som jeg nå har.

Lenke til kommentar
Ja min gamle SE W810i hadde dette, og den er 1,5 år gammel.

9045752[/snapback]

9045608[/snapback]

Hmm. Det er mange som sier det. Men noe av det som er så fint med mobiler med mulighet for 3dje parts programvare er jo nettopp at bare enkle grunnfunskjoner er finnes, og så står man fri for å velge 3dje parts programvare som utvider disse funksjonene avhengig av behov.

Om man vil ha en telefon som har alt man trenger uten å installere noe, så kjøper man ikke en Symbian Series 60 eller en UIQ. Da kjøper man noe annet.

Lenke til kommentar

9045752[/snapback]

9045608[/snapback]

Hmm. Det er mange som sier det. Men noe av det som er så fint med mobiler med mulighet for 3dje parts programvare er jo nettopp at bare enkle grunnfunskjoner er finnes, og så står man fri for å velge 3dje parts programvare som utvider disse funksjonene avhengig av behov.

Om man vil ha en telefon som har alt man trenger uten å installere noe, så kjøper man ikke en Symbian Series 60 eller en UIQ. Da kjøper man noe annet.

9047605[/snapback]

Njaaa... jeg mener at det ikke hadde vært for mye forlangt at vekkerklokke m. valgfri repetisjon (dager), tidsur og stoppeklokke var standard.

Jeg har selv kjøpt og brukt diverse tredjeparts programvare, av mildt sagt varierende kvalitet.

Les f.eks en av mine erfaringer her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=741807&hl=

Lenke til kommentar

9045752[/snapback]

9045608[/snapback]

9047605[/snapback]

Det er en stor forskjell på å ha muligheten for alternativer - og det å ha en solid funksjonalitet. (Jeg innser jo at dette blir litt som MS internet explorer saken). Men synes ikke du at det faller litt på sin egen urimelighet at en business telefon som E65 ikke kommer med en repeterende alarm slik at du kommer deg opp til morgen-briefingene?

Det er plenty av andre ting som gjør en smart telefon aktuell - office dokumenter, zip og team f.eks.

Tingen er at med en slik mangel (som i mine øyne er vesentlig) så blir fort telefonen 100-300 kr. dyrere (si alarm, timede profiler++). Jeg venter derfor på 6120 med FP1.

//Torgeir

Lenke til kommentar

9045752[/snapback]

9045608[/snapback]

9047605[/snapback]

Det er en stor forskjell på å ha muligheten for alternativer - og det å ha en solid funksjonalitet. (Jeg innser jo at dette blir litt som MS internet explorer saken). Men synes ikke du at det faller litt på sin egen urimelighet at en business telefon som E65 ikke kommer med en repeterende alarm slik at du kommer deg opp til morgen-briefingene?

Det er plenty av andre ting som gjør en smart telefon aktuell - office dokumenter, zip og team f.eks.

Tingen er at med en slik mangel (som i mine øyne er vesentlig) så blir fort telefonen 100-300 kr. dyrere (si alarm, timede profiler++). Jeg venter derfor på 6120 med FP1.

//Torgeir

9076576[/snapback]

Enig!

Et forslag jeg er blitt servert, er å legge inn vekkingen i kalenderen med repetisjon på de dagene man ønsker.

Det fungerer, men jeg vil for helvete ikke ha en bråte ekstra kalenderoppføringer, bare fordi man ikke har klart å få med vekke-repetisjon på mobilen.

Heldigvis har Nokia begynt å innse dette (eller rettet seg etter misfornøyde kjøpene?). Som tidligere nevnt er denne å finne på 6110 Navigator, og den skal også være på 5700 X-press Music. Men dette er bare to av en bråte S60-modeller fra Nokia.

I det minste burde de kunne lagt ut en gratis vekke-/timer-/stoppeklokke til nedlasting for S60-telefonene til nedlasting.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Jeg har lisens på følgende alarmprogrammer som jeg har prøvd ut med min Nokia E65:

Epocware Handy Alarm

Smartphoneware Best Alarms

Very-Soft NiceAlarm

Første programmet jeg kjøpte var Smartphoneware Best Alarms i begynnelsen av mars, dette programmet virket bra når jeg installerte det og vekket meg fint om morgenen. I slutten av april begynte det sporadisk å skje at alarmen ikke ringte til tross for at den var aktivert. Jeg testet det ved å sette alarmen noen minutter frem i tid og kunne konstatere at den ikke gikk av. En resett av telefonen hjalp ikke, og etter en reinstallasjon av programmet (versjon 1.02) fungerte det igjen i rundt en uke før programmet bestemte seg for ikke å vekke meg en morgen.

Da prøvde jeg ut Very-Soft NiceAlarm i noen dager før jeg betalte da dette virket stabilt. Men igjen ble jeg skuffet etter noen uker med bruk, programmet har noen ganger ikke laget alarmlyd, snooze har deaktivert alarmen istedet for å utsette denne m.m. Med andre ord kan jeg ikke stole på et slik program for å få meg opp om morgenen.

Mitt nåværende alarmprogram er Epocware Handy Alarm som har fungert helt stabilt siden slutten av mai da jeg ga opp NiceAlarm. Oppdaterte i går til versjon 1.04 og alt er fortsatt vel. Handy Alarm har ikke like mange valgmuligheter som NiceAlarm men viktigst av alt har det ikke skuffet meg en eneste morgen så langt.

Har også testet følgende to alarmprogrammer uten at jeg valgte å bruke penger på dem:

Smartbian Alarm Manager (kræsjet flere ganger når jeg skulle legge til en alarm)

Intellsys Alarm Pro (fungerte ikke med mp3'en jeg ønsket å bruke som alarmlyden, denne fungerer fint med de andre programmene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...