Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har et merkelig nettverksproblem

Anbefalte innlegg

Først. Kjørte trådløst nettverk bak vår ngt netopia router fram til forrige helg. Alt fungerte fint for meg, selv om han andre i leiligheten hele tiden har klaget over ustabiliteter. Så tok routeren kvelden.

Trakk så en 10m kabel til maskinen min og koblet meg rett på ngt routeren. Fikk veldig ustabilt nett og pratet med ngt som mente det var routeren. Siden jeg allerede hadde bestilt ADSL2+ fikk de ordnet det slik at jeg fikk hentet en ADSL2+ router og levere inn den gamle.

Blant de merkeligste problemene var at jeg ikke fikk åpnet nettsider som www.nrk.no, www.neteller.com, www.belkin.com. De fleste sider fungerte fint men disse stoppet alltid på 0% loadet inn. Fungerte ikke i noen typer web browsere. Nå satte jeg meg ned ny ngt router og friskt mot, men www.nrk.no osv fungerer fortsatt ikke. Nettet faller som før ut ved hard belastning også. Ofte må jeg restarte maskinen for å komme på nett igjen. Trakk kabelen ned til maskin 2 i huset og der fungerer alt...raskt og stabilt.

Hos meg faller jeg ut fra msn i ett kjør, får fortsatt ikke åpnet www.nrk.no osv. Skal jeg laste inn sider på f.eks vg må jeg ofte reloade siden 5-6 ganger for å få den opp. Har sjekket for "alt" av virus, spyware osv. Det jeg reagerer på er at problemet oppstod det øyeblikket trådløs nettet gikk fyken.

Kan det være ethernet kortet som er innebygd på hovedkortet som er problemet? Er et Nvidia Nforce Networking Controller kort. Vurderte å gå på hjemmesiden til Nvidia for å laste ned oppdatert driver, men det er en av sidene som ikke fungerer.

Hadde satt pris på ideer og forslag her. Aldri vært borti noe lignende.

Tag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt Nvidia nettverkskort fungerer helt ok, ETTER at jeg fjernet brannmuren til Nvidia! Derimot fungerte det serdeles dårlig med brannmuren til Nvidia!

Du sier at du har koblet deg direkte på routeren med tp kabel, men er du HELT sikker på at du ikke kjører trådløst mot "naboens" nettverk? (mulig at jeg er laaaangt ute på jordet)

Kent

Lenke til kommentar

hehe jeg jobber på en support telefon for nettverk så er ikke heeelt grønn, men jeg hører jo såklart så mye rart i løpet av en dag at jeg forstår hvorfor du spør. Brannmuren til Nvidia ja. Må jeg inn i Bios for å slå av den?

Hovedkortet mitt om det er til noen hjelp:

Hovedkort

Endret av gunnberg
Lenke til kommentar

Sorry ikke meningen å være stygg mot deg, og du skjønner tydelighvis hva jeg mener ;)

Nei skal ikke være nødvendig med noen BIOS instillinger, hvis du installerte nettverks kortet fra CD til hovedkortet og ikke fulgte helt med så fikk du installert brannmuren til Nvidia....

Ble veldig skuffet over at Nvidia leverte noe som var av så dårlig kvalitet som software til den brannmuren sin. (alle filer som jeg lastet ned fra internett ble korupte, mens filer fra serveren min var helt OK)

Jeg hadde ikke noe problem med å avinstallere det.....

Kent

Lenke til kommentar

Hehe greit det. Du hadde vært overrasket over hvor mange som ringer inn som ikke kommer på nett og ikke var klar over at modemet måtte være påslått osv.

Jeg avinstallerte Nvidia Forceware network access manager og da fungerte alt igjen :D Takker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...