Gå til innhold

Internett faller ut i Vista


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har to PCer hjemme, begge med Windows Vista Ultimate 32-bit versjon.

 

På den ene PCen virker nettverk og Internett smertefritt, men derimot på den andre har jeg problemer.

 

Internett faller ut ganske ofte, ikke nettverket. Dette skjer både med kablet og trådløst nett. Når det faller ut, har jeg fortsatt nett på den andre PCen.

Jeg må jeg resette tilkoblingen(e) for at nettet skal komme tilbake. Det kommer ikke tilbake av seg selv.

 

Nå idag har jeg avinstallert begge kortene og lagt de inn igjen, uten hell.

Har også formatert og lagt inn igjen Vista. Akkurat det samme skjer. :hrm:

 

 

Noen som har noen forklaring på hvorfor dette skjer?

Hva må jeg gjøre?

 

Takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ikke den eneste med problemet. Finnes mange som har lignende problemer. Det har enten med maskinvareoppsettet eller med drivere å gjøre.

 

Selv må jeg starte maskinen på nytt for å få det til å fungere. Jeg prøvde å finne en løsning, men det viste seg at løsningen ikke fungerte helt alikevel. Tror selv at det har noe med IPv4 og IPv6 å gjøre i Vista.

 

Tror nok det ikke kommer en fiks før til høsten med Service Pack 1.

Lenke til kommentar
Du er ikke den eneste med problemet. Finnes mange som har lignende problemer. Det har enten med maskinvareoppsettet eller med drivere å gjøre.

 

Selv må jeg starte maskinen på nytt for å få det til å fungere. Jeg prøvde å finne en løsning, men det viste seg at løsningen ikke fungerte helt alikevel. Tror selv at det har noe med IPv4 og IPv6 å gjøre i Vista.

 

Tror nok det ikke kommer en fiks før til høsten med Service Pack 1.

8347548[/snapback]

 

Okei. :thumbup:

Det er bare så vanvittig irriterende at det skjer HELE tiden. :wallbash: Skal se etter nye drivere (selv om jeg har lastet dem ned fra Windows Update igår).

På den andre maskinen har jeg aldri sett snurten av dette problemet. :w00t:

Lenke til kommentar

Ja, det har løst seg hos noen. Glemte det.

 

Kom også på at det er en fiks der ute som har hjulpet noen. Skal prøve å finne den igjen. En hotfiks som ikke er offisielt lansert ennå som enkelte kan prøve. Den skal visstnok bare kjøres av folk som har problemet.

 

Oppdaterer posten om jeg finner den igjen.

 

edit:

 

I denne tråden kommer det en rekke tips og slik om dette. Verdt en sjekk for de med problemer:

http://www.vistaforums.com/Forum/Topic4198-45-1.aspx

Lenke til kommentar
Du er ikke den eneste med problemet. Finnes mange som har lignende problemer. Det har enten med maskinvareoppsettet eller med drivere å gjøre.

 

Selv må jeg starte maskinen på nytt for å få det til å fungere. Jeg prøvde å finne en løsning, men det viste seg at løsningen ikke fungerte helt alikevel. Tror selv at det har noe med IPv4 og IPv6 å gjøre i Vista.

 

Tror nok det ikke kommer en fiks før til høsten med Service Pack 1.

8347548[/snapback]

Hmm, her har jeg først blitt plaget av dette problemet siste par ukene, og har ikke klart å finne ut hvorfor. Har vel skjedd enkelte ganger før også, men nå er det ofte :thumbdown:

Men er det noe poeng i å disable IPv6?

Eller for å snu litt på det, er det noe vits i å ha IPv6 i et nettverk med både Vista og XP maskiner?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å lage en egen tråd om dette, men så la jeg merke til denne. Hos meg kan jeg bruke Skype, MSN og sjekke mail, men å surfe på internett funker ikke. Restarter jeg så funker alt som det skal. Spiller ingen rolle om jeg bruker IE eller Opera. Så problemet er med IPv6 da ?

 

En irriterende bug iallefall! :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...