TSP Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei. Rundt den 16. Juni 2006 startet siden www.nettserier.no opp. Siden ble startet opp av "Olaf Moriarty Solstrand" som blant annet er kjent innen tegneserieverdenen for å ha forfattet en Donald -historie og opprettet www.andebyonline.com. Den nye siden nettserier.no går ut på at man kan legge ut sine egne tegneseriestriper og publisere dem der. Deretter kan man få kritikk på dem av andre brukere. Veldig nyttig og lærerik side synes jeg, anbefales! Tenkte jeg skulle si fra . TSP Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Takker så mye for informasjonen. Kan være veldig aktuelt. Lenke til kommentar
eivind lunder Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg har tegnet og skrevet mange Donald-historier, kanskje jeg kan få lagt dem ut der, hvis det ikke må være en selvlaget serie, da. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2006 Det går nok bra så lenge det er du som har laget manus og tegninger Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hoho, har 50 sider med "Sagaen om Blib" som krever oppmerksomhet. Veldig bra tegnet også faktisk, selv om det er for hånd og scannet inn (Altså utydelig). Skal følge med på sida iallefall Lenke til kommentar
solstrandtekstogbobler Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei, Jeg har tegnet og skrevet mange Donald-historier, kanskje jeg kan få lagt dem ut der, hvis det ikke må være en selvlaget serie, da. Det går nok bra så lenge det er du som har laget manus og tegningerNei, beklager, ein må ha laga figurane sjølv i tillegg, ja. Det omtrent einaste kravet vi stiller til seriene som blir lagt ut, er at dei følger norsk lov. Det innebærer at det må vera ein sjølvlaga serie -- og du kan naturleg nok heller ikkje bruke figurar i denne serien som du sjølv ikkje har opphavsrett til. Det vil seie at du ikkje kan leggja ut dine eigne Donald-/Pondus-/Nemi-striper e.l., men du må skape dine eigne figurar. Unntaket er vel at det er lov til å bruke andres figurar i seriane dine dersom seriane er parodiar, fordi parodi er unnteke åndsverksloven. Men kort sagt: Lag teikneseriar med figurar du har laga sjølv. Siden ble startet opp av "Olaf Moriarty Solstrand" som blant annet er kjent innen tegneserieverdenen for å ha forfattet en Donald -historie og opprettet www.andebyonline.com.Nåh, eg er vel strengt talt ikkje kjent i teikneserieverda i det heile tatt ... men berre for å pirke: Eg har ikkje forfatta ei Donald-historie. Eg har forfatta sju Donald-historier :-) (dei to første er allereie utgitt, dei fem neste er på veg, og eg er godt i gong med nummer åtte). Hilsen Webmaster Lenke til kommentar
TSP Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Ok. Da fikk vi avklart det Fant forøvrig ut at det meste står her: http://www.nettserier.no/_hjelp/ Nå har jeg forresten lagt ut en tegneserie der selv om noen er interresert. Den ble laget i anledning "Kunst & håndverk" og fikk 4+ på den. Kommenter gjerne! http://www.nettserier.no/farliggaatur/ Endret 22. juni 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå