MobSlasher Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Hei! Jeg er STOR fan av Ringenes Herre og ELSKER filmer fra middelalderen. Med masse fantasi, og store slag og selfølgelig om middelalderen, når de sloss med sverd og bue Er det noen som har tips til hvilke filmer jeg bør se da? (Det med fantasi er ikke så viktig, bare de er fra middelalderen) På forhånd takk! Endret 23. desember 2006 av MobSlasher Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Filmer OM middelalderen er vel litt mer passende. Finnes få filmer FRA middelalderen Men Troja (Troy) syns jeg var veldig bra! Litt før middelalderen men likevell verdig. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Braveheart The Passion of Joan of Arc (kanske ikke helt din gate menneh) Henry V (1989) Lenke til kommentar
Arnt555 Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Kingdom of Heaven Den 13 Krigeren Edit: Liste over mange filmer fra middelalderen Endret 23. desember 2006 av bobjan Lenke til kommentar
Montag Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Timeline og Cadfael-serien. Lenke til kommentar
mr_Flibble Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 The Messenger: The Story of Joan of Arc Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Se 300 når den kommer, den ser veldig bra ut. Lenke til kommentar
MobSlasher Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Takker for alle svarene! Blir nok mange fine filmkvelder fremover nå! Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Monty Python and the Holy Grail (1975) Kan ikke sidestilles med noen annen film. Hysterisk morsom, bør være innkludert i alle som er glad i filmsamlingen sin. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Se 300 når den kommer, den ser veldig bra ut. 7562001[/snapback] den er fra antikken og ikke middelalderen Lenke til kommentar
Falk_75 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Gode tips her, var ikke klar over filmen 300, den ser interessant ut. Her er flere middelalder lignende eller "period piece" filmer fra gammel tid som jeg synes er bra. 1. Excalibur 2. King Arthur 3. Tristan + Isolde 4. Robin Hood: Prince of Thieves 5. Robin Hood: Men in Tights (Guard; Robin of Locksley, where is your king? Robin; King? King? And which King might that be? King Richard? King Louis? King Kong? Larry King? :!: ) 6. A Knight's Tale 7. Musa the Warrior Utrolig bra asiatisk film, ingen flygende mennesker eller magi, realistisk og blodig action på høyde med Braveheart og lignende. Var nevnt Den 13 Krigeren her, meget bra film etter min mening (Dennis Storhøi er helt genial der ). En annen litt lignende film som ser intressant ut er Pathfinder (den amerikanske versionen av Veiviseren ser det ut som) Har blitt utsatt en del ganger nå, håper den kommer snart. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hva har ringenes herre med middelalderen å gjøre? Uansett, se King Arthur, 13. Warrior og Braveheart. De er filmer du bare MÅ se. Lenke til kommentar
Foregangsmannen Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Er det såpass få gode filmer fra middelalderen at man må anbefale middelmådigheter som King Arthur og 13th Warrior? Lenke til kommentar
Falk_75 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Etter min mening så er King Arthur og 13th Warrior topp klasse filmer i sin sjanger, hver sin smak I quess Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Er det såpass få gode filmer fra middelalderen at man må anbefale middelmådigheter som King Arthur og 13th Warrior? 7592400[/snapback] Skulle til å spørre om det samme. Den ene scenen i den trettende krigeren som er kul, er den i teltet hvor de prater norsk Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Etter min mening så er King Arthur og 13th Warrior topp klasse filmer i sin sjanger, hver sin smak I quess 7592485[/snapback] Wow.. da håper jeg du har sett en del middelalderfilmer for at du kan bedømme det. Har sett en del og de to er vel sannsynligvis to av de dårligere innenfor sjangeren. Men hver sin smak Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Spartacus er en utrolig god film. Spartacus levde riktignok knappe 1000 år før middelalderen startet, meeeen filmen kan fortsatt anbefales, da den er veldig lik Braveheart og lignende filmer (bortsett fra at den selvsagt foregår under Tredje Slavekrig i romertiden). Den er såpass gammel som fra 1960, men den er fortsatt overraskende god. Anbefales på det sterkeste. En annen god film, som foregår i Middelalderens siste fase, er The Messenger: Janne D'Arc. Også en veldig bra film, som dog kanskje blir litt langdryg mot slutten. EDIT: Personlig liker jeg The 13th Warrior godt, jeg da. Litt artig blanding mellom sann historie, myter, og Hollywood-fantasi. Ingen dårlig film, om du ser etter litt grei action, og vikinger. Endret 28. desember 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Falk_75 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg har sett det som kan sees, i vertfall filmer av det litt nyere slaget (fargefilmer 1950+). Har også stor interesse for ikke amerikanske filmer (sett mye asiatiske filmer), og eier vel over 1000 filmer selv i ulike sjangere, så jeg vil a si at jeg har fått med meg en del. Jeg syntes at både King Arthur og 13th Warrior var og er filmer helt etter min smak, virkelig filmer med glimt i øye. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 King Arthur hadde ikke samme feel som Gladiator eler Braveheart men den er veldig severdig med høy replay value. har sett den 3 ganger og vurderer å se den igjen snart. men syns den var litt tam, kunne godt vært blodigere spesielet det siste slaget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå