ZoRaC Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Har behov for et program jeg kan fjernstyre PCen hjemme fra jobb. Det finnes jo masse programmer der ute, men jeg har behov for et som ikke krever installasjon på klienten (f.eks at det kan medbringes og kjøres fra en memorystick). I tillegg må det være mulig å enkelt kunne konfigurere routeren til å rute forespørslene til min PC på hjemmenettverket. Noen som har noen erfaringer med slike programmer? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Putty skal være ganske bra til det. det bruker SSH så alt mellom der du sietter og pc'n hjemme blir kryptert. Putty kan brukes på telefoner, maskiner og usb-minnepiner. den du er på jakt etter heter portalPUTTY. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Log Me In Er et veldig godt alternativ. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Log Me In så lovende ut! Greier ikke helt å se hva som er forskjellen på Pro vs. Free versjonen, noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 LogMeIn er avhengig av at det installeters programvare på begge sider... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Lite forskjell på gratisversjon og proversjon av LogMeIn bortsett fra at i pro versjonen har du noe som heter "File Transfer" da kan du overføre filer mellom de maskinene du sitter på. Endret 8. januar 2012 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg fant et annet godt alternativ, RealVNC. Den lar seg fint bruke via nettleseren f.eks. Denne, sammen med PuTTY burde fungere bra, men jeg skjønner ikke helt hvordan det fungerer? Mange "guider" på nettet om hvordan man slår på "tunneling" i PuTTy og dermed kan ha SSH2-kryptering, men de sier ingenting om at jeg trenger å gjøre noe på server-siden? Må jeg ikke gjøre noe der også, for hvordan skal ellers serveren kunne "decryptere" kommandoene jeg sender (og kryptere responsen)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå