Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hovedkortet kutta ut! klage til Shg.no?

Anbefalte innlegg

Fikk ny pc for ca 2 uker siden.. kjøpt hos shg.no

Hovedkort: Asus P5n32 sli

Skjermkort: Asus 8600 gts

Ram: 4 gig Crustal et eller annet

Cpu: Intel Pentium D model 935 3.2 GHz

i dag for bare 2 timer siden så klikka counter strike source, og jeg tokk en reboot av pcen. da jeg kom til logon vil den ikke inn så jeg slo av pcen og da ville den faen ikke starte igjen.. så nå står den der og IKKE VIL på... har også hatt andre små problemer.. F.eks at det kommer rare lyder fra stømforsyninga da jeg slår strømforsyninga på, og ser på Hovedkort lampa at stømmen går fra svak tl sterk.. men denne Hiper type-R har jeg ALDRI hatt noe problemer med... den har jeg hatt i et år nå og den har ALTID vert stille og fin.. ikke noen rare lyder i det hele tatt...

hadde også mye problemer med varme på cpu og hovedkorte.. cpu lå på 80 og hovedkortet på 50 etter jeg klinte en hel tube med kjøle pasta på cpu vifta til cpuen da gikk den ned til 45 kjøle pasten var fra en gammel fifte fra Zalman jeg hadde liggene...

det som er rart er at Stock Cpu viftene fra Intel skal jo være mere enn bra nokk... men tydelig vis ikke på min... dan bråker som HELL.. ja.. kan jeg ringe til Shg å spøre m jeg kan få bytta dette DRITTET? kan jeg F.eks bytte cou til en hellt annen men at den er gratis sidne jeg bytter? åssen funker dette?

Endret av On1Musha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

psuen er på 580.. og det var den som var fucka... FAEN nå er jeg sint... tokk den lille Psu start up testen.. ved å koble den grønne og en svart får å starte den.... viftene starta men stoppa med en gang.. og det kom en merkelig lyd. og så begynnte plutselig viftene å gå rundtigjen... FAEN... noen som har forslag til en ny? minimum 700 w.. trur det nye systeme krasja denne psuen.. har GANSKE lyst på den nye Hiperen

Lenke til kommentar
Jeg tror garantien gjelder så lenge du kan lete opp orderen på brukeren din på shg.no sine sider.

Hvis du har brukeren din enda, kan du opprette en RMA ordre hos dem ;)

9033926[/snapback]

nei den strøpmforsyinga kjøpte jeg hos netshop for et år siden.-. men kan jo altids ringe å spøre...

Lenke til kommentar

Eh. Her tror jeg du må ta på deg noe av skylda selv, gitt. Dersom CPU-tempen lå på 80, så satt du ikke stock-vifta fra Intel godt nok fast. Sleit med det selv, men fikk ordna det uten at jeg overoppheta CPUen.

Og å kline utover en hel tube med kjølepasta er ja... nei, jeg skal ikke si det høyt... Det holder i alle fall med en så mye som en halv ert. Du gjorde det antakelig bare verre med så mye.

Er du heldig så er det "bare" strømforsyninga, og ikke CPUen.

Lenke til kommentar

DET ER IKKE CPEN DET ER NOE GALT MED HER DA! det er psuen.. les da man!

den tuben som kommer med zalmans vifter er jo ikke akurat stor da...

og stock fifta har jeg satt på korekt.. det VET JEG! har satt på denne typen MANGE GANGER!

Lenke til kommentar

Har og satt på mangen vifter/kjølerer oppgjennom årene, men eg har og satt på mangen feil. Så ikke si det er du snill. Alle gjør feil, du også.

Men du trenger ikke å kjøpe 700W, du klare deg bra med en 600w eller mindre.

Selv skal eg vel kjøpe Enermax Liberty 620W. Men skal vente til p38 brikkesettet kommer ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...