Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

film fra Heimeværnet

aklla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig film. Den vekker gamle minner. Nå er det 6 år siden jeg var i militæret, men mange av minnene husker jeg som om det skulle vært i går. Blandt annet da vi vraket tre beltevogner.

Det skjedde slik:

Vi var tre vogner som skulle etablere base oppe på en fjelltopp. Det var vinter, og vi måtte av hovedveien for å komme opp fjellsida. Veien vi kjørtepå besto av grus med snø på, trodde vi....

Jeg var lagfører og satt foran i beltevogna i midten. Bak oss kjørte tilknyttninngsvogna vår, og foran kjørte ei vogn fra en annen tropp.

Da vi kom halvveis opp fjellsida mistet den fremste vogna veigrepet og begynte sakte, men sikkert å skli bakover mot oss. Det var nemlig masse is under snøen. Sjåføren i min vogn var nok litt raskt ute med å sette vogna vår i revers for å unngå den fremre vogna. Han tenkte ikke på at vi hadde ei vogn bak oss også. Det endte med at vi kræsjet inn i vogna bak, og fikk den fremre vogna i fronten. Alle tre vognene sklir nedover fjellsiden og rett av veien ved bunnen av fjellet, og rett ned i en middels stor bekk.

Skummelt når det skjedde, men utrolig artig når jeg tenker tilbake på det. :)

Lenke til kommentar
hvis du gleder deg til å stå opp kl 0600, vaske, spise, så starte tjenesten, som slutter rundt 22:40 i rekrutten, og ikke regn med å få fri første helg nei, den går med til tjeneste den også...

er du kalt ut til heimeværnet du også??

6584070[/snapback]

Hehehe. ^^

Nei, venter på sesjon. :)

Lenke til kommentar
er forresten Theme-sangen til Pirates Of The Caribian som er den første sangen...

6583987[/snapback]

Sikker? Har lastet ned 2 versjoner av themet til Pirates of the Caribbean og fremdeles matcher ikke de sangene den som er i introen.

De gæverene med lett sluttstykke og rød maling, var det sånn lasergreie i SIBO-trening?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...