hifiking Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Mange er overrasket over hvor varm Core 2 er. Festerammen til CPU på noen 775 kort er for stram og noen ganger for mye buet. Dette presset er så hardt at IHS på CPU'n blir bøyd, og man får dårlig kjøling. Dette gjelder ikke for dere som har 30-40 grader på stock vcore, men dere med 50-60 grader og er helt sikre på at kjøleren er ordentlig festet Rammen Litt buet skal den være, men er den så buet at du må bruke mye makt for å feste den kan det oppstå problemer. Ta av denne rammen, og la kjøleren holde CPU på plass. Vi er mange som har tjent opptil 10 grader på dette. Rammen er like hel og kan enkelt monteres igjen. Bøy den midtre festetappen litt oppover, og ta av rammen. Det skal gå å lirke den ut også. Bilder fra xtremesystems.org Endret 7. januar 2007 av hifiking Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Genialt. Har selv ikke denne cpu'en, men genialt triks! *Stemmer for sticky* Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Funka her iaf. Ned 8-9 grader på idletemp Men fremdeles er selve IHS'en på C2D'en skev... Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Du vil vel ikke miste garantien etter dette lille "inngrepet"? Min E6400 ligger på 42C idle, er dette en normal temperatur med en helt ny intel prossesor? Vet ivertfall at jeg lå på 37C når min kjære AMD cpu var ny... EDIT: Målt med Asus PcProbe II Endret 21. september 2006 av Sindra Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Ødlegger du den rammen elle rkan man sette den på etterpå akkurat som den aldri har vært av ? Er det noen vits å gjør det vis du først har fått en skjev IHS ? Så det er ingen core 2 duo som er skjeve fra før av ? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Ødlegger du den rammen elle rkan man sette den på etterpå akkurat som den aldri har vært av ? Er det noen vits å gjør det vis du først har fått en skjev IHS ? Så det er ingen core 2 duo som er skjeve fra før av ? 6911692[/snapback] Rammen er like fin. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Må prøves! har alltis syntes den 775-"mekanismen" der har vært tvilsom ja... Edit: Hjalp kanske 3 grader Men så har jeg planslipt min IHS... Vil tro kombinasjonen av stramme festemekanismer og "bulkete" IHS'er er det som gjør at man opplever så mye varme (men ikke ustabilitet, merkelig nok). Endret 21. september 2006 av Krapfoss Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Enkel å ta av, enkel å sette på. Ingen som ser om den har vært av eller inte HIS'n min er skev, men gikk ned rundt 8-9 grader ved å gjøre dette. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Genialt! Var litt skeptisk på hvor hardt jeg måtte presse for å få rammen i lås. Men nå har jeg nettopp hatt av kjøleren for å legge på annen kjølepasta. Får bli etter helga at jeg hiver meg på bølgen Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Vel det første jeg skal gjøre når mitt nye AW9D-MAX kommer i hus er å rive av den Håper da at jeg ikke får en CPU som er skjev fra før av ellers må jeg vel planslipe den Lenke til kommentar
jaco Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Det her må jeg jaggu teste når jeg kommer hjem fra jobb i dag Kanskje jeg får ned min varmeovn noen grader hehe.. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Genialt dette da! Trodde jeg den skulle av jeg, så tok den av.. Men så tok jeg den på igjen. Lenke til kommentar
espenhogbakk Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Tør jeg spørre hva IHS er for noe? er det Den store "platen" på oversiden av CPUen? I såfall, kan denne bli skjev? Det høres jo kjipt ut... Jeg har nettopp montert en slik en, men venter på et skjermkort som passer så får ikke testet så mye tempraturer enda, testet en dag med et kort og da hadde jeg 35 grader med stock kjøleren... (E6400) Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Kurant temperatur det, men test med et program som leser av kjernetemperatur, og ikke tempen på selve CPU flaten. Coretemp og Intel Thermal Analyzer viser korrekte temperaturer på kjernene, mens f.eks Everest viser begge deler. Speedfan viser ikke faktisk kjernetemp. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Får vel vurdere å teste dette engang da, min E6400 ligger på 42C idle, noe jeg synes var overraskende høyt. Lenke til kommentar
inflamer Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Kan noen linke til den opprinnelige posten på xs.org? Lenke til kommentar
grim Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Kan noen linke til den opprinnelige posten på xs.org? 6914271[/snapback] http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=115252 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Dette opplegget virker litt merkleig sløvt, jeg skjønner ikke helt at noe som er såpass lett å unngå skjer i det hele tatt (fra produsentenes side). AtW Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hvilke hovedkort er det mest sannsynlig å unngå å måtte gjøre dette med? Hadde tenkt meg et Gigabyte-kort (eller en Asus P5B, men forsto det som at dette var et av kortene som hadde problemet). Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hvilke hovedkort er det mest sannsynlig å unngå å måtte gjøre dette med? Hadde tenkt meg et Gigabyte-kort (eller en Asus P5B, men forsto det som at dette var et av kortene som hadde problemet). 6914488[/snapback] På mitt P5B DLX skulle det mye press til for å få låst rammen. Blir å fjerne etter jobb i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå