aksjonist Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Ser på nettsiden til Flexi-Data i Bergen at de legges ned; http://www.flexi-data.no/ Det var trist for de av oss som bor i Bergen og som har blitt vant til den veldig gode service og bra priser i denne butikken. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Oj, alltid synd når noen forsvinner Har desverre aldri fått prøvd de selv, men skjønner at mange i Bergensområdet foretrakk de Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Kan ikke skjønne hvordan de har klart å gå konkurs. Var jo alltid masse kunder der, fantastisk service og ikke minst meget gode priser. Må si dette var meget synd. Handlet alltid hos flexi data, og kommer nok til å savne både butikken og de ansatte der. Noen som vet noe mer rundt dette? Lenke til kommentar
larseman Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 det var trist. likte opplegget deres..bare gode erfaringer med den butikken Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Kan ikke skjønne hvordan de har klart å gå konkurs. Var jo alltid masse kunder der, fantastisk service og ikke minst meget gode priser. 7630667[/snapback] Kanskje nettop derfor? Lave priser kan gi høyt salg uten at det gir penger i kassa. Service koster og skal også dekkes av de inntekter de har på bl.a. salg. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Dette var veldig trist. Har handlet utrolig mye hos Flexi Data i de siste årene og kundeservicen deres har vært helt fantastisk Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Betyr dette at eventuelle reklamasjoner og garantisaker da må kjøres direkte mot produsent? Ikke at jeg har hatt noen problemer hittil, men jeg kjøpte en PC der for et halvt års tid siden.... Endret 3. januar 2007 av erikindre Lenke til kommentar
kindings Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Kan ikke skjønne hvordan de har klart å gå konkurs. Var jo alltid masse kunder der, fantastisk service og ikke minst meget gode priser. 7630667[/snapback] Kanskje nettop derfor? Lave priser kan gi høyt salg uten at det gir penger i kassa. Service koster og skal også dekkes av de inntekter de har på bl.a. salg. 7631738[/snapback] Ja, det er helt klart at nettbutikker som Netshop, Komplett etc kan ha lavere priser og mindre inntjening pr vare pga store volum og relativt lite kundeservice. Dog er jeg villig til å betale 2-300 kroner mer i en butikk(fra nettet så kommer uansett frakt etc i tillegg) for varen dersom jeg kan få den der og da, dersom den må bestilles som ofte er tilfelle hos f.eks Datakjeden her i Stavanger, så kan jeg like greit bestille fra nettet selv. Det samme gjelder forsåvidt StartIT som har helt genial kundeservice, men ikke spesielt gode priser sammenliknet med nettbutikkene, dog er prisene såpass lave at dersom de har varene, så kjøper jeg der i stedet for å vente. Enkelte varer er det også greit å ha muligheten til å klage på over en disk, retur til nettbutikker kan være litt så som så. Jeg tror f.eks StartIT leverer endel IT utstyr til mindre bedrifter og overlever sikkert mer på det enn privatkunder i butikk, uten at jeg vet det sikkert. Det er sikkert mange der ute som tenker som meg, så jeg vil tro at trikset med å drive databutikk i ett lokalmiljø er ikke å ha bedre priser enn de har på nettet, men være såpass billige at folk synes pristillegget er verd servicen, evnt redusert ventetid og ikke kluss med å hente pakker etc. Man bruker tross alt tid på å hente pakken, evnt vente på den dersom den kommer på døren. Edit: nå er det vel slik at det sikker dukker opp en ny butikk ganske kjapt dersom det var kundegrunnlag for det(noe jeg vil tro det er i Bergen) og konkursen er ett resultat av dårlig styring av økonomi heller enn sviktende omsetning. Endret 3. januar 2007 av kindings Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Ja, det er helt klart at nettbutikker som Netshop, Komplett etc kan ha lavere priser og mindre inntjening pr vare pga store volum og relativt lite kundeservice. Dog er jeg villig til å betale 2-300 kroner mer i en butikk(fra nettet så kommer uansett frakt etc i tillegg) for varen dersom jeg kan få den der og da, dersom den må bestilles som ofte er tilfelle hos f.eks Datakjeden her i Stavanger, så kan jeg like greit bestille fra nettet selv. (snipp,snipp...) Edit: nå er det vel slik at det sikker dukker opp en ny butikk ganske kjapt dersom det var kundegrunnlag for det(noe jeg vil tro det er i Bergen) og konkursen er ett resultat av dårlig styring av økonomi heller enn sviktende omsetning. 7631844[/snapback] Tror også det er lett å gå på trynet økonomisk i denne bransjen. Bare tenk deg selv hvordan det er å beregne hvor mange varer du skal ta inn på lager når du vet at prisen og etterspørselen vil gå raskt nedover... Mulig man rett og slett må ha en viss kritisk omsetning for å greie dette. Edit:quote-korreksjon Endret 3. januar 2007 av firefox Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Argh, søren da! Har brukt Flexi-Data jevnlig de siste 5-6 (?) årene, kjøpt alt av PC-deler og tilbehør til meg, familien og venner. Har sikkert brukt 120k+ hos de, og angrer ikke på en krone. Synes Flexi var en utrolig grei, rask og hyggelig butikk, og det at man ikke trengte betale frakt (for oss i Bergen), gjorde at de som oftest endte opp som billigst uansett. Utrolig synd at de må legge inn årene, kommer til å savne de. Eneste "fysiske" alternativet for datadeler i Bergen nå er vel Datakjeden, og de har jo omtrent like mye peiling på data som . Nå vet jeg ikke hvilken butikk jeg kal begynne å bruke... Uansett, hvis dere som var ansatt hos Flexi-Data leser dette, det har vært veldig hyggelig å være kunde hos dere, og det er synd at dere ikke kan drive butikken mer. Lykke til videre med det dere måtte finne på! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Håper gutta på flexi-data starter opp på nytt. De må gjerne legge på prisene sine litt uten at de vil miste meg som kunde. Så godt som alle varer de hadde var lavere priset enn komplett, og når en i tillegg slapp unna frakt og fikk en fantastisk service på kjøpet har jeg aldri hvert i tvil om hvor jeg skulle handle. Jeg håper hvertfall at flexi-data gjenoppstår på et vis men samme service, men kanskje litt dyrere priser så de får ting til å gå rundt. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Dette var utrolig trist. Det har vært en av de beste butikkene i den bransjen. Hyggelige og faglig godt kvalifisert personale. Har sikkert brukt over 100k hos dem de siste 5 årene... Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ser ut som de hadde et dårlig år i fjor, kan se ut som litt dårlig kalkyle på varene de har solgt. Hvis de har hatt så mye salg som det kan tyde på her så har de solgt ting for billig rett og slett. Kan det stemme at de hadde et påslag på kun 7% på varene de solgte? Vet at det er marginalt i denne bransjen, men 7% er lite uansett bransje! Kanskje noen som har tilhørighet til butikken som er innom her og kan kommentere dette? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Vet at det er marginalt i denne bransjen, men 7% er lite uansett bransje! 7632396[/snapback] Ikke i databransjen.. De som har tilgang på Norek / GNT / o.a. leverandørers priser, ser at påslagene hos forhandlerne er minimale.. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Nei!!!! Dette er en tragedie. Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Triste greier. Digget den butikken. Har nesten kjøpt alt mitt datautstyr der. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Dette kom som lyn fra klar himmel. Hvor skal jeg/vi handle nå da? Har brukt denne supre butikken i årevis. Fantastisk service og meget gode priser. Trist at de legger ned . hører nesten at pc`n griner, hehe Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Snufs, dette var synd, har kjøpt alt datautstyr der etter at jeg oppdaget dem. Har en vare jeg skal returnere hos dem faktisk. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Synd at de må stenge. jeg er også en av de som har kjøpt mesteparten av datautstyret mitt hos de. De har helt greie priser og man slipper å betale fraktkostnader. Leveringstiden har vært upåklagelig og servicen ligeså. Takk Flexi Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Dette var trist. Flexi-data har alltid vært en flott butikk å handle på. Hva betyr dette med tanke på evt. reklamasjoner i framtiden? Er vi shit out of luck, eller hvordan er reglene for dette? -Stigma Endret 3. januar 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå