Gå til innhold

ATI X600 Svart-Hvitt på S-Video

propers404

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier litt om så får jeg bare svart hvitt på S-Video (som er plugget til tven). Har et ATI Radon X600 SE 512MB. Har prøvd oppdatering av drivere, endret hertzen på skjerm nr2 (tven) og fikset litt annet. Har en kloning av skjerm nr. 1 på nr. 2

Noen tips på hvordan jeg kan fikse det.. har fått det til før, men husker ikke hvordan..

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som emnetittelen sier litt om så får jeg bare svart hvitt på S-Video (som er plugget til tven). Har et ATI Radon X600 SE 512MB. Har prøvd oppdatering av drivere, endret hertzen på skjerm nr2 (tven) og fikset litt annet. Har en kloning av skjerm nr. 1 på nr. 2

Noen tips på hvordan jeg kan fikse det.. har fått det til før, men husker ikke hvordan..

Takker for alle svar!

7734359[/snapback]

Hadde det samme problemet som deg med mitt skjermkort. Det er 2 ting jeg vet om som kan hjelpe:

1. Sjekke om skjermkortet er satt til aa vise "PAL"

2. Kanskje er TV'en av den eldre sorten og trenger en moddet s-vid/composite til scart adapter. Det finnes guide paa internett og det gaar ut paa aa bytte litt paa tilkoblingene til pinnene pa scartpluggen(har gjort det selv). Fungerer utmerket

Lenke til kommentar

Hvis du bruker en scart adapter så er det ganske vanlig at tven kun støtter svideo på en av scart inngangene (hvis du har to eller flere). Prøv isåfall en av de andre inngangene. Det er også ganske vanlig at du må velge svideo som et eget valg på tven. Bla igjennom AV inngangene så ser du fort om du f.eks har AV1 -> RGB -> AV2 -> AV2S -> AV3... I dette tilfellet (min egen tv) så må jeg bruke scart inngang 2 og velge AV2S for å få farger når jeg bruker svideo.

Lenke til kommentar
jeg bruker kompositt eller er d komponent? hvertfall sån rca kabel :) funker fint for meg.. har ikke prøvd s-videoen til tv, bare til dvd spiller og da funket d fint

7734654[/snapback]

Ja jeg bruker scart med s-video som du kan bytte mellom Inn og Ut. (har på inn nå sefølgelig)

Endret av Toffer91
Lenke til kommentar

Takker for alle svar!

7734359[/snapback]

Hadde det samme problemet som deg med mitt skjermkort. Det er 2 ting jeg vet om som kan hjelpe:

1. Sjekke om skjermkortet er satt til aa vise "PAL"

2. Kanskje er TV'en av den eldre sorten og trenger en moddet s-vid/composite til scart adapter. Det finnes guide paa internett og det gaar ut paa aa bytte litt paa tilkoblingene til pinnene pa scartpluggen(har gjort det selv). Fungerer utmerket

7734773[/snapback]

Har en liten 14" tv, så det er bare en scart kontakt bak og kontakter til lyd og bilde på siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...