Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ezmo - Ny musikktjeneste, musikkens youtube?

audungk

Anbefalte innlegg

Ezmo er en ny tjeneste på nett som allerede har fått litt PR (VG og IT_avisen).

Konseptet er ganske enkelt, etter at du registrerer deg får du en konto med ubegrenset lagring, samt ti inivtasjoner som gjør at du og vennene dine kan dele hverandres musikk.

Hele greia er gratis, og begynner nå å bli litt mer stabil... Fikk ikke lasta opp musikken min i begynnelsen, men nå går det bedre....

Eneste drawbacket er at det tar laaaaaaaang tid å laste opp 35GB!

Prøv selv på www.ezmo.com!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

sjekk www.ezmo.com

Blir dette musikkens svar på youtube, hvor alle kan laste opp sine sanger? Hør på sangene som ligger der ute nå, de er ikke så verst :) Gleder meg til dette tar av. Likte også det de stod for, at for at plater skal selge, må folk høre sangene først, og dette er et sted hvor artister og band kan slå igjennom.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
The Customer is Always Right

Created by Petter Karal at Wednesday, July 04, 2007 0 comments

The music industry is in trouble. It must stop treating consumers as criminals and marketing as an issue of control. The challenge is that these bad habits are ingrained in the organizational DNA of big music companies.

At most of these companies I have met a mental model of the music market that leads them astray. In this model, the level of music consumption is a given and all music listening represents potential sales. If music consumption is given, then you maximize sales by restricting usage. Any restriction on permitted music usage by customers increases sales, because customers have to pay for usage that would otherwise be free. This is madness.

What the music industry faces is a marketing problem: "Your sales are declining and customers are choosing alternatives to your product (apathy, piracy, other forms of entertainment). What do you do?". In any other industry, the reaction would be a scramble to understand customer needs and develop better customer experiences, better distribution, and better messaging based on those insights. The big companies in the industry are not doing this on any significant scale. There is some product innovation, but it is has few roots in customer insights and any success is mostly luck (the subscription model services such as Napster is the one potential example). Their main energies are focused on playing the restriction game - influencing legislation and legal environments to make copyright regimes as restrictive as possible, suing their own customers and implementing digital restrictions (DRM) on legally purchased music.

The fact is that free music listening is and has always been a key part of the consumers' purchase process. Each time you buy a piece of music, you most likely heard it in a social context or on the radio first. The institutions that underlie these mechanisms - for instance the right to fair use/private use of legally acquired music - are big drivers of music sales. This is why it is so incomprehensible that the labels are working to restrict these institutions.

There is hope. At Ezmo we are building a social music player that will be great for users, while at the same time providing a clear and simple path from social private use to actual purchase. We meet many industry people who see potential in what we do and support it. Hopefully, they can overcome institutional inertia at their companies and use Ezmo to start reconnecting with their customers.

Petter

The Ezmo Team

Endret av venn
Lenke til kommentar

bra navn , trekker sikkert til seg en meget variert bruker masse

originalt navn ... emo med en z i , men det er jo kjent fakta at en Z i et hvert ord gjør det tøft , og som alle vet er jo det TØFT og være emo , og med en Z i blir det dobbelt så tøft .

dømmer dette nettstedet nedenom og hjem

Lenke til kommentar

Okey, jeg fant ut noe. Dette er mer en bærbar musikkspiller som er tilgjengelig overalt du finner pc og internett. Legg inn sangene, og du kanhøre på dem på internettkafeen når du er på ferie. Hva synes folket om det?

Jeg kan ikke si at det er annet enn genialt. Har nå lasta opp hele musikksamlingen min, siden det er ubegrensa med plass, og det fungerer utmerket. Det vil en dag også komme funskjon slik at også mobiltelefoner kan bruke tjenesten. Nå kan dere endelig dele favorittmusikken med venner

Endret av venn
Lenke til kommentar

DETTA ER GENIALT!

Jeg å kompisen min satt vårs ned med detta, lasta opp noen få sanger. *wips* så sitter jeg her å hører på musikken hans ;)

Når mobilt nett blir gratis, eller du kan koble deg opp på bredbånd (Wi-Fi) Kan du bare høre på musikken via at du logger deg inn på www.ezmo.com med mobilen :)

Så kan du høre på din og alle andres musikk ^^, . Høre på musikken på skolen F.eks ^^,

Lenke til kommentar

Får ikke lastet opp med Ezmo Music Uploader, så jeg må ta og velge en og en fil :(

Noen andre som har samme problemet? Bruker Firefox(linux)

EDIT:

Can I use Ezmo on Mac or Linux as well?

As long you have Adobe Flash Player 9 installed for the web browser you are using you can enjoy Ezmo on any operating system. Unfortunately the Ezmo Music Uploader currently only works with Windows and Mac.

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar

originalt navn ... emo med en z i , men det er jo kjent fakta at en Z i et hvert ord gjør det tøft , og som alle vet er jo det TØFT og være emo , og med en Z i blir det dobbelt så tøft .

9012820[/snapback]

Det var noe av det dummeste ... Ja; kanskje det dummeste jeg har hørt idag

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...