Kakofoni Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Jo, det har seg slik at jeg har begynt å undre litt på denne (post)kulturen. Hva er deres meninger? Er gothere personer som rett og slett har et intenst ønske om å skille seg ut, eller er det en uttryksmåte? Lenke til kommentar
warpig Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Er vel som mye annet; de aller, aller fleste aner ikke hva det står for og lager derfor et gærnent bilde for resten av befolkningen. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Gothere tror de er deprimerte, hører på liksomdeprimerende musikk, kutter seg, er billige og henger på Møllers. Redigert: Ikke tranen, altså. Endret 2. juni 2006 av trøls Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Flere "gothere" er fjortisser som gror halvlangt, skittent hår (som de farger svart), og går med et billig naglebånd til 10 kr fra en eller annen pakistanerbu. Selvfølgelig går de også med svarte mainstream-klær. En kombinasjon av alt dette utgjør en person som tror han er gother. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Flere "gothere" er fjortisser som gror halvlangt, skittent hår (som de farger svart), og går med et billig naglebånd til 10 kr fra en eller annen pakistanerbu. Selvfølgelig går de også med svarte mainstream-klær. En kombinasjon av alt dette utgjør en person som tror han er gother. 6231820[/snapback] Det er emo. Goth er en livsstil, ikke en klesstil. Orker ikke å utdype. Du har flere typer "sattanister". Metallere Gothere Svartmetallere Emoer and the list goes on. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) De gotherne mange tenker på som gothere, er som mange nevner, ungdommer som er smådeppa og lager litt styr rundt det. I påsken hørte jeg et timeslangt program om gother-kulturen, med et intervju med bla Gothminister (slik jeg forsto det hele jobbet han som advokat og spilte på fritia). Før intervjuet hadde jeg det synet alle andre har om gotherne, men fikk veldig mye info fra det programmet. De fortklarte det meste av misforståelser og stort sett virket dette som noen ganske normale og hyggelige mennesker. Poenget mitt er at de ungdommene i dag som oversminker seg, går i flosshatt og risper litt i armen sin, ikke har noe som helst med gother-kulturen å gjøre. De kan vi jo kalle for wannabe-gothere for enkelthets skyld. .Snusi EDIT: Marley har rett i det han sier: "Goth er en livsstil, ikke en klesstil." Endret 2. juni 2006 av Snusi Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Gothere tror de er deprimerte, hører på liksomdeprimerende musikk, kutter seg, er billige og henger på Møllers. Redigert: Ikke tranen, altså. 6231799[/snapback] Nei, dette er emo. Gothere er som oftest ungdommer som har et ekstremt behov for å skille seg ut. Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Poenget mitt er at de ungdommene i dag som oversminker seg, går i flosshatt og risper litt i armen sin, ikke har noe som helst med gother-kulturen å gjøre. De kan vi jo kalle for wannabe-gothere for enkelthets skyld. 6232491[/snapback] La oss kalle de emo Goth er et utrolig misforstått ord. Det er en type sub kultur mye det samme som hippier og alle andre slike ting. Endret 3. juni 2006 av anal_fabet Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 god lesing: http://www.goth.net/goth.html http://en.wikipedia.org/wiki/Goth Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Gothere tror de er deprimerte, hører på liksomdeprimerende musikk, kutter seg, er billige og henger på Møllers. Redigert: Ikke tranen, altså. 6231799[/snapback] Nei, dette er emo. Gothere er som oftest ungdommer som har et ekstremt behov for å skille seg ut. 6233507[/snapback] Akuratt det med å skille seg ut er nå helt individuelt. Som du sier, noen gjør det for å skille seg ut, mens andre gjør det fordi de liker livsstilen, de liker svart, etc., mens andre gjør det for en annen grunn igjen. Emo er etter min definisjon: http://i14.photobucket.com/albums/a309/xey...uys/emokid7.jpg De hører på Good Charlotte, har denne emo "uniformen" sin, skriver dikt, selvmordsbrev og har gjerne ring i leppa eller noe.. Se denne Emo musikk video'n for å få mer innblikk http://www.break.com/index/emokid.html Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Hvordan kle seg som en emo : > Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Gothere tror de er deprimerte, hører på liksomdeprimerende musikk, kutter seg, er billige og henger på Møllers. Redigert: Ikke tranen, altså. 6231799[/snapback] OT: Møllers er et kjempested! Og alle blitz folka er alltid like koslige Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Ser sjelden noen emoer på møllers. Nå er ikke stedet jeg pleier å henge, men dog.. Skjønte ikke helt hva du mente med bitzerne? I fare for å misforstått deg, så venter jeg med reprimandene. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Har ikke skjønt det jeg heller. Er det på en måte noe de står for da eller..? Har ikke problemer med folk som skiller seg ut. Men for meg virker det ut som det er mange som har en sånn periode i 14 år alderen så "vokser " de det av seg seinere. Mens andre forsetter og lever slik lenge.... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Så et program på TV om gother. De fulgte en fyr som var goth på fritiden, men ikke i arbeidstiden. I arbeidstiden gikk han i hvit skjorte og slips, mens på fritiden kom sminken og de sorte klærne på. Han sa at det er slik ekte gother er, ikke slike wannabe's som f.eks disse likbleike, sorthårede-/kledde og arbeidsledige ungdommene som reker gatelangs og bare soser bort tiden sin. Klart ingen vil ansette deg når du ser ut som en dass. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 For det kan jo virke ganske "avskrekkende " på folk... Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Gothere er ikke mainstream. De ser kanskje like ut på avstand, men om du kjenner noen av dem, finner du ut at de er meningsfulle mennesker, de også. Det finnes jo wannabeer som bare følger gothmoten, men ikke la dem forårsake fordommer mot masse mennesker. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Gothere og andre radikale er enorme paradoks. De er så redd for å være konforme at de kler seg ut som noen tullinger for å være unik. Problemet er selvsagt at de blir tidenes mest konforme gruppe hvor alle er som vanndråper. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Gothere og andre radikale er enorme paradoks. De er så redd for å være konforme at de kler seg ut som noen tullinger for å være unik. Problemet er selvsagt at de blir tidenes mest konforme gruppe hvor alle er som vanndråper. 6239164[/snapback] QFT. Så sant at det må svi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå