ahoo Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Når eg haker av i vlc på "use the S/PDIF audio output when available" for å kunne få ut lyden i Dolby Digital osv. på filmer som er spelt inn i dette. Så hakker lyden noe kolisalt, mens bilde går heilt fint. (På forsterkeren står det da Dolby Digital f.eks). Og når jeg ikke har haket av denne, så går lyden fint. Men, da får jeg ikke ut DD på forsterkeren, bare vanlig stereo. Noen råd, hint? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hatt samme problemet: Regner med at du har creative lydkort I VLC: Settings - preferences - audio - outputmodes - Win32 waveOut extension output. Dette siste valget får du hvis du huker av for advanced options. Hvis ikke dette hjelper last ned og installer Kxproject som er modifiserte drivere for creative lydkort. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Nai, har eit AuzenTech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect kort. Så det er kansje derfor det ikke hjalp å forandre på innstillingene i vlc.. Skal prøve Kxproject å sjå om det hjelper. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) TUSEN TAKK cremaster! No fungerer det! Har slete lenge med dette! Så til alle som ev. har samme problemet og leser denne tråden. Bare last ner Kxproject og installer, og alt blir topp! Endret 14. oktober 2006 av ahoo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå