harrir Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Halla. Jeg vet det går ann å bruke php for å definere forskjellige styelsheets etter hvilken nettleser man bruker, men husker ikke hvordan og finner det ikke igjen noen plass. Noen som kan hjelpe meg? edit: endret emnetittel Endret 24. april 2007 av harrir Lenke til kommentar
mske Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Kan du bruke noe sånt? <?php $browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; if($browser == "MSIE") { include("stylesheet_for_ie"); } ?> Lenke til kommentar
harrir Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) ja det er noe sånn jeg er ute etter. hvordan brukes den i praksis i koden til sida? tenker på hvordan det, koden html+php, vil se ut for å få den til å bruke den definerte til ie og den andre til andre nettlesere. edit: tenker å bruke ekstern cssfil. Endret 21. mars 2007 av harrir Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) <?php $browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; if($browser == "MSIE") { echo '<link rel="stylesheet" src="stylesheet_for_ie.css" type="text/css" />'; } ?> opsis Endret 21. mars 2007 av Ståle Lenke til kommentar
harrir Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 <?php $browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; if($browser == "MSIE") { echo '<link rel="stylesheet_for_ie.css" type="text/css" />'; } ?> 8203598[/snapback] må man ikke ha en else() etter det hvis det ikke er IE? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jo, det er en fordel det. <?php $browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; if($browser == "MSIE") { echo '<link rel="stylesheet" href="style_ie.css" type="text/css" />'; } else { echo '<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css" />'; } ?> Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Kan du bruke noe sånt? <?php $browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; if($browser == "MSIE") { include("stylesheet_for_ie"); } ?> 8202464[/snapback] $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] er ikke nok. Den spyr ut en hel haug med tekst som kan være forskjellig fra nettleser til nettleser. Jeg har i tillegg ikke sett én output som kun sier 'MSIE'.Men du kan nok få det til med get_browser(). Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Eller hvis du BARE skal ha egendefinert for IE, så er vel sånne derre (husker ikke hva det heter) <!--[if lte IE 7]> <link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="inc/css/iestyle.css" /> <![endif]--> Lenke til kommentar
eigan Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Trodde man ikke kunne plassere php koder i header jeg.. Så ville heller godt for løsingen Ståle kommer med her.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Trodde man ikke kunne plassere php koder i header jeg..Så ville heller godt for løsingen Ståle kommer med her.. 8207474[/snapback] Selvfølgelig kan det være PHP-kode i <header>. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Ja, det kan det...ingen grunner til at det ikke skulle kunne være i mellom <head> og </head> Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Du kan til og med plassere PHP kode før og Doctype! Endret 21. mars 2007 av Runar Lenke til kommentar
harrir Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 hmmm...har prøvd en del nå og får rett og slett ikke noe som helt ut av å bruke get_browser(). Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Du kan jo f.eks poste koden som ikke fungerer her. Lenke til kommentar
harrir Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 hehe, ja kan jo det. glemte det helt vekk. Det jeg har gjort er å lage en testside for å se hva get_browser spytter ut for noe, men det er ikke noe output i det hele tatt. Jeg har lest det som står på php.net om det og det eksempelet de viser der(som skal være det jeg bruker) får de en haug med output. <?php $browser = get_browser(null, true); echo($browser); ?> Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] ? Lenke til kommentar
harrir Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Det holder nok ikke hvis du har lest denne: Kan du bruke noe sånt? <?php $browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; if($browser == "MSIE") { include("stylesheet_for_ie"); } ?> 8202464[/snapback] $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] er ikke nok. Den spyr ut en hel haug med tekst som kan være forskjellig fra nettleser til nettleser. Jeg har i tillegg ikke sett én output som kun sier 'MSIE'.Men du kan nok få det til med get_browser(). 8204039[/snapback] Men hvis jeg skulle ha brukt $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], hvordan skulle jeg i så fall gjort det? Endret 16. april 2007 av harrir Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 get_browser() returnerer et objekt eller et array. I den koden du har der (get_browser(null, true)) returnerer den et array. Du kan ikke bruke echo til å skrive ut et array. Hvis du ser på eksempelet på php.net så bruker de print_r() for å skrive ut arrayet. Lenke til kommentar
mske Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Isåfall kan du gjøre det enkelt med JavaScript: <script type="text/javascript"> var browser = navigator.appName; if(browser == 'Microsoft Internet Explorer') { document.write("<link rel='stylesheet' type='text/css' href='ie_style.css'>"); } else { document.write("<link rel='stylesheet' type='text/css' href='style.css'>"); } </script> Legg den i head-seksjonen hvor du vanligvis ville lagt stilarket Endret 16. april 2007 av -Magne- Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Eller så kan du gjøre det så enkelt som dette: <!--[if IE]> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stilark_for_ie.css" /> <![endif]--> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå