Knudix Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Skal skrive et kåseri i norsken og har i den anledningen bestemt meg for å skrive om det å ta buss og hvordan det kan forbedres. Så her kan dere komme med historier, ting dere irriterer dere over, ting som er bra, osv. Et par eksempel fra min side er: Folk som tar opp sete ved siden av seg med sekk/bag og nekter å flytte denne. Folk som står midt i veien og betaler med enkroninger slik at oss med kort må stå bak å vente. Når det er alt for varmt/kaldt inne. (Håper dette var rett sted og sette opp emne) -Knudix Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg liker å ta buss. Det er så utrolig mange rare folk på bussen, og jeg blir alltid sittende i nærheten av dem. Det som er mest irriterende på en buss... hmm.. jeg tror det må være folk som sitter alene, og sitter på det ytterste setet, selv om de ikke behøver det. Eller folk som hører på musikk så høyt at man bare hører susingen, men ikke musikken. Irriterende. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Personer som lukter heller humbug. Svette alkiser og utlendiger som har brukt alle mulige krydder er gode eksempler der. Alkiser og mentalt tilbakestående som absolutt skal på bussen der det ikke er busstopp. Det er også ofte de som roper og skriker ombord, og innimellom blir agressive. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Urolige folk, generelt. Folk som prater høyere enn de trenger, som om det liksom er meninga at alle på bussen skal høre hva de sier, folk som spiller høy musikk, og folk som rett og slett ikke klarer å sitte stille, men er helt ville. Utrolig slitsomt. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Ålesundere som kommer fra AAFK kamp der Ålesund slo Molde FK 6 - 3 er det verste noen sinne, se for dere 5-6 oransje folk som synger høyt på bussen og om de hører noen som snakker med romsdalsdialekt så er det verst for han! Angrer på at jeg ikke tok Taxi den gangen Og overparfymerte bimbodukker som stinker sminke fra 4 meters avstand, ihvertfall om det sitter 4 slike i en ring rundt deg, tenk deg å sitte i origo av slike odørbomber menst du prøver febrilsk å puste gjennom genseren din, alt du ser er små odørbakterier som prøver å gnage seg gjennom genseren for så å klatre oppi nesen din for så å bite seg fast i nesehårene dine Fy faen Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Mongiser med sjerrokser og diskman som sitter helt fremst i bussen og smiler. Det er det første jeg tenker på. Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Synes det er korslig å ta buss. Møter vanligvis alltid en bekjent man kan snakke med, og vis ikke, så ere bare å ta fram mp3'en og høre på musikk å se ut av vinduet. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Det å ta buss setter virkelig tålmodigheten på prøve. Når man står i busskøa og man ser bussen stappful og durende mot deg, er det lite som skal til for å irritere deg. Ikke bare er det ei dame med barnevogn foran deg med en unge som gauler høyere enn James LaBrie på syre, men foran henne igjen står det en rynkete gammel pensjonist med en-kroningene klare. Og er du riktig uheldig skal hun ikke bare betale bussbiletten, men også ha klippekort for det neste året. Det sistnevnte er dog en sjeldenhet, da det er vitenskapelig bevist at eldre mennesker foretrekker enkroninger foran klippekort. Når du da har kastet den halvveis livløse kroppen din inn på bussen før den rabiate sjåføren slår igjen døra som en giljotin rett bak deg, så sitter det en stor gruppe mennesker som ser på deg. De ser rett på deg, hver eneste en. Du ser desperat bakover bussen etter en sitteplass, og den eneste ledige plassen er ved siden av en skitten barneskoleunge som piller nese og studerer den før han med stor apetitt spiser den. Når endelig den pinlige stillheten har lagt seg, begynner bråket helt synkront. Fra alle kanter hører du "Ja, også lå Lisa med Preben da, men hu var dritings og huska ingenting" og "Har du fått Blastoise enda eller?". Torturen tar ingen ende, man prøver å lukke seg i sin egen verden med musikken sin, men rett som det er blir du brutalt revet ut av din egen verden når den skitne ungen ved siden begynner å banke hodet mot ruta i et rabiat forsøk på å vise skolekameratene som gikk på gata at han er der. Er jeg frekk som hører på høy musikk? Ikke faen. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Mongiser med sjerrokser og diskman som sitter helt fremst i bussen og smiler. Det er det første jeg tenker på. 7527839[/snapback] Ja, disse er en rase for seg selv, husker den gangen en mongis sto å ventet på bussen sammen med meg og begynte å spørre meg om teite ting samtidig som han vinket febrilsk til alle passerende biler, noe som sannsynligvis fikk alle til å tro at jeg passet på denne skapningen, det likte jeg særdeles lite. Når jeg endelig kommer inn på bussen finner denne tingen, et lite overvektig kvisete eksemvrak som slevet på armlenet, stakkars hun som satt foran disse 2, jeg ville ikke sittet i spyttregnet som kom når disse 2 begynte å flire av sine supertørre vitser edit: Marley Endret 18. desember 2006 av Equerm Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Marley: Hahahaha! Konge! Gullkorn, anyone? Lenke til kommentar
akarno Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Marley: Hahahaha! Konge! Gullkorn, anyone? 7527869[/snapback] True! Du burde begynne å skrive kåseri på heltid! :!: Hill Mrly! 'Alle' jeg kjenner stresser sykt med buss og kaver opp og ned, frem og tilbake om hvor forferdelig det er. Så lenge jeg får sitte og sprenge trommehinnene mine med musikk for å overdøve ... folk, går det bra. Lukt, derimot, er det som plager meg mest på busser... Folk som ikke kan vaske seg som bare må sitte seg ved siden av meg. Folk med downs eller liknende er som oftest bare koselig! Har en her i området som har på musikk og synger for hele bussen. I'm løvving angæls instæææd Så er det en annen som skal sitte seg ved siden av alt uten penis for å prøve å føre en samtale og spørre om de har noen de liker osv Endret 18. desember 2006 av Akarno Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Aww. Dere altså. Jeg bare lufter tankene mine. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) I dag hadde jeg tre "buss-episoder". 1. En fyr på busstoppet i dag...han hadde ski med seg, tror du det var make ski? Neida, det var en twintip og en vanlig ski, og de var ikke like lang en gang...siden bussen kom 20 min for seint fikk jeg god tid til å irritere meg over at han gikk rundt med forskjellige ski. Pga den treige bussen fikk jeg også tid til å passivt røyke 3 røyk...men men, verre for fyren som aktivt (??) røyke de tre røykene, da. 2. Ikke nok med at bussen var for sein, da jeg først kom meg på bussen så kommer en ekkel jente og setter seg ved siden av meg, var mange ledige plasser, men hun skulle sitte med meg, og det verste av alt; hun begynner å snakke med meg, jeg ville høre på musikk og sove på bussen, men neida, hun maste om været og hemoridene sine...hele dagen ødelagt. 3. Da jeg skulle hjem igjen kom ikke bussen jeg skulle ta, så jeg tok en annen et lite stykke (tenkte det sikkert var gøyere å vente der jeg måtte bytte buss). Men da bussen ikke gikk lenger og det var 15 min til min buss kom bestemte jeg meg for å gå hjem, noe som tar ca 20 min, og da ville jo bussen kjørt forbi meg mens jeg gikk, noe mer plagsomt enn det vet jeg ikke om. Jeg bestemte meg for å løpe, sprintet som bare faen for å komme hjem før bussen: Og ja; jeg klarte det akkurat. Var det verdt det? Neeh, hadde nok vært bedre og tatt bussen. Regnet som et helvete gjorde det også. ...det med hemoridene var mest for spenningen i historien sin del... Endret 18. desember 2006 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 De som går bygg og alltid skal vekke meg eller noe slikt, fordi de ikke forstår hvorfor jeg sover på bussen, men ellers er det greit Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Er en psykopat (really) som tar bussen vår iblandt. En gang så spørte han om å få sitte ved siden av ei jente foran, selv om det var mange ledige plasser. Nei sier ho og hvorfor ikke spør han? Nei du får ikke sitte her, jammen det er jo to seter her osv, så blir han sur og skriker jævla unge elns. Så når hu går av så løper han frem og setter seg der. Han drepte søstera og moren sin så er ikke så rart hu ikke ville sitte med han En annen gang så måtte en i klassen inn i tollen fordi bikja markerte ved setet hans, så han måtte kle av seg og slik, lol. Han hadde ingenting though Endret 18. desember 2006 av Impetus. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Trikset med å ta buss Her er det en lengre artikel om fra tragisk.com om hvordan ta buss Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hvorfor er det sånn, at folk setter seg ytterst på setet når de kommer. Også når du nødvendigvis må sette deg på samme sted, flytter personen seg ikke bare innover, neida, han/hun styrer og ståker, flytter plastposer og REISER seg, så du kan trykke deg forbi! Dette er utpreget på tog også. Forstår det ikke. Jeg flytter meg heller bare ett hakk mot vinduet istedet for å kave og styre for å slippe personen forbi meg. Scenario: Nesten full vogn. Jeg kommer nedover midtgangen. Ser en 3-seter som har en ledig plass i midten. Gjør tegn for å sette meg inn der. Men han som sitter ytterst flytter seg ikke bare ett hakk inn, neida. Han løfter poser og jakke, reiser seg, går ut i midtgangen for å slippe deg inn mellom. Merkelige greier. Føler de at de EIER setet de har satt seg i? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Det er som oftest koselig å ta buss. Men så finnes det unntak også. Folk som stinker røyk/svette er jævlig. Så har vi jo Gitarmannen her i Bergen. Det er en type som babler med alle han ser, og en gang jeg og to klassekamerater hadde vært i byen i skolesammenheng begynte han å bable. Masse rare sanger som han fant på i farten, så sa han når vi lo "HAHA, det er jo ingen som ler, bare de tre guttene bak der. Det er jo det som er meningen" Så når en litt fin jente kom inn på bussen flyttet han seg faenmeg for å sitte med henne, og for å preike om sine teorier om hvordan Grieg komponerte. Snodig type, det skal være sikkert og visst! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Har også vært borti folk som setter seg ved siden av meg selv om bussen var helt tom. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Liker ikke billettkontrollene jeg. 900,- her og der begynner å svi i lengden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå