Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Ok. Start Notepad (start - kjør - notepad) Skriv inn "Bush hid the facts" uten ". Lagre filen - kall den hva du vil. Lukk Notepad. Åpne filen. Greit - Kan noen forklare hvorfor dette skjer? Har noen mulighet til å teste XP før SP1 og SP2? Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hehe, nå ble også jeg litt nyskjerrig Microsoft + Bush = Sant? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 wtf, i SP1 får jeg bare en rekke med ruter Lenke til kommentar
dabear Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Funker i Windows Xp sp2. Dette har med windows sin dårlige detksjon av utf16/unicode. Funksjonen IsTextUnicode() har skylda; den er ikke perfekt, noe msdn bekrefter: Remarks This function uses various statistical and deterministic methods to make its determination, under the control of flags passed in the lpi parameter. When the function returns, the results of such tests are reported using the same parameter. The IS_TEXT_UNICODE_STATISTICS and IS_TEXT_UNICODE_REVERSE_STATISTICS tests use statistical analysis. These tests are not foolproof. The statistical tests assume certain amounts of variation between low and high bytes in a string, and some ASCII strings can slip through. For example, if lpBuffer indicates the ASCII string 0x41, 0x0A, 0x0D, 0x1D (A\n\r^Z), the string passes the IS_TEXT_UNICODE_STATISTICS test, although failure would be preferable. «this app can break», «Bush hid the facts» pluss andre strings av en fastsatt lengde, vil føre til til at Notepad vill se på fila som en to-byte Unicode string og vise den som unicode, noe som er feil. I tillegg vil Notepad2 pluss flere applikasjoner ha samme feil, sia de begge bruker isTextUnicode-funksjonen. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Det er en bug i Notepad. Du kan bytte ut "Bush hid the facts" med hva du vil, sålenge det er "**** *** *** *****", hvor * skal erstattes med hvilke tegn du vil. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Don't worry. Bare sjekk denne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Funker i Windows Xp sp2. Dette har med windows sin dårlige detksjon av utf16/unicode. Funksjonen IsTextUnicode() har skylda; den er ikke perfekt, noe msdn bekrefter:Remarks This function uses various statistical and deterministic methods to make its determination, under the control of flags passed in the lpi parameter. When the function returns, the results of such tests are reported using the same parameter. The IS_TEXT_UNICODE_STATISTICS and IS_TEXT_UNICODE_REVERSE_STATISTICS tests use statistical analysis. These tests are not foolproof. The statistical tests assume certain amounts of variation between low and high bytes in a string, and some ASCII strings can slip through. For example, if lpBuffer indicates the ASCII string 0x41, 0x0A, 0x0D, 0x1D (A\n\r^Z), the string passes the IS_TEXT_UNICODE_STATISTICS test, although failure would be preferable. «this app can break», «Bush hid the facts» pluss andre strings av en fastsatt lengde, vil føre til til at Notepad vill se på fila som en to-byte Unicode string og vise den som unicode, noe som er feil. I tillegg vil Notepad2 pluss flere applikasjoner ha samme feil, sia de begge bruker isTextUnicode-funksjonen. 7312700[/snapback] Meget bra - kjente du til dette fra før? Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Og der røk alle mine teorier.. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Meget bra - kjente du til dette fra før? Ja, dette er lenge sia blei rapportert første gang. Jeg rekner med du finner noen poster om det på dette forumet òg, om du leiter godt nok Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Er nok mer snakk om å lete gjennom alle resultatene fra søkemotoren - den gir altfor dårlige resultater. Men det er en annen sak. Artig at folk konspirerer det rundt til å være basert på f.eks. Bush. Slo meg en tanke om at dette burde ha med kodingen å gjøre, men trodde faktisk ikke notepad hadde flere alternativer. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Det skjer her på Windows 2000 også. Når jeg åpner i Notepad eller Notepad2. Men jeg synes det er rart at det skjer i Notepad2, når det ikke skjer i SciTE eller Notepad++. Alle tre er jo basert på Scintilla-motoren. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Teksten kommer fint fram i Vista. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg fikk opp dette: 畂桳栠摩琠敨映捡獴 Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Det funket ikke med Rofl lol omg hahah EDIT: Jo. Endret 1. juni 2007 av Latterkongen Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Håhå! Mitt eget utviklede x|notes åpnet filen igjen på helt normalt vis uten problemer. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Har vært oppe på forumet flere ganger. http://www.hoax-slayer.com/bush-hid-the-facts-notepad.html Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Hva snakker du om? 8755630[/snapback] Jeg har utviklet min egne notepad-aktig program(med tabbed mdi). Den åpner filen helt greit. =) EDIT: Den er utviklet i .net Framework, og jeg har bare brukt en funksjon fra det rammeverket... så det er vel heller utviklerene at det rammeverket som bør ta æren for at det ikke har bugs og ikke jeg... men nevermind. EDIT2: Omg! De 3 første sifferene i kodenummeret til denne topicen er 666. Dette må være djevelens tråd! :O Endret 1. juni 2007 av TLZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå