TheOats Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Hadde verden vert en bedre plass for alle hvist alle hadde sett Bowling For Collumbine? Synes selv det er en av de beste dokumentarene som er laget, synes den er viktig. Meninger? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Den er fantastisk, men skal ikke begynne å bruke hjernen på denne tiden av uka. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Den er fantastisk, men skal ikke begynne å bruke hjernen på denne tiden av uka. 5847385[/snapback] hehe, men du er jo i politik og relegions seksjonen... Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 31. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Åja.... zzzzzzz.... Kanksje jeg kommer med noen ikke-påvirkede meninger i morgen! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 Verden hadde nok ikke blitt bedre om alle hadde sett filmen. Verden hadde dog blitt et bedre sted om alle hadde lært seg å se Michael Moore's "dokumentarer" med et litt mer kritisk blikk. De kan knapt kalles dokumentarer siden de er så utrolig farvede av mannens politiske agenda. Forresten en utrolig god og underholdende film. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 Filmen er veldig god i den forstand at den hvis hvor lett det er å lage propagandafilmer i moderne tid, og hvor lett folk faller for det. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 Finnes det forresten en film fra "den andre siden" som er verdt å se? Da utelukker jeg filmer som angriper Moores filmer. Må være noe som promoterer det Moore angriper, og som ikke er dørgnede kjedelig. Lenke til kommentar
Superior Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Syns ikke at filmen var så veldig viktig. Endret 1. april 2006 av Superior Lenke til kommentar
2ern Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 Syns ikke at filmen var så veldig viktig. 5849422[/snapback] Den er jo viktig i den forstand at den setter fokus på at det er alt for mange håndvåpen i USA. Men alt blir jo, som nevnt, satt så veldig på spissen. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 Som larsp og visse andre sa; filmen er en veldig god film, men det er kun for underholdnings skyld. Du blir kunn presentert for sakene fra hans side, selvom han gjør det underholdende, kan det knapt kalles for en dokumentar. Men, det er absolutt gode filmer for underholdnings skyld. Men, som Feynman sa; finnes det noen gode og underholdende filmer som presenterer oss for synet fra den andre siden? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 1. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 Som larsp og visse andre sa; filmen er en veldig god film, men det er kun for underholdnings skyld.Du blir kunn presentert for sakene fra hans side, selvom han gjør det underholdende, kan det knapt kalles for en dokumentar. Men, det er absolutt gode filmer for underholdnings skyld. Men, som Feynman sa; finnes det noen gode og underholdende filmer som presenterer oss for synet fra den andre siden? 5849886[/snapback] ok filmen er ganske ensporet, men han sin side av saken er en god side av saken. Vist alle hadde sett filmen og skjønt hva som kan være galt med usa, så kansje det hadde vært lettere å gjøre noe med. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 ok filmen er ganske ensporet, men han sin side av saken er en god side av saken.Vist alle hadde sett filmen og skjønt hva som kan være galt med usa, så kansje det hadde vært lettere å gjøre noe med. 5850225[/snapback] Problemet er at filmen gir et galt bilde av USA. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 Hadde verden vert en bedre plass for alle hvist alle hadde sett Bowling For Collumbine? Nei. Fordi folk ser hva de ønsker å se. Venstresiden elsker den, og høyresiden hater den. Personlig er jeg et sted midt i mellom, og den får meg til å tenke, men jeg vedgår samtidig at det er en del feil ved den. Finnes det forresten en film fra "den andre siden" som er verdt å se? Da utelukker jeg filmer som angriper Moores filmer Nei. Høyresiden trenger ikke lage film for å argumentere eller farge opinionen. De bare henvender seg til alle som tror på Jesus og sier at liberale er onde kommunister eller har dårlig seksual eller familiemoral. USA er tross alt noe slikt som 94% religiøst og 60% fundamentalistisk. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 Verden hadde vært et bedre sted uten denne filmen. Hvis en dokumentar bruker falske og dårlige argumenter, så vil det føre til et folk som missliker argumentene fort blir motstander også av saken. siden filmene til Moore er så falske som de er, så skaper de bare splittelse mellom de som kjøper propagandanen og de som ikke kjøper den. Skal slike dokumentarer gjøre verden til et bedre sted så må de skape enighet. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 Hvis dere vil se en bra Irak dokumentar så se BBC's "Why We Fight". Den ligger ute på nettet også. http://www.imdb.com/title/tt0436971/ Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Jeg synes filmen i begynnelsen hadde potensiale ut i fra temaet på filmen, MEN mot slutten satt jeg nesten bare å måpte på hvor frekk og usaklig den mannen egentlig er. I tillegg er _mye_ av den informasjonen han presenterer i filmen ren løgn. Så hvis du mener at verden blir et bedre sted av at folk faller for, og lar seg påvirke politisk av, løgn så ja da har du sikkert rett. Om ikke annet så kunne den vel sendes som et skjult-kamera program på mtv ellerno slik som michael moore rett og slett angriper uskyldige mennesker i den filmen. Endret 1. april 2006 av invictus Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Jeg synes Bowling For Columbine var en fin film, men jeg har vel heller ikke kunnskaper nok til å finne feil i en slik film. Men, men man får ta slike filmer for det de er. Endret 1. april 2006 av Snillingen Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Jeg synes Bowling For Columbine var en fin film, men jeg har vel heller ikke kunnskaper nok til å finne feil i en slik film. Men, men man får ta slike filmer for det de er. 5851793[/snapback] Det er nettopp det som er litt trist...at folk flest ikke klarer å se feilene i filmen og dermed kjøper propagandaen ukritisk. Filmen har blitt lansert som dokumentar, men den er i realiteten langt fra dokumentar da såpass mye i filmen er direkte feil...og feilene er ikke tilfeldige pga mangel på korrekt informasjon en gang, det er feil som er lagt inn med vilje for å skape en illusjon om at ting faktisk er verre enn det er. Problemet er at folk tar det som en dokumentar og dermed også sant. Folk flest gidder ikke gjøre egne undersøkelser og det forstår jeg godt. Derfor er det SVÆRT trist at denne filmen har blitt så stor og kritiker-rost som det den har. Endret 1. april 2006 av invictus Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 Det er ikke lett å finne feil i en slik film for for de fleste i europa så er det den første gangen man får vite en del om situasjonen. Det er riktignok hauevis ed kritikk av filmen på internet, men uansett va man gjør så ender man som regel opp med å godta en eller annen sin oppfatning av filmen. Jeg skulle likt å se nordmannen som så filmen for første gang finne feilene uten å ha sjekket på internet eller spurt noen andre. Men jeg står fortsatt for at man må ta en slik fil for det den er. Moore pleier vel å kalle filmene sine for "op-ed" Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Kan noen kanskje informere oss uvitende om hva som var feil i filmen? Og da kanskje med henvisninger til nettsider el. som har et mere balansert syn på saken slik at vi kan få hjelp til å gjennomskue M.M onde agenda? Endret 1. april 2006 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå