Gå til innhold

Tips for å bli bedre i cs (Nå på Norsk)


Anbefalte innlegg

Dette er en guide for å bli en bedre spiller i cs..

 

 

Først av alt.... Aldri kall deg selv en 1337! Mennesker som kaller seg selv 1337, er faktisk de som ikke er det! :p

 

Uansett

Når det kommer til CS, så har alle en forskelig taktikk (også de gode). Ja, du kan se på hvordan de gode spiller, og prøve å kopiere dems taktikk, men vis du vil bli veldig god, så må du lagge din egen. Husk, at dette er bare tips, av min egen erfaring. Det er ikke en garanti på at disse tipsene gjør deg til en "1337" spiller, men heller litt hjelp for deg til å klare å lagge din egen spille still.

 

Single shot .Vs. Spray

Dette er bare bare en diskusjon om siktet. Vis du skyter single skud, som BANG! (Venter 1-2 sek), BANG! Da blir din sikte veldig bra. Vis du sprayer (Skyter helt vildt), vil din sikte være veldig dårlig. Mest av alt, ville jeg rekomanderer single skud, med din egen takt sefølgelig. Ideen er at du skal la ditt våpen ligge stille før du skyter, da får du bedre sikte. Dette er sefølgelig ikke i alle sitvasjoner. I veldig nære kamper, er spraying veldig mye mer effektivt, men bare vis du klarer å spraye riktig; (se neste).

 

Sprying:

Du går rundt et hjørne, og plutselig står du ansikt til ansikt med en fiende. Det handler alt om reflekser, så du trykker på musen din så hardt du kan, og imens ser det ut som fienden andre er veldig sakte, og trykker bare noen få ganger. Du dør!

 

Hva gikk galt?

To ting, en av hver.

Denne kampen var basert på nesten ren flaks, ingen kunne se hvem som skulle treffe først..

I denne situvasjonen er det veldig viktig at du holder deg konsentrert, og tenker. Skyte helt vildt, er ikke veldig effektivt! Først av alt, må du ikke sette deg ned, det gjør bare at du er et lettere offer. Og for det andre, så er hopping veldig bra, men ikke så mye at du ikke klarer å sikte.... Sikt mot hans ansikt med en bra spray, og du vil som oftest ha en god kjanse.

 

Sitte eller stå?

Dette er en ting, hvor begge alternativene har sinne posetive og negative sider.

Sitte: Når du sitter, har du automatisk bedre sikte. Men det gjør deg også til et lettere offer, fordi ditt hode dekker det meste av kroppen, og blir du skudt i hode (bare en gang) er du død.

Stå: Når du står, går eller løpper har du dårligere sikte. Mange tror at, når du står oppreist, har du helt fucka sikte, men det er det faktisk ikke. Dine skudd vil forsatt klare å treffe på en veldig lang avstand. Når du står er du et vanskligere mål, fordi der er mye mer av deg som er synligere. Men mest av alt; du kan komme deg vekk fortere.

 

Campe:

I CS, Rør på deg! Altid! Ja, du kan campe for noen få stunder, eller lengre vis du er sniper, men ellers, rør på deg....Å stå stille vil bare gjøre deg et lett offer... Å campe (Stå/sitte på et sted) kan også gjøre sånn at vis du har drept en person en gang, komme de tilbake til det stede for å se etter deg igjen, men denne gangen forberett...!

 

Når du rører på deg:

Å løpe er en god ide, men stopp i sikre steder (bak en boks eller rundt et hjørne). På denne måtten vil du gjøre deg sikker på at ingen følger etter deg eller holder deg i dems sitt sikte. Også, vis du blir skudt på, ikke gjem deg, skytt tilbake... Du har sjelden tid til å å gjemme deg, før du blir drept.

 

Og husk!

Du må altid sikte mot fiendens hode!

 

 

 

Noen få tips til alle de nye der ute:

 

- Ikke kast flash for ingen grunn.

- Ikke kast flash når du vet at en på ditt eget lag blir blendet av det.

- Vis du dør, så ikke si at det var "cheats"... Det fins noen der ute som er veldig gode.

- Ikke hør på musikk mens du spiller.

- Ikke bruk mic'en vis du ikke spiller en clan kamp!

- Musen og tastaturet har ikke noe med at du dør.

- Vis FF (Friendly Fire) er på, så ikke skytt på lagkameratene.

- Aldri oppgi på chaten hvor eller hva du skal gjøre neste runde.

- Hver oppmerksom på hva som skjer på skjermen; Radar, hvem som blir drept, hvor mye hp du har igjen og at du har nok ammo!

- Vis du trykker på TAB, så kan du se hvem som er igjen og hvor mange.

- Og for alldel, ikke lek kamikaze..!

Endret av DragonEyes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Single shot vs. Spray:

This is mainly a discussion on accuracy. If you shoot single shots, like BANG! 1-2 seconds, BANG! Your accuracy will be high. If you spray (Shot wildly), your accuracy will be low. Mostly, I would recommend single shots, with your own rhythm of course. The idea is to let the weapon lay still before firing again to improve accuracy. This does not, however, apply to every situation. In really close combat, spraying is often proffered, as long as you know how to spray correctly; (See: next)

 

jeg vil si dette er litt feil i forhold til min spillestil... Du bør spraye men ikke mer en noen skudd, med ak bør du holde deg til 2-3 skudd om ganga, mens med m4 er ca 4 skudd det optimale...

Lenke til kommentar

Andre ting jeg kommer på som er lurt..

-Prøv alltid å hold siktet i hodehøyde når du løper rundt(noobs løper som regel med sikte nede)

-Det er lurt å gå stille da klarer du mye lettere å høre hvor andre kommer, men de hører ikke deg (musikk mens du spiller er fyfy)

-Hvis du absolutt skal campe, lær deg litt bra plasser

-I begynnelsen av runden, dra fram kniv å løp med den til noen meter før der du kan treffe på fienden( dette kan gi sterke fordeler)

 

Heller skrive mer seinere

Lenke til kommentar

jeg er n00bspiller, men vet at det er lurt å holde siktet etter kanten på neste hjørne som du skal forbi.. hvis du møter på noen da og personen er ved hjørnet, treffer du ham raskere siden siktet allerede er der han dukker opp, og da er det bare å følge etter ham med musen...

 

uansett hvor motstanderen dukker opp, så er det til høyre (i dette tilfellet) for siktet at motstanderen kommer.. da er du allerede forberedt til å ta musen til høyre... håper dere skjønner;)

 

dette funker for meg hvertfall:)

 

sikte_rett.JPG

 

sikte_feilfeil.JPG

 

(software var bare for bildets skyld!)

Endret av ntec
Lenke til kommentar

Du burde legge til at det er lurt å holde sikte litt utfra veggen, jeg vil tippe du ikke klarer fyre av skudd i det sekundet personen titter fram...

 

Ikke kast smoke eller flash bare for å kaste den.

 

Altfor mange (iallefall public) gjør dette. Og det irriterer vettet av meg.

 

Og for guds skyld ikke kast flash slik at du teamflasher, hvis du ser en på samme lag løpe inn f.x i langhus ikke kast flash når han er der inne..

Folk som gjøre det burde fått sin steam account indratt!

Endret av Best0
Lenke til kommentar
Du burde legge til at det er lurt å holde sikte litt utfra veggen, jeg vil tippe du ikke klarer fyre av skudd i det sekundet personen titter fram...

5779505[/snapback]

det bildet lagde jeg på 1-2-3, så ble ikke helt nøyaktig siden jeg sitter med touchpad nå. men ja, siktet skulle vært 2-3 px mer til høyre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...