mrmattis Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hei Jeg har nylig kjøpt en HP DV9005EA. Dessverre så viser det seg at denne maskinen har et problem med ladingen. HP kundeservice har stengt i helgen, så jeg tenkte jeg skulle høre om dere har noen tips. Når jeg fikk pc`en så viste batteriet et nivå på 42%, som trolig er normalt på en ny pc/batteri. Maskinen har stått av i hele natt, tilkoblet strømnettet. Strøminngangen på pc`en lyser, og ladelyset lyser. Etter 12 timers lading, så viser batteriet fremdeles 42%. Jeg kobler deretter fra strømmen, og kjører batterinivået til 10%. Prøver deretter å lade batteriet, men fremdeles så vil det ikke ta i mot strøm. Når jeg slår på maskinen så viser den 4% gjenstår, samtidig som det står lader i parantes. Når jeg prøver å lade batteriet når det viser 4%, så blinker ladelyset meget langsomt (3-4 ganger i minuttet, noe som skulle bety kritisk batterinivå). Har oppdaget enda noen "pussigheter" med pc`en. Innimellom så hender det at batteriindikatoren viser 100%. Omdreiningshastigheten på viften øker, samtidig som lysstyrken på skjerm forbedres. Dette varer bare et kort øyeblikk, før batteriindikatoren faller til 3-4%. Den vil fremdeles ikke motta strøm inn til batteriet. Pc`en støtter heller ikke Lightscribe, slik den skal i følge flere linker. Blir dette betegnet som en DOA slik at hele maskinen byttes ? Merker ingen problemer når den kun går på strøm. mrmattis Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Høres jo ut som du har fått et Mandags batteri siden maskinen oppfører seg 100% perfekt med strømtilkobling, så da er det neppe verre en å få nytt batteri på garantien. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Klikk her for å laste ned HP Battery Check, et lite program som kjapt viser om det er noe feil på batteriet. Dersom det er en feil på det, kontakt HP support på 815 62070 på mandag så får du tilsendt et nytt batteri på garanti. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Laptop i samme serie med samme problem https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=626014 Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Takk for linken til HP Battery Check. Testen viste at batteriet var defekt, og jeg fikk beskjed om å ta kontakt med HP support. mrmattis Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Ringer du i morgen, har du nytt batteri ganske snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå