Gå til innhold

Anbefaling: Arjen Lucassen!

Speik

Anbefalte innlegg

Denne karen er langt over gjennomsnitlig genial, og topper playlistene mine for tiden.

Han er multitalent, han spiller 15 forskjellige instrumenter samt at han er låtskriver. Hans mest kjente prosjekter er "Ayreon" og "Star One", som begge ligger i prog rock/metall sjangren. Jeg syns personlig Ayreon er best, og sjekk ut spesielt plata "The Human Equation", som ifølge megselv er det beste stykke musikk noen sinne laget. CD'n inneholder alt fra nydelige ballader, flotte heftige melodier, og kraftig metal.

En anbefaling for alle dere prog fans! ayreon.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arjen A. Lucassen er min gud!

Som sagt, er han et musikalsk geni som spiller, synger og komponerer.

Han er mannen bak mitt favoritt"band"; Ayreon.

Personlig synes jeg Ayreon er det prosjektet med mest suksess, hvor han har kommet med albumene The Final Experiment, Actual Fantasy, Into The Electric Castle, The Dream Sequencer, Flight of The Migrator, Ayreonauts Only og The Human Equation, som er min favoritt. (Alle albumene anbefales)

Siden jeg ikke har noe å gjøre, kan jeg skrive litt om "The Human Equation":

Alle albumene til Lucassen har en "story", og historien i THE handler om en mann. En mann i koma. Han hadde kjørt ut av veien, krasjet i et tre, og havnet på sykehus. Mens mannen er i koma blir han konfrontert av følelsene sine, som sakte men sikker ut i gjennom albumet avslører hvorfor denne ulykken fant sted. Alle karakterene i albumet blir portrert av forskjellige "gjeste-musikere" fra forksjellige band, b.l.a. Opeth og Dream Theater. Det er 11 forskjellige sangere tilsammen, hvor Arjen himself forestiller karakteren "Best friend".

Albumet inneholder nesten alle sjangere, fra Marcela Bovios myke, vakre stemme til de grommeste growlene til Mikael Åkerfeldt.

Btw: Lucassen's nyeste prosjekt "Stream of Passion" bør også sjekkes ut, hvor Marcela Bovio fra THE er vokal og frontfigur.

Arjen Lucassen's verk anbefales til alle, uansett hvilken musikk de ellers finner fengende.

-BrageC.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Lasta ned Day Two: Isolation fra The Human Equation på ayeron.com, og ett er sikkert: Finnes det albumet på en platebutikk i Bergen, så er det mitt i løpet av mandagen!

Last.fm sier at jeg har spilt Ayreon 62 ganger, men saken er at de 62 er fordelt på 3-4 sanger. Sitter nå med samples fra last.fm og river meg i håret fordi de bare varer i 30 sekunder. :p

Lenke til kommentar
Kan ikke tråden gjøres til en fantråd for hele Ayreon?

8000268[/snapback]

Ayreon er bare en liten del av alt det Arjen driver med. (Okey, kanskje en stor del, men det er mye mye mer også :) )

Men for å fortsette den stengte tråden min her :

Jeg synes Ayreon er noe av det beste du finner innenfor progressive-metal.

Artige konsepter (kan virke rare for noen :p), stor variasjon i musikken og det er rett og slett genialt :) Elsker bruken av analoge synther og hammond-orgel :D

Hva er deres favorittalbum og hvorfor?

Minn favoritt er vel Into The Electric Castle. Artig Historie og Kanoon musikk :love:

Det er også et nytt album på vei snart.

Hvilke forventninger har dere?

Og ja, Arjen er genial :thumbup:

Endret av Mr_Sun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...