Prytz. Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg og et par venner (som er over 20 år) tenkte på å ta en danskebåt-tur en av de nærmeste helgene. Men nå har det seg slik at jeg er 19 år... Har hørt at det er blitt 20 års aldersgrense for å ta disse båtene? Stemmer det? Og er det en regel som det er mulig å lure seg unna? Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 På Minicruise (tur/retur) er vel aldersgrensen 20-21år avhengig av selskap. Men på en vei (transport) er aldersgrensen 18år. Men enveisbåtene er vel somregel no fun Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg og fruen lurer på å ta oss et minicruise en helg fra Bergen til enten Danmark eller England. Vi har da valget mellom DFDS og Fjordline tror jeg... Har hørt rykter om at det er 25 års grense i helgene på Prinsesse Ragnhild (Går til danmark)... Helgene er desverre den eneste utveien for oss, så jeg håper det ikke er tilfelle... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg trodde det var 23-års grense på minicruise. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg var på minicruise til Newcastle forrige helg, og da vrket det som om aldersgrensen var 20 ihvertfall. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 I fjor sommer var vi en gjeng som skulle reise. Men jeg som da var 22 år gammel var for ung. Dette var et såkalt minicruise... De sa ingenting om dette da jeg bestilte på nett og la inn min fødselsdato.... Vi lagde et sinnsvakt sirkus der inne da vi var vel 10-12 stk som skulle reise og alt gikk bare til helvete. Ingen av oss som reiser med Color Line mer. (fra Bergen) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) det med aldergrenser gjelder så lenge det ikke er med noen foreldre/andre voksne som kan gå god for deg. hos DFDS gjelder følgende: Generell aldersgrense på minicruise er 20 år uten følge av foresatte. Legitimasjon kan kreves forevist. Med minicruise menes reise tur/retur med samme skip. For alle andre reiser gjelder aldersgrense 18 år uten følge av foresatte. Hos Color Line gjelder følgende: Larvik - Hirtshals: Transport: 16 år MiniCruise: 20 års aldersgrense på samtlige seilinger Dagsturer: 18 års aldersgrense (tur/retur samme dag) Sandefjord - Strömstad: Transport: 16 år Dagstur kl 1630 og 1930: 23 år Turer med Østfoldbussen: 23 år Kristiansand - Hirtshals: Transport: 16 år Gratisbilletter nattshopping: 20 år Nattshopping (avg. 1915): 20 år Dagstur med utreise kl 0815: 18 år Oslo - Frederikshavn: Transport: 16 år Cruise: 23 år Oslo - Kiel: Transport: 16 år Cruise: 23 år Bergen/Stavanger - Hirtshals: Transport: 16 år Cruise: 23 år Kystlink har følgende bestemmelser: Kystlink har aldersgrense 20 på minicruise og svippturer, d.v.s. tur/retur samme seiling. På øvrige transportreiser 16 års aldersgrense. Endret 28. januar 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 det med aldergrenser gjelder så lenge det ikke er med noen foreldre/andre voksne som kan gå god for deg. Tusen takk for mye og god info! Men ang. det første du skriver her: Hvis jeg reiser med en kompis på 24 år, kan han da gå god for meg? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Tusen takk for mye og god info! Men ang. det første du skriver her: Hvis jeg reiser med en kompis på 24 år, kan han da gå god for meg? det vet jeg ikke da det er såpass liten aldersforskjell. tror det må være en såpass stor alderforskjell at vedkommende kan gå for å være foreldre/tante/onkel/bestemor/bestefar eller lignende. du kan jo høre med det selskapet du skal reise med for sikkkerhets skyld. edit: når jeg har reist ut fra Oslo er det bare noen securitas folk som står i terminalen og siler ut folk i det de skal dra. så hvis du ligger rett under aldersgrensen eller har utseene med deg og drar med noen som er eldre tror jeg det skal endel til før du blir tatt av vaktene. Endret 28. januar 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 skummelt å satse på det da :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå