Bynn Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Funker det for meg å plugget et AGP 8x kort i en AGP 4x slot? Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Funker det for meg å plugget et AGP 8x kort i en AGP 4x slot? 7650350[/snapback] Mest sannsynlig ja da det er bakoverkompatibilitet på 8x -> 4x, men ikke til 2x. Lenke til kommentar
Bynn Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg har nå et nVidia GeForce4 MX420 64 MB DDR RAM stående i maskinen, vil det da funke for meg å plugge et Saphire Radeon X1600 Pro med 256mb ram i den sloten? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg har nå et nVidia GeForce4 MX420 64 MB DDR RAMstående i maskinen, vil det da funke for meg å plugge et Saphire Radeon X1600 Pro med 256mb ram i den sloten? 7650470[/snapback] Kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle gjøre det. Siden AGP 8x er bakoverkompatibel med AGP 4x. Som han sier over her. Men det kan faktisk skje at enkelte skjermkort ikke funker med enkelte typer eldre hovedkort. Husker at jeg hadde et Abit KG7 - Raid hovedkort og kjøpte et Radeon 9800Pro kort som ikke ville funke på nettopp det hovedkortet. Fikk bare svart skjerm. Lenke til kommentar
Bynn Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Hmmm... er det en stor risiko for at det ikke vil fungere eller? Tenker det er litt kjipt å kjøpe det for så å bare få svart skjerm.. Jaja.. får se når eg få stipend Takk for raske svar Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Hvilket hovedkort er det snakk om? Selv brukte jeg et Radeon 9800 (AGP 8x) på et Asus P4B533-E (hadde AGP4x, kjøpt sommeren 2002), men som nevnt, man kan være uheldig. Lenke til kommentar
Bynn Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Har ikke noen bedre kilde til spesifikasjoner enn CPU-Z, siden kortet kom i en komplett PC som vi fikk gjennom Statoil. Her er den infoen jeg her: Hovedkort: Giga-Byte GA-8STXCFS (FS mener jeg står for Fujitsu-Siemens) Socket 478 mPGA(?), det er hvertfall det prosessoren er;) Chipset: SiS 645DX Southbridge: SiS LPC Bridge Sensor: ITE IT8705 Det er sannsynligvis en ganske strippet versjon av GA-8STXC eller noe slikt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå