FJERNET111 Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Ja, dette er da den første sangen vi har spilt inn og vi har begynt med en av de enkleste (av åpenbare grunner). Vi er fem stykker i bandet og tre av oss har holdt på sånn noenlunde seriøst et års tid (bassist og vokalist ble med nå nylig). Låten vi har spilt inn heter Preparation Insignificant og vi er ganske fornøyde med resultatet sånn lydmessig. Sjangeren er jeg litt usikker på, men det er jo metal i hvert fall. Ganske rolig sang, med litt clean deler og growling. Av innspillingsutstyr er det brukt Cubase og DFH, samt Boss GT8 for gitareffekter. Når det kommer til kvaliteten på selve sangen så har vi selvfølgelig både hørt og spilt oss blind på akkurat dette, så derfor legger jeg den ut her til konstruktiv kritikk (både på godt og vondt). Alle kommentarer er altså velkomne, men en liten begrunnelse skader ikke. Så kjør på med kritikk! URL: http://www.student.uib.no/~apost/Uglesett/...significant.mp3 edit: Skriveleif i sangnavn, får ikke endret emnetittel Endret 15. mars 2007 av SBS Lenke til kommentar
estimate Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Trommene er basert på egen spilling, men programmerte vha DFH. Trommeinnspilling har en tendens til å være svært vanskelig. Endret 15. mars 2007 av estimate Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Bumper denne litt Hvis folk ikke poster her fordi de bare har negativ kritikk å komme med så gjør det ingenting, bare skriv i vei! Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Well spank my ass and call me Charlie! Dette var jo ikke så verst! Jeg elsker growling, men jeg syns denne growlingen ble litt slitsom. Ellers likte jeg disse "cleane" gitar delene veldig godt! Keep up the shit! , Petter Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Kul musikk, men ganske crappy growling på vokalisten. Virker veldig nybegynner aktig. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Enig med de andre, growlingen er litt daff jevnt over. Det tar seg opp akkurat rundt 2:15 - 2:17, hadde han holdt det på det nivået hele veien, hadde det løftet låten betraktelig. Instrumentdelen var mycket bra utført, though. Lenke til kommentar
owlstuff Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hehe, vokalisten her! Ja, den er nok ganske nybegynneraktig. Jeg har ikke growlet i mange ukene, men takk for all kritikk. Merker også at det er en liten delay på vokalen de første minuttene, men det er jevnt over ganske lavt nivå over growlingen. Er enig med Zealuu om at det tar seg opp etterhvert. Selv er jeg ok fornøyd mellom 4:40 og 5:05 ca. Lenke til kommentar
estimate Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Zealuu har vel aldri sagt at den tar seg opp etter hvert, men enig i at det faktisk blir bedre etter hvert. Bare gled dere til vår neste sang fra vårt neste prosjekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå