TcB Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Hei, har tenkte å prøve ut Ruby on Rails og ønsker å kunne bruke MS Sql server som database. Men får ikke database connection til å funke, har prøvd det som står på http://wiki.rubyonrails.com/rails/pages/Ho...rosoftSQLServer Er det noen som har noen tips til hvordan man skal sette opp host og adapter? Takk for enhver respons! Lenke til kommentar
horetore Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Om du kan poste (helst laste opp) din database.yml så ville det vært enklere å gi deg et svar.. Om du ikke absolutt må bruke MSSQL så anbefaler jeg deg å bruke f.eks. MySQL, som vil gjøre ting mye enklere.. Lenke til kommentar
TcB Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Min development ser slik ut: development: adapter: sqlserver database: depot_development host: DBI:ADO:Provider=SQLOLEDB;Data Source=.;Initial Catalog=depot_development;User Id=mitt_brukernavn;Password=mitt_passord; username: mitt_brukernavn password: mitt_passord Må bruke Sql server. Takk for et hvert svar Endret 3. juli 2006 av TcB Lenke til kommentar
horetore Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Jeg får ikke til å se det her, men sjekket du at du bruker mellomrom i stedet for tabs? Hva slags feilmelding får du? Lenke til kommentar
TcB Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Jeg får ikke til å se det her, men sjekket du at du bruker mellomrom i stedet for tabs? Hva slags feilmelding får du? 6427191[/snapback] Min feilmelding er: OLE error code:80004005 in Microsoft OLE DB Provider for SQL Server [DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]SQL Server does not exist or access denied. HRESULT error code:0x80020009 Exception occurred. Vet at brukernavn og passord er korrekt, for kommer inn i sql manager view og får gjort spørringer. Skal jeg bruke mellomrom eller tabs? Lenke til kommentar
TcB Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Fikk det til nå, tror det var det at jeg hadde glemt å sette opp portnummeret som sql serveren kjørte på, for har prøvd med forskjellige former for localhost før. Men dette er godt som gull iallefall. Byttet host setningen til dette så funket det: host: DBI:ADO:Provider=SQLOLEDB;Data Source=127.0.0.1,1434;Initial Catalog=depot_development;User Id=mitt_brukernavn;Password=mitt_passord; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå